اخبار داغ

نارضایتی ارمنستان از فروش سلاح به آذربایجان؛

آذربایجانی‌ها ۲۰ برابر ارمنی‌ها تسلیحات نظامی خریده‌اند/ افزایش ۸.۴ درصدی حجم تجارت سلاح در جهان

آذربایجانی‌ها ۲۰ برابر ارمنی‌ها تسلیحات نظامی خریده‌اند/ افزایش ۸.۴ درصدی حجم تجارت سلاح در جهان
کشورهای روسیه و ایالات متحده آمریکا بین سال‌های 2012-2016 بزگترین صادر کنندگان سلاح در جهان بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، بر اساس آمار ارائه شده از سوی انستیتوی استکهلم 74 درصد فروش سلاح در جهان به کشورهای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان تعلق داشته است. همچنین طبق بررسی صورت گرفته در این موسسه حجم تجارت سلاح در سال‌‌های 2012-2016 در مقایسه با چهار سال مشابه قبل 8.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

گفتنی است ارقام 5 سال گذشته بزرگ ترین رقم از پایان جنگ سرد تا به امروز بوده است، علاوه بر این حجم فروش سلاح در آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه روند صعودی و در آفریقا آمریکا و اروپا روند نزولی داشته است.

,

در این بین خرید تسلیحاتی جمهوری آذربایجان در چهار سال گذشته 20 برابر ارمنستان بوده است که از این مقدار بخش قابل توجهی مربوط به سلاح‌های روسی و بخشی نیز مربوط به سلاح‌های آمریکایی و دیگر کشورها بوده است.

,

لازم به توضیح است که خرید این حجم سلاح از سوی جمهوری آذربایجان موجبات نارضایتی دولت و ملت ارمنستان از روسیه را فراهم کرده است. به طوری که در یک سال گذشته هم شاهد اعتراض‌های مردمی و ابراز نارضایتی رسمی مقامات ارمنستان نسبت به عدم تخصیص وام و نیز عدم فروش سلاح‌های جدید از طرف روسیه بوده‌ایم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه