اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان عنوان کرد:

جایگاه نخست استان سمنان در کاهش مددجویان/ با ورود به سیاست دین خود را نمی فروشیم

جایگاه نخست استان سمنان در کاهش مددجویان/ با ورود به سیاست دین خود را نمی فروشیم
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد را را با ورود با مسائل سیاسی و انتخاباتی خدشه دار نمی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سیدجواد رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان، در نشست خبری با اشاره به نقش رسانه ها در حمایت بیشتر جامعه از نیازمندان و محرومان گفت: یکی از رویکردهای فتاح رئیس کمیته امداد خمینی استفاده از ظرفیت رسانه ها در جهت محرومیت زدایی است که نمونه آن تعامل با برنامه ماه عسل بود که توانست به اندازهخ چندین سال به کمیته امداد کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رضوی با اشاره به 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد همزاد انقلاب اسلامی است و مایه افتخار است که نام ان مزین به نام رهبر انقلاب است.

,

13 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان قرار دارند

, 13 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان قرار دارند,

وی با تاکید بر اینکه رویکرد کمیته امداد رقابت و تقابل با خیریه ها و نهادهای خیریه نیست اظهار کرد: هم کمیته امداد و هم خیریه ها هدفشان کمک به نیازمندان و محرومین است. تنها بحثی که وجود دارد این است که خیریه ها باید نظام مند باشند و گزارش کار دهند تا اعتماد عمومی دچار خدشه و ابهام نشود.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) از تحت پوشش قرار گرفتن 8 هزار و 719 خانوار مستمری بگیر در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: این تعداد، شامل 13 هزار و 994 نفر می شود که مبلغ 60 میلیون ریال در طول 11 ماه گذشته مستمری پرداخت شده و 493 خانواده با سرپرست زندانی و 8 هزار و 314 نفر از سالمندان نیز تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان قرار دارند.

,

رضوی در ادامه تصریح کرد: 13 هزار و 980 خانوار نیز بصورت موردی از خدمات این نهاد بهره مند شدند که بالغ بر 31 هزار و 138 نفر  می شود.

,

 وی با بیان اینکه در سال جاری 7 هزار و 135 نفر از خدمات درمانی کمیته امداد استفاده کرده اند گفت: مبلغ 220 میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده و 1630 نفر از نیازمندان استان نیز از تسهیلات کارگشایی با مبلغ 40 میلیارد و 200 میلیون ریال بهره مند شدند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از کمک به 308 زوج جوان نیازمد استان سمنان با مبلغ 6 میلیارد و 770 میلیون ریال خبر داد و افزود: 801 دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد نیز از کم کهای این نهاد با مبلغ 4 میلیارد و 170 میلیون ریال بهره مند شدند.

,

مشارکت کمیته امداد و بهزیستی خدمت رسانی را بهتر کرده است

, مشارکت کمیته امداد و بهزیستی خدمت رسانی را بهتر کرده است,

رضوی با اشاره به همکار و تعامل کمیته امداد و اداره کل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: یکی از اقدامات مشترک خوبی که این دو نها شکل دادند، پوشش مشترک خانواده های محروم و دارای عضو معلول است که تاکنون 150 خانواده شناسایی شده و تحت پوشش مشترک قرار گرفتند.

,

وی با تاکید بر توجه ویژه کمیته امداد بر مناطق محروم و روستایی استان و حضور پررنگ در این مناطق گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در مناطق محروم استان، ایجاد آبگرمکن خورشیدی و ایستگاه های تولید برق در خانه ها است که ابتکاری منحصر به فرد به شضمار می رود و علاوه بر رفع نیاز، ایجاد اشتغال و درامد پایدار را نیز برای خانواده هابه دنبال دارد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به لزوم توجه بیشتر آحاد جامعه به قشر محروم و نیازمند افزود: کمیته امداد وقتی موفق است که بر پایه مردم حرکت کند و به بودجه های دولتی، حداقل وابستگی را داشته باشد.

,

رضوی با بیان اینکه در 11 ماه گذشته، 192 میلیاردریال از محل صدقات و انفاقات عمومی جمع آوری شده است اظهار کرد: 54 میلیارد ریال از پرداخت زکات و 3 میلیارد و 250 میلیون ریال از محل طرح های اکرام و محسنین به دست آمده است.

,

وی از حمایت 11 هزار حامی طرح های اکرام، محسنین، شفا و ... در سطح استان خبر داد و افزود: 30 مرکز نیکوکاری که اغلب آن ها در مساجد هستند در جهت شناسایی محرومان و جلب کمک های مردمی فعالیت می کنند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع مسکن نیازمندان از افتتاح 112 واحد مسکونی طی هفته آینده خبر داد و گفت: احداث وخرید 34 منزل روستایی با اعتبار 6 میلیارد و 350 میلیون ریال و 97 مورد مسکن شهری با اعتبار 13 میلیلرد و 380 میلیون ریال از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن نیازمندان است.

,

توانمندسازی مددجویان، مهمترین رویکرد کمیته امداد است

, توانمندسازی مددجویان، مهمترین رویکرد کمیته امداد است,

رضوی اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی مددجویان را یکی از مهمترین رویکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: 12 هزار و 535 طرح اشتغال در استان اجرا شده که هم اکنون 1943 طرح تحت نظارت کمیته امداد قرار دارند و استان سمنان از این حیث، جایگاه نخست را در سطح کشور بدست آورده است.

,

وی در ادامه افزود: در طول سال، 1000 نفر از مسیر کمیته امداد به استقلال اقتصادی و اشتغال می رسند و همه همت ما این است که مددجو نیازی به مستمری نداشته باشد و خودش به درآمد مناسبی دست پیدا کند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: 500 تن گوشت، 71 تن غلات، 1900 تن لبنیات، 24 تن میوه، 5000کیلو عسل، 3500 کیلو روغن کنجد جمعا به ارزش 86 میلیارد و 304 میلیون ریال از جمله فعالیت های اقتصادی مددجویان است که بطور میانگین هر نفر در طول یک ماه 40 میلیون ریال درامد داشته است.

,

اعتماد عمومی به کمیته امداد را با ورود به سیاست خدشه دار نمی کنیم

, اعتماد عمومی به کمیته امداد را با ورود به سیاست خدشه دار نمی کنیم,

رضوی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره با شائبه های بوجود آمد در خصوص استفاده از آراء مددجویان در مسیر اهداف انتخاباتی و اغراض سیاسی گفت: آقای فتاح ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره بر عدم دخالت مجموعه کمیته امداد در مسائل سیاسی تاکید داشته و درصورت بروز موارد تخلف نیز با آن به شدت برخورد می کند. زیرا اعتقاد ما بر این است که مجموعه کمیته امداد و افراد تحت تکفل آن، آن قدر ارزشمند و مهم هستند که نباید با ورود به جدل ها و مسائل سیاسی اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد خدشه دار شود.

,

وی در ادامه تصریح کرد: در انتخابات نیز در طرفداری یا مخالفت با هیچ فرد یا جریانی ورود نمی کنیم و بنده نیز در حیطه وظایف خود، درصورت مشاهده تخلف برخورد خواهم کرد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان فوت سرپرست، از کار افتادگی سرپرست و طلاق را بیشترین موارد تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان عنوان کرد و گفت: البته در کاهش افراد تحت تکفل کمیته امداد، استان سمنان جایگاه نخست را در اختیار دارد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه