اخبار داغ

شهرداری آبیک به اعتراض شهروندان بی‌توجهی می‌کند/ فضای سبز را سنگ فرش شده تحویلمان می‌دهند

شهرداری آبیک به اعتراض شهروندان بی‌توجهی می‌کند/ فضای سبز را سنگ فرش شده تحویلمان می‌دهند
با وجود اینکه تابستان سال قبل شهرداری آبیک مبلغ زیادی را جهت فضای سبز خیابان‌ها هزینه کرده بود اما متاسفانه چندی پیش در اقدامی غیرمنتظره تصمیم به قطع درختان گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها کم آبی و بحران آب یکی از دغدغه‌های اصلی استان قزوین  به شمار می‌رود تاجایی که مسوولان مربوطه و حامیان محیط زیست به طور مکرر بر صرفه‌جویی آب و حفظ طبیعت و پوشش گیاهی تاکید می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

آبیک به عنوان یکی از مهمترین شهرهای استان، علاوه بر شرایط خاص آلودگی هوا با مشکل کم آبی و کمبود فضای سبز نیز مواجه است و ساکنین آن سال‌هاست با این معضلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

,

بر هیچ کس پوشیده نیست که فضای سبز در شهرها کارکردهای زیست محیطی دارند و موجب تعادل در متابولیسم شهر و بالا بردن سطح زیبایی آن می‌شوند، در واقع فضای سبز ریه‌های تنفس شهرها به شمار می‌آیند.

,

می‌توان فضای سبز را متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های هر شهری ایجاد کرد تا اثرات مطلوبی برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی افراد به همراه داشته باشد.

,

پارک‌ها، بوستان‌های محله‌ای و درخت و گل‌کاری در جداول خیابان‌ها از جمله بسترهای لازم برای تامین فضای سبز هر شهری است که شهرداری‌ها باید در فراهم ساختن آن اقدامات لازم را انجام دهند و باید گفت یکی از مصادیق حقوق شهروندی به شمار می رود که مردم باید از آن برخوردار باشند.

,

, , ,

صنعتی بودن شهر آبیک و در کنار آن آلودگی حاصل از فعالیت کارخانه سیمان و نیروگاه شهید رجایی نیاز این شهر به فضای سبز را دو چندان می‌کند.

,

میزان فضای سبز موجود در آبیک مورد رضایت ساکنین نیست

,

یکی از شهروندان آبیکی در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، ابراز کرد: متاسفانه فضای سبز خیابان‌ها و معابر در حال خشک شدن است و شرایط مناسبی ندارند و این موضوع سرزندگی و شادابی این شهر را کاهش می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اراضی با کاربری فضای سبز شهری، طبق قانون در اختیار شهرداری بوده و حفظ، احیا و حراست از آن نیز از وظایف این سازمان است لذا شهرداری به عنوان متولی امر، می‌تواند افزایش فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد.

,

, , ,

این شهروند آبیکی افزود: با وجود اینکه تابستان سال قبل شهرداری آبیک مبلغ زیادی را هزینه گل کاری خیابان‌ها کرده بود اما متاسفانه چندی پیش در اقدامی غیر منتظره تصمیم به کندن شمشادها و گل‌های بلوار امام خمینی (ره) آبیک گرفته است.

,

یکی از کسبه‌های خیابان امام خمینی (ره) آبیک بیان کرد: علی رغم اینکه جداول وسط خیابان سالم و از استحکام خوبی برخوردار بودند اما شهرداری و شورای شهر اقدام به تعویض این جدول‌ها کرده‌اند.

,

وی افزود: کاملا مشهود است که جداول جدید استحکام و مرغوبیت خوبی ندارند و قطر و طول آن‌ها نسبت به جداول قبلی کم‌تر بوده و فاجعه دیگر اینکه می‌خواهند جای شمشادها و درخت کاری‌ها را سنگ فرش کنند.

,

, , ,

شهروند دیگری گفت: با وجود اینکه اهالی و کسبه این خیابان بارها اعتراض و نامه نگاری کرده‌اند اما متاسفانه به اعتراض شهروندان اهمیتی داده نمی‌شود.

,

وی تصریح کرد: آیا چنین اقدامی در شهری که سرانه فضای سبز آن کم می‌باشد و از طرفی باید آلودگی ناشی از کارخانه‌ها را تحمل کند، شایسته است؟ چگونه باید در این شهر نفس کشید؟

,

این شهروند ابراز کرد: مسوولان به جای صرف بودجه برای چنین پروژه‌ای که هیچ لزومی به اجرای آن نبود باید فکری به حال وضعیت بد آسفالت خیابان امام خمینی (ره) کنند که نیاز جدی به بازسازی دارد.

,

یکی از جوانان آبیکی تاکید کرد: استفاده از گل‌های فصلی در بلوارها در تمام طول سال، چمن کاری مناسب و استانداردسازی معابر می‌تواند تا حدودی به زیباسازی شهری و افزایش سرانه فضای سبز در شهر آبیک کمک کند؛ متاسفانه شاهد عملکرد مخالف مسوولان هستیم.

,

, , ,

وی اذعان داشت: برخورداری از فضای سبز و سالم از حقوق شهروندی است که متاسفانه ما عملکرد مطلوبی در این زمینه نمی‌بینیم، مسوولان چرا در مصرف بیت‌المال و اجرای پروژه‌های شهری که بخشی از آن را شهروندان تامین می‌کنند، دقت نکرده و با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی عمل نمی‌کنند.

,

یکی از بانوان آبیکی گفت: با توجه به اینکه اکثر زندگی‌های امروزی آپارتمانی شده است ما مجبوریم در ساعاتی از روز فرزندانمان را برای بازی و سرگرمی به خارج از منزل بفرستیم، اگر فضای سبز مناسب و پارک بازی در اختیار خانواده‌ها و کودکان باشد بسیاری از نیازهای تفریحی و رفاهی شهروندان تامین خواهد شد.

,

ویدر پایان  با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری در سلامتی ساکنان آن اذعان کرد: با توجه به افزایش آلودگی در شهر، کودکان و افراد سالخورده در معرض خطر هستند و باید به این موضوع توجه کرد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه