اخبار داغ

/گزارش/

گرانی پوشاک در آشفته بازار عید نوروز

گرانی پوشاک در آشفته بازار عید نوروز
نو شدن و جنبش برای تحول از ویژگی‌های بهار است، تلاش برای تغییر و تازه شدن از خاصیت آمدن سال نو است، تغییر و تحولی که از طبیعت به سطح شهر هم راه باز کرده و در روزهای پایانی اسفند در مغازه‌ها و بازارهای شهر هم دیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، روزها و شب‌هایی که خیابان‌ها شاهد حضور خانواده‌هایی هستند که برای نو شدن قدم به آن گذاشته‌اند اما این شوق برای تغییر و نو شدن، با دیدن قیمت‌ کالا و اجناس شب عید، مانند لبخند تلخی بر روی لب‌ها خشک می‌شود و ترافیک و راهبندان به جای کالاهای مورد نیاز در سبد خالی خرید خانواده‌ها قرار می‌گیرد و این قصه پر غصه خریدهای نوروزی هر سال تکرار می‌شود و هیچکس از چرایی‌اش خبر ندارد، حتی مغازه‌داران، حتی بازاری‌ها، حتی مسئولان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از عصر اترک، روزها و شب‌هایی که خیابان‌ها شاهد حضور خانواده‌هایی هستند که برای نو شدن قدم به آن گذاشته‌اند اما این شوق برای تغییر و نو شدن، با دیدن قیمت‌ کالا و اجناس شب عید، مانند لبخند تلخی بر روی لب‌ها خشک می‌شود و ترافیک و راهبندان به جای کالاهای مورد نیاز در سبد خالی خرید خانواده‌ها قرار می‌گیرد و این قصه پر غصه خریدهای نوروزی هر سال تکرار می‌شود و هیچکس از چرایی‌اش خبر ندارد، حتی مغازه‌داران، حتی بازاری‌ها، حتی مسئولان., عصر اترک,

برای خرید پوشاک ارزان قیمت باید تن به خرید کالای بی کیفیت دهیم
ایمانی یکی از شهروندان بجنوردی با اشاره به اینکه خریدهای نوروزی از یک هفته پیش آغاز شده است، گفت: اما سطوح قیمت ها خیلی بالاست و من در خرید مواردی همچون پوشاک با مشکل مواجه هستم.

, برای خرید پوشاک ارزان قیمت باید تن به خرید کالای بی کیفیت دهیم, برای خرید پوشاک ارزان قیمت باید تن به خرید کالای بی کیفیت دهیم,
,

, ,


وی با اشاره به اینکه حقوق بنده در ماه 900 هزار تومان است، افزود: برای خرید مانتو به یکی از فروشگاه ها مراجعه کردم که قیمت مانتوی مورد نظر 240 هزار تومان بوده است.
وی ادامه داد: حدود قیمت اجناسی همچون مانتو در بیشتر فروشگاه ها به همین منوال است و اگر بخواهیم یک مانتو با قیمت ارزانتر خریداری کنیم باید لباسی بی کیفیت را خریداری کنیم.

,
,
,

برخی از فروشنده ها از زمان خریدهای نوروزی سوء استفاده می کنند
محمدی یکی دیگر از شهروندان بجنوردی در ادامه اظهار کرد: به یکی از فروشگاه های مانتو فروشی مراجعه کردم و مانتوها در مکان های مورد نظر چیده شده بود اما هنوز قیمت گذاری نشده بود و زمانی که قیمت مانتوها پرسیده می شد فروشنده اظهار می کرد باید سطوح قیمت مانتوها را در بازار مورد بررسی قرار دهد و بر طبق آن قیمت گذاری کند.
وی بیان کرد: قیمت روسری و شال نیز سر به فلک کشیده است و یک شهروند مجبور است تا برای خرید نیم متر پارچه مبلغ 40 تا 50 هزار تومان را پرداخت کند.
وی تصریح کرد: برخی فروشنده ها از فرصت به وجود آمده سوء استفاده می کنند و تا می توانند قیمت اجناس را بالا اعلام می کنند.

, برخی از فروشنده ها از زمان خریدهای نوروزی سوء استفاده می کنند, برخی از فروشنده ها از زمان خریدهای نوروزی سوء استفاده می کنند,
,
,
,

برخی از خانواده برای شل کردن سر کیسه باید در ابتدا دو دو تا چهار تا کنند
امانی یکی دیگر از شهروندان همچنین با اشاره به اینکه به علت بالا بودن قیمت ها و پایین بودن درآمد ماهانه مجبور هستم طی یک سال فقط یکی دو مرتبه خرید انجام دهم، توضیح داد: اما بالا بودن قیمت پوشاک موجب شده تا به خرید اجناس بی کیفیت که بیشتر سه تا چهار ماه داوم ندارند تن دهم.
وی گفت: از سوی دیگر برخی از خانواده ها برای خرید این اجناس بی کیفیت نیز در ابتدا دو دو تا چهار تا کنند و سپس سر کیسه را شل کنند و حتی برخی از آن ها نمی توانند، خریدی داشته باشند.
وی افزود: از سوی دیگر قیمت پوشاک بچه گانه از قیمت پوشاک افراد بزرگسال در این شهر بالاتر است و برای خرید پوشاک فرزندان خود نیز با مشکل مواجه هستیم.

, برخی از خانواده برای شل کردن سر کیسه باید در ابتدا دو دو تا چهار تا کنند, برخی از خانواده برای شل کردن سر کیسه باید در ابتدا دو دو تا چهار تا کنند,
,
,
,

, ,


امانی خاطرنشان کرد: روز گذشته یک بلوز زنانه را در یکی از فروشگاه های این شهر قیمت کردم که نرخ گذاشته شده بر روی آن 120 هزار تومان بود و واقعا نمی دانم در این بلوز چه چیزی بکار برده شده بود که 120 هزار تومان بر روی آن قیمت گذاشته بودند.
وی تاکید کرد: هیچ کنترلی بر قیمت‌ها دیده نمی‌شود.
وی همچنین از نبود برچسب قیمت بر روی برخی اجناس گلایه کرد و یادآور شد: هیچ کنترلی بر قیمت‌ها وجود ندارد، مغازه داران برچسبی بر روی محصولات خود نزده‌اند تا مشتری از قیمت اصلی و پایه فروش کالا آگاه شود.

,
,
,
,

مردم نسبت به گران فروشی حساس باشند
نورالله ابراهیمی مدیر نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان در آستانه فرارسیدن نوروز دو طرح را اجرایی می کند، گفت: یکی از این طرح ها در قالب ستاد تسهیلات نوروزی است که با همکاری برخی از دستگاه های دیگر اجرایی می شود.
وی طرح بازرسی ویژه نوروزی را از دیگر طرح ها بیان کرد و افزود: این طرح از ابتدای اسفندماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه نیز ادامه می یابد.
وی با تاکید بر اینکه نظارت ها در اسفندماه تشدید و بازار برای متخلفان ناامن می شود، ادامه داد: در این طرح حدود 16 بازرس در قالب حدود 10 اکیپ بازرسی بر روند بازار نظارت دارند و با مسائلی همچون گران فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بر کالاها برخورد می کنند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در این میان مردم نیز سهم عمده ای دارند، اظهار کرد: مردم به هنگام خرید حتما فاکتور خرید دریافت کنند تا در صورت گران فروشی بتوان با فروشنده گران فروش برخورد کرد اما تعداد زیادی از مردم نسبت به این موضوع بی اعتنا و بی تفاوت هستند.

, مردم نسبت به گران فروشی حساس باشند, مردم نسبت به گران فروشی حساس باشند,
,
,
,
,

, ,


وی با بیان اینکه برخی از شهروندان کالاها را با قیمت بالا خریداری می کنند و این امر برای آن ها اهمیتی ندارد، خاطرنشان کرد: مردم نیز باید نسبت به مسائلی همچون دریافت فاکتور خرید و یا خودداری از خرید کالا از فروشگاه هایی که کالا را با قیمت بالا عرضه می کنند، حساس باشند.
وی گفت: برخوردهای بازرسان این سازمان بازدارنده است اما باید در این میان مردم نیز نسبت به موضوعات مذکور توجه لازم را داشته باشند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده گران فروشی می توانند با شماره تلفن 124 تماس بگیرند و بازرسان را از موضوع آگاه کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه