اخبار داغ

رئیس موزه هگمتانه همدان خبر داد:

مرمت طومار ۵ متری متعلق به دوره قاجار/ اتمام طراحی نوپردازی آرامگاه بوعلی سینا

مرمت طومار ۵ متری متعلق به دوره قاجار/ اتمام طراحی نوپردازی آرامگاه بوعلی سینا
رییس موزه هگمتانه همدان گفت: امسال مرمت طومار 5 متری متعلق به دوره قاجار در خصوص هیات های مذهبی قدیمی همدان انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا خوش مو در گفت و گو با صبح الوند با بیان اینکه مرمت و حفاظت از آثار تاریخی همواره یکی از کارها و اقدامات مهم و مکمل موزه ها و بناهای تاریخی است گفت: سال جاری در موزه هگمتانه همدان 12 هزار سکه مسی در کارگاه این موزه توسط مرمتگران مورد مرمت قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی افزود: مرمت 7 جلد کتاب خطی نیز انجام شده همچنین مرمت طومار 5 متری متعلق به دوره قاجار نیز که نقاشی ای از وضعیت هیات های مذهبی امامزاده یحیی و جولان به عنوان محله های قدیمی همدان است صورت گرفته است.

,

 

,

رئیس موزه هگمتاته همدان ادامه داد: البته این طومار 5 متری قرار است بزودی به مناسبتی خاص در معرض دید و نمایش بازدید کنندگان در موزه هگمتانه قرار گیرد.

,

 

,

خوش مو در خصوص ساماندهی موزه ها در شهرستان های استان نیز گفت: امسال موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تویسرکان از نظر  چیدمان و فضاسازی مورد بازبینی و تغییر قرار گرفته و مرمت صندوقچه چوبی ضریح امامزاده اظهر شهرستان رزن نیز که متعلق به دوره صفویه بود از اقدامات خوبی بوده که توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

,

 

,

وی به اقدامات دیگر فرهنگی که در سال جاری انجام شده اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه طراحی نورپردازی تخصصی آرامگاه بوعلی سینا به دلیل مرکزیت و سمبل بودن این میدان به عنوان یک اثر تاریخی شاخص به اتمام رسیده و هم اکنون مراحل پیگیری و اجرا را در دفتر فنی می گذراند.

,

 

,

خوش مو با اشاره به برگزاری کارگاه کودک و حفاظت نیز به مناسبت روز کودک تصریح کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع بناهای تاریخی شهر نیز در گنبد علویان همدان به مناسبت روز کودک یک برنامه خوب و خاصی بود که برگزار شد و همچنین کارگاه های آموزشی کودک و میراث فرهنگی نیز با حضور کارشناسان میراث فرهنگی در یکی از مدارس همدان با استقبال کودکان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه