اخبار داغ

بهره برداری از المان میدان انقلاب

بهره برداری از المان میدان انقلاب
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداری از المان میدان انقلاب تا پایان سال انجام خواهد گرفت، گفت: آغاز به کار آبنمای موزیکال پارک ملت تا قبل از عید نوروز و اجرای رویداد درختستان روی درختان خشکیده خیابان ولیعصر(عج) در دستور کار قراردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی علیزاده در نشست خبری طرح استقبال از بهار 96 بابیان اینکه سازمان زیباسازی همه ساله در حوزه تبلیغات فرهنگی و کارهای هنری و محیطی به موضوعات فنی و عمرانی و همچنین پیرایش شهر نیز توجه کرده و اقدامات متفاوتی را در این زمنیه به انجام رسانده است، گفت : رسالت اصلی ما ارتقای سیما و منظر شهری است. این در حالی است که امسال و در پایان سال همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) که ازنیمه اسفندماه آغاز می شود برنامه هایی را در دستور کار قرارداده ایم. به طوری که این موضوع مقارن باولایت حضرت زهرا(س) و روز مادر و همچنین 13 رجب در فروردین سال 96 شده است که با توجه به این موضوعات برنامه ریزی های لازم رادر دستور کار قرار داده ایم.

به گفته وی تملک خانه مینایی در منطقه11 و همچنین خانه عروسک در خیابان سی تیر در سال آینده انجام می شود .

علیزاده با بیان اینکه در منطقه 12 تاکنون اقدامات خوبی در حوزه میراث فرهنگی انجام شده است، اذعان کرد : به همین منظور تفاهم نامه ای به امضا رسیده تا محدوده عودلاجان و بازار تهران که دراختیار منطقه قرار دارد، زیباسازی شود که این موضوع درحوزه نماست. همچنین در خیابان ناصرخسرو و بهارستان فراتر از حوزه نماها حرکت کرده ایم به صورتی که طرحی برای بازار توسط بانک اطلاعاتی املاک میراثی برآوردهزینه شده و تنها مشکل اختلاف ورثه یا مشکل سندی این املاک است .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه مسابقات بین المللی قران کریم در فروردین ماه سال 96 انجام می شود، تصریح کرد: فضاسازی و اطلاع رسانی در این حوزه با سازمان زیباسازی است و محتوا توسط سازمان اوقاف به ما ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به پیرایش میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر(عج) اضافه کرد: المان میدان وجود دارد و تا پایان سال با استفاده از یک طرح ملی ، اسلیمی و اسلامی کاشی کاری خواهد شد به طریقی که کاشی کاری فیروزه ای و به همراه آبنمایی با 22 فواره و با بهره گیری از 22 بهمن ماه به پایان می رسد که هدف ما این است که با توجه به شلوغی این میدان آشفتگی بصری بیشتری را برای آن رقم نزنیم .

علیزاده در خصوص اینکه میدان ولیعصر(عج) نیز تا پایان امسال افتتاح می شود، خاطرنشان کرد : درسال آینده از طریق فراخوانی نسبت به سفارش المان این میدان نیز برنامه هایی در دستور کار قرارخواهد گرفت که پیش بینی می شود تا پایان سال 96 این المان به پایان برسد. چرا که میدان ولیعصر 13 متر عمق دارد و درشش ماه اولیه سال اینده باید طرح این المان تعیین تکلیف شود .

بهره برداری از سردرباغ ملی تا قبل از نوروز 96

محمدخانی معاون فنی و عمرانی سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه از کارهای شاخص امسال مرمت سردر باغ ملی است که ازبناهای قدیمی شهر تهران بوده و در دستور قرار دارد، تصریح کرد: این بنا به عنوان نمادی از دوره قاجار است که با دستور مستقیم شهردارتهران مرمت این بنا آغاز شده است. در حال حاضر نیز 95 درصد آن به اتمام رسیده است و تنها بخشی از مبلمان داخلی بنا باقی مانده که انشالله تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

وی با اشاره به آبنمای موزیکال پارک ملت که درضلع شمال غربی این بوستان واقع شده است، خاطرنشان کرد: این آب نما در گذشته توسط یک شرکت چینی ساخته شد و در طول این سال ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفت اما بعداز مدتی فرسوده شد که در حال حاضر به همت سازمان زیباسازی و مهندسان ایرانی این آبنما ترمیم شده و در نوروز 96 آغاز به کار خواهد کرد.

برپایی جشنواره ملی نورآرایی در پایتخت

وی با بیان اینکه مرمت خیابان ناصرخسرو در سال جاری در دوفاز انجام شده، گفت : جداره های عمومی در فاز اول و مرمت هشت پلاک ارزشمند و ساختمان معروف این خیابان که شامل ساختمان صدراعظم ، تویسرکانی ، چهره نما ، برقعی ، ضیایی ، پاساژ جامعه ای، سرای زمرد و همچنین ساختمان بنیادشهید می شود.

محمدخانی با اشاره به بازپیرایی حدفاصل میدان فردوسی تا دروازه دولت که تا 15 روز آینده به اتمام می رسد، یادآورشد: ضلع شمالی و جنوبی این محدوده بازسازی شده و همچنین نماها ، جداره ها و تابلو ها نیز در دستور کار قرار گرفت واین درحالی است که درادامه این پروژه از چهارراه ولیعصر (عج) تا میدان فردوسی نیز در مرحله اجرایی قرار گرفته است که تا سال آینده به اتمام می رسد. همچنین کار محدوده قبل از میدان انقلاب تا محدوده دروازه دولت تا پایان امسال به اتمام  می رسد .

معاون فنی سازمان زیباسازی با اشاره به جشنواره ملی نورآرایی تصریح کرد:60 اثر از میان 1100اثر برای ساخت المان های نوروزی با همکاری دانشگاه تربیت مدرس انجام شد که در نهایت در سطح شهر نصب می شوند . همچنین اجرای نورپردازی کاروان سرای سنگی 1 و 2 امسال به پایان رسید. نورپردازی ساختمان تئاتر شهر و نورپردازی میدان انقلاب تا پایان سال انجام می شود . این در حالی است که خانه فرهنگی کوثر که اولین ایستگاه قطار دودی است و همچنین ساختمان حسینیه ارشاد و همچنین نمای ساختمان کمیته المپیک نیز انجام می شود .

نصب مبلمان شهری در محور خیابان آزادی و خیابان انقلاب

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبلمان شهری طرح های برگزیده دودوره قبل از دایره خلاق در دستور کار قرار گرفته اند ، اضافه کرد:از 5طرح برگزیده در مناطق 22 گانه طرح هایی را تکثیر میکنیم تا درمناطق نصب شوند .همچنین تجهیز مبلمان امام زاده صالح ، تالار وحدت تاخرداد ماه 96 به پایان می رسد . این درحالی است که نمایشگاه مبلمان شهری و طرح های منتخب در پارک ملت 13 نمونه بود که 10 نمونه دیگر نی زبه آن اضافه میشود تا در پیاده روی پارک ملت نصب شوند .

محمدخانی در خصوص مبلمان شهری میدان محمدیه و میدان راه آهن که در فروردین ماه سال 96 به اتمام خواهد رسید اضافه کرد: 100 ست 15 تایی وسایل تندرستی ورزشی به مناطق داده خواهد شد تا بخصوص در مناطق  جنوبی شهر تهران نصب شوند .

معاون فنی سازمان زیباسازی با اشاره به نصب 84 ست بازی پلی اکیلنی وتجهیز وسایل ورزشی بوستان های جانبازان و معلولان در پایتخت اضافه کرد : محور خیابان آزادی و همچنین خیابان و میدان انقلاب به وسایل مبلمان شهری و همچنین سطح زباله ، نرده و نیمکت تجهیز میشود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره مبلمان خلاق که امسال با محوریت کودک فعالیت خواهد داشت، اضافه کرد : پیش بینی می شود 700 اثر به دست ما برسد که در نهایت 50 اثر انتخاب می شود و ماکت ها ساخته شده است که در اخر نیز 20 اثر انتخاب می شود و در پایتخت نصب خواهند شد .

محمدخانی درخصوص  مرمت کتابخانه باغ نگارستان اضافه کرد : در درون این باغ کتابخانه قدیمی پروین اعتصامی قرار دارد که این کتابخانه به صورت کامل بازسازی شد چرا که مطلق به اواخر دوره قاجار و دارای 100سال قدمت بود.

برپایی جشنواره تخم مرغ های نوروزی برای سومین سال درتهران

موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به دیوار نگاری و نقاشی دیواری باموضوعات ارزشی و شهدا درسال 95 اذعان کرد: به طور شاخص یادمان شهدای مدافع حرم انجام شدکه بدین منظور 4 اثر انتخاب شد. که تا الان 3 اثر در تقاطع خیابان کارگر و بلوار کشاورز ، میدان پاستور در منطقه 11 ، دیوار نگاری سردار همدانی در منطقه 19 انجام شده است و این در حالی است که اخرین اثر در منطقه 14 به اجرا گذاشته می شود .

وی با اشاره به دیوارنگاری مدارس که با عنوان "ماه مهربانی" به مرحله اجرا گذاشته شده است، تصریح کرد: 215 مدرسه شهر تهران دیوار نگاری شده اند که از این بین دیوار داخلی  59 مدرسه باموضوعات آموزشی در دست اقدام است که از این تعداد 20 انجام شده است .

موسوی با اشاره به حوزه مجسمه سازی و اولین سمپوزیوم مجسمه سازی در شهر تهران تصریح کرد:مجموعه هنرهای شهری در رویداد بهارستان اجرا می شود که در آستانه سال جدید بیش از 1320 هنرمند دراین رویداد ثبت نام کرده اند که در نهایت اثر 260 هنرمند موفق شدوارد مرحله نهایی شود و این درحالی است که حدود 10هزار طرح به دبیرخانه رسیده بود .

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهرتهران با اشاره به جشنواره تخم مرغ های نوروزی که برای بار سوم در شهر تهران اجرایی می شود افزود: علیرغم اینکه این بخش یک بخش فانتزی است اما بیشترین درخواست رادراین بخش داشتیم که بسیاری از هنرمندان حرفه ای علاقه مند به مشارکت در این زمینه بودند .که در دو بخش حرفه ای و دانشجویی 400اثر در 21 و22 اسفند ماه انجام می شود .و در نهایت در قسمت های مختلف شهر تهران نصب خواهند شد. همچنین رویداد "تهران شهر نقاشی" توسط 111 هنرمند و با 126 اثر بر روی 126 جداره خلق خواهند شد .

وی با بیان اینکه 35 مجسمه دیگر نیز در شهر تهران در استانه سال جدیدنصب می شوند، گفت: درختستان رویداددیگری است که توسط 35 هنرمند بر روی درختان خشکیده خیابان ولیعصر طر ح هایی در اسفند ماه و دراستانه سال جدید به مرحله اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بهره برداری از سردرباغ ملی تا قبل از نوروز 96,
,
,
,
,
,
, برپایی جشنواره ملی نورآرایی در پایتخت,
,
,
,
,
,
,
,
, نصب مبلمان شهری در محور خیابان آزادی و خیابان انقلاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برپایی جشنواره تخم مرغ های نوروزی برای سومین سال درتهران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

 

,

 

,

منبع:شهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه