اخبار داغ

امام جمعه خمین:

سبک زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه /برنامه های منسجم تری برای ترویج سبک زندگی اسلامی صورت بگیرد

سبک زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای جامعه /برنامه های منسجم تری برای ترویج سبک زندگی اسلامی صورت بگیرد
امام جمعه خمین گفت: در حال حاضر مشکلات فرهنگی در سبک زندگی فراوان است و همه افراد، مسئولین و نهادهای فرهنگی به مشکلات واقف هستند ولی کاری انجام نشده و فقط در حد حرف و گزارش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: در باره شخصیت حضرت زهرا(س) اگر هیچ مدرکی جز قرآن نداشته باشیم کفایت می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی افزود: خدا در قرآن بدون ذکر نام، از ایشان به عظمت یاد می‌کند، یکی از سوره‌های قرآن سوره مبارک کوثر است که بنا به گفته مفسرین بزرگ منظور از کوثر حضرت زهرا (س) است.

,

حسینی ادامه داد: کوثر به معنای خیر کثیر است و در حال حاضر هم شاهد خیرات و برکات حضرت زهرا(س) از جمله فرزندان راستین ایشان، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و علمای شیعه هستند.

,

وی اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به مقام حضرت زهرا(س) اشاره شده است از جمله آیه مباهله که خدا برای حضرت زهرا(س) شأن و مقام ویژه قائل است و همچنین در آیه‌ای از قرآن کریم ایشان را سرآمد همه زنان با فضیلت تاریخ بشریت است و یا آیه تطهیر که حضرت زهرا(س) مشمول این آیه است و خداوند اراده کرده که اهل بیت(ع) را پاک و مطهر کند و این دلیل بر عصمت ایشان است.

,

امام جمعه خمین بیان کرد: به عظمت و بزرگی ایشان بعد از قرآن، از زبان شخص پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) نیز اشاره شده است.

,

حسینی افزود: با توجه به داشتن چنین الگویی باید تلاش شود نه با حرف بلکه با عمل،خود را به ایشان که دارای اوصاف الهی بودند نزدیک کرد.

,

وی معرفت، اخلاص و تقوا، صبر و بردباری، روش همسر و فرزندداری، دفاع از دین و احساس مسئولیت، دفاع از پیامبر(ص) و ولایت امام علی(ع) را از ویژگی‌های بارز آن حضرت خواند و تصریح کرد: این صفات را باید مد نظر داشته باشیم و با آنچه که در زندگی و شخصیت خودمان است بسنجیم.

,

حسینی به فاصله زندگی امروزی با سبک زندگی اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و بیان کرد: در حال حاضر مشکلات فرهنگی در سبک زندگی فراوان است و جامعه به نوعی در این امر دخیل است. راهکار مناسب و موثر همان فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی اجرای اقتصاد مقاومتی است که  عملی شدن اقتصاد مقاومتی در همه عرصه‌ها حتی رفع مشکلات فرهنگی تاثیر گذار است.

,

امام جمعه خمین افزود: همه افراد، مسئولین و نهادهای فرهنگی به مشکلات واقف هستند ولی کاری انجام نشده و فقط در حد حرف و گزارش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه