اخبار داغ

مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت کشور :

شهرستان راور جزء 564 نقطه محروم کشور است/مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری بنیاد برکت است

شهرستان راور جزء 564 نقطه محروم کشور است/مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری بنیاد برکت است
مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت کشور گفت:بنیاد برکت با مطالعه و شناسایی نقاط محروم کشور یک سند توسعه به نام کتاب اطلس محرومیت شناسی تدوین و فراهم کرده است که پس از بررسی و شناسایی کشور، 564 نقطه محروم در کشور شناسایی شد و شهرستان راور هم جزو این اطلس شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاروانسرا؛ جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان راور با حضور میرصادقی فرماندار، آقای کالوندی مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه ستاد بنیاد برکت کشور و سایر اعضا در محل فرمانداری راور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاروانسرا,

در این جلسه سیدحسن میرصادقی گفت: به میمنت ایام الله دهه مبارک فجر طی یک تفاهم نامه ای فی مابین استانداری کرمان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینیی (ره) به عنوان مُعین در خصوص سرمایه گذاری و محرومیت زدایی در شهرستان به امضاء رسید تا با همکاری بنیاد برکت کشور در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، زیرساخت ها و ... در شهرستان راور اقداماتی صورت گیرد.

,


فرماندار راور تصریح کرد: اصلی ترین مشکل در شهرستان راور معضل اشتغال و بیکاری افراد می باشد که باعث مهاجرت آنها به شهرستان ها و استان های دیگر شدهه است و با توجه به همه امکانات و پتانسیل های موجود در شهرستان و سوابق شغلی در گذشته تاکنون زمینه کشاورزی و برداشت محصول پسته و همچنین قالی دستباف آن مشهور و سابقه بالایی دارد و با استفاده از این ظرفیت ها و تخصص های افراد و مشارکت مردم در کنار بنیاد برکت بتوان حرکت جدیدی در شهرستان ایجاد کرد.

,
,


در ادامه کالوندی گفت: بنیاد برکت در فعالیت های عمرانی، ایجاد جاده، مدرسه سازی، مسجد، درمانگاه و بحث سلامت جامعه، طرح های اقتصادی و... با مشارکتت مردم فعالیت می نماید و در حال حاضر پروژه های متعددی در چندین استان کشور در حال اجرا داریم و مشارکت مردم مهمترین اولویت کاری ماست تا به اهداف خود برسیم.

,
,


مدیر پروژه های کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت کشور بیان کرد: بنیاد برکت با مطالعه و شناسایی نقاط محروم کشور یک سند توسعه به نام کتاب اطلس محرومیتت شناسی تدوین و فراهم کرده است که پس از بررسی و شناسایی کشور، 564 نقطه محروم در کشور شناسایی شد و شهرستان راور هم جزو این اطلس شناسایی شده است و با شناسایی استعدادها، پتانسیل ها و ظرفیت های موجود با کمک و مشارکت مردم آن شهر، ایجاد کار و اشتغال می کند.

,
,


وی در ادامه افزود: ابتدا در هر شهرستان و منطقه از خود مردم نظرسنجی صورت گرفته و استعداد و شغل پرطرفدار و علاقه آنها بررسی و جمع بندی شده و جهتت طراحی و ایجاد آن کار با استفاده از مشاوران و سرمایه گذاری در این طرح با مشارکت خود مردم اقدام می شود.

,
,


 در پایان با حضور اعضای جلسه تعدادی از فعالیت های اقتصادی مهم و مد نظر بر اساس ارزیابی و اولویت اقتصادی در شهرستان مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه