اخبار داغ

واکنش روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای تبریز به رای اعتماد مجدد آخوندی؛

آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا می برد/ آقای نماینده، خانم وکیل؛ یادم تو را فراموش!

آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا می برد/ آقای نماینده، خانم وکیل؛ یادم تو را فراموش!
به کار بردن عبارات جالب و واکاوی کوتاه از مناظر مختلفِ استیضاح وزیر راه و شهرسازی، ماحصل دیروز یادداشت نویسان تبریزی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، رای اعتماد مجددِ مجلس به وزیر راه و شهرسازی واکنش های متعدد روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی تبریز را در پی داشت. به کار بردن عبارات جالب و واکاوی کوتاه از مناظر مختلفِ استیضاح، ماحصل دیروز یادداشت نویسان تبریزی بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون, رای اعتماد مجددِ مجلس به وزیر راه و شهرسازی واکنش های متعدد روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی تبریز را در پی داشت. به کار بردن عبارات جالب و واکاوی کوتاه از مناظر مختلفِ استیضاح، ماحصل دیروز یادداشت نویسان تبریزی بود. ,

آنچه مخالفان استیضاح نفهمیدند

, آنچه مخالفان استیضاح نفهمیدند, آنچه مخالفان استیضاح نفهمیدند,

فرهاد باغشمال(فعال فرهنگی تبریز) در واکنش به این موضوع نوشت: نه از طرح استیضاح وزیر به اصطلاح راه خوشحال بودم و نه پیگیر سیاسی کاری های حضرات، که هر مسوولی داشت برای خود تومبانی می دوخت از این فاجعه. یک نکته کنج گلویم گیر کرده، این که به نظرم مخالفان طرح هیچ گاه نخواستند بفمند که نفس استیضاح مرهمی بود برای داغ دل آذربایجان... شاید و همین! که مثلا نمایندگان آذربایجان پیگیرند و مثل همه داغدار  وقس علیهذا... آقای وزیر! آقایان مخالف! آقایانی که امضاهایتان را پس گرفتید! آقایان بی تفاوت! این چند روز زندگی مبارکتان، باش تا صبح دولتت بدمد... و اما ما، تا ابد داغ رضا کوچولوی عبدپروردگار را در دل خواهیم داشت که حتی خاکسترش هم نیامد...

, فرهاد باغشمال(فعال فرهنگی تبریز),

آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا می برد

, آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا می برد, آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا می برد,

مهدی نعلبندی دیگر فعال فرهنگی و نویسنده ی تبریزی عنوان کرد: استیضاح آخوندی شکست خورد. یادم هست زمانی در باب یک کشور همسایه می شنیدم که آنجا هر پست و جایگاه و طرحی قیمتی دارد. قیمتش را بدهی میشود مال تو. یادم هست مرحوم ثقه الاسلام در باب انتخابات دیدگاهی دارد عجیب. این که انتخابات نباید در دهات برگزار شود چون همیشه خان و فلان السلطنه ها برنده اند که صندل و میز و میرزا میاورند و  بزور روغن و پلو و لمپه رأی می گیرند. یکی از شیرینی های نثر میرزا همین لمپه و صابون معطر و صندل نوشتنش هست. ادامه دیدگاه میرزا را نمیگویم که متهم نشوم به خیلی چیزها. بحثم سر وکیل المله و وکیل الدوله بودن هم نیست. اتفاق امروز نشان داد وقتی بورژوازی با دست کشهایی سفید بر کرسی بنشیند همه چیز را می بلعد. اثر انگشت هم ندارد. راست و چپ هم ندارد. بورژوازی اولین چیزی را که میبلعد، آرمان است.آرمان که نباشد، پول آب را سر بالا میبرد و قورباغه را ابوعطا می خواناند.
کاش بخوانیم تاریخ شوروی را.

, مهدی نعلبندی دیگر فعال فرهنگی و نویسنده ی تبریزی,
,

آقای نماینده، خانم وکیل؛ یادم تو را فراموش!

, آقای نماینده، خانم وکیل؛ یادم تو را فراموش!, آقای نماینده، خانم وکیل؛ یادم تو را فراموش!,

غلامرضا سیفی فعال رسانه ای تبریز نوشت: استیضاح آخوندی رای نیاورد. از ابتدا هم معلوم بود رای نمیآورد. وقتی در عرض چند ده روز، تعداد شاکیان آخوندی از 83 نفر به 30 نفر تنزل می یابد یعنی آخوندی به طرفه الحیلی خود را به نمایندگان تحمیل کرده.آخوندی ماند، همچنان که شرمساریِ وکیل الدولگی برای برخی از نمایندگان ماند. استیضاح یعنی توضیح خواستن. و عجیب اینکه نمایندگان محترم و علی الخصوص نمایندگان استانی، حادثه ی قطار، سوختن و پودر شدن 50 نفر از هموطنان را قابلِ استنتاج از وزیر مربوطه ندانسته اند. اینکه به برکناری آخوندی رای مثبت و یا منفی می دادند، مهم نبوده و نیست. مهم جانبداری نمایندگان از مردم و استیفای حقوق آنها است. آنها که می گویم یعنی کسانی که اعتبار و جایگاه نمایندگی را از ایشان دارند نه امثال آخوندی. از این به بعد هر کجا دیدید نماینده ای [کسانی که استیضاح آخوندی را همراهی نکردند]از حقوق مردم حرف می زند بدانید لاف می زند. خیلی وقاحت می خواهد که خون مردم، دستاویز امتیاز گیری قرار گیرد. اما برخی از نمایندگان، ناشیانه این وقاحت را از خودشان بروز دادند. قبیله گرا که باشی دیگر مردم و درد و آلام شان برایت معنی ندارد. قبیله گرا که باشی، لغو کنسرت علی مطری نیمه شب بی خوابت می کند اما برای سوختن 50 نفر، کَک اَت هم نمی گزد.

, غلامرضا سیفی فعال رسانه ای تبریز,

لابی های زرمدار برچیده شده اند آیا؟

, لابی های زرمدار برچیده شده اند آیا؟, لابی های زرمدار برچیده شده اند آیا؟,

 روح الله رشیدی دبیر جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب مطرح نمود: معلوم‌ نیست چرا عده‌ای گمان می‌کردند که وزیر راه با رای مجلس،  از کار برکنار خواهد شد! مگر چه تحولی در مجلس رخ داده که چنین توقعی ایجاد کرده؟ لابی‌های زَرمدار برچیده شده‌اند آیا؟ دلالان رأی و دریوزگانِ قدرت توبه کرده‌اند مگر؟ محافظه‌کارانِ معامله‌گر، وجهِ خدا را در صحن مجلس دیده‌اند مگر؟ یا نکند حجاب از پیش چشمِ متشرعینِ آخرت‌گرا کنار رفته و خشم خداوندی را از پایمال شدن حقوق مظلومین دیده‌اند...
زهی پندار باطل!

, روح الله رشیدی دبیر جبهه مطالعات فرهنگی انقلاب,
,

نمایندگی بیمه ندارد

, نمایندگی بیمه ندارد, نمایندگی بیمه ندارد,

رامین نظامی خواه روزنامه نگار تبریزی نوشت: تکلیف #وکیل_الدوله های شناسنامه دار که از قبل معلوم بود. اصلا امید مدیران ناکارآمد به همین #ضربه_گیر هاست..اما برخی #نمایندگان دیگر #آذربایجان هم در این آزمون مردود شدند... آنهایی که جرات نکردند استیضاح را امضا کنند...آنهایی که #معامله کردند و امضایشان را پس گرفتند و عجیب تر از همه چند نفری که بظاهر جز امضاکنندگان استیضاح بودند ولی نامه حمایت یا به عبارت بهتر فدایت شوم برای آخوندی نوشتند. ای کاش و ای کاش وجه المعامله امضاهای پس گرفته شده و رای اعتمادهای کذایی، سرعت گرفتن فلان پروژه یا اختصاص بهمان بودجه به حوزه های انتخابیه باشد که اگر نه.. #رانت هرچقدر هم که سنگین باشد به خون زائران کشته شده در فاجعه #قطار_مرگ نمی ارزد. این آقایان و خانمهای نماینده #نگران باشند چون که نمایندگی #بیمه ندارد و در وهله اول در پیشگاه مردم و بالاتر و مهمتر از آن باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشند..

, رامین نظامی خواه روزنامه نگار تبریزی,

فریادهایی که به گوش وکیل الدوله ها نرسید

, فریادهایی که به گوش وکیل الدوله ها نرسید, فریادهایی که به گوش وکیل الدوله ها نرسید,

هادی دادگر فعال فرهنگی تبریز مطرح کرد: روز اول که برای استیضاح آخوندی امضا جمع می شد ٨٤ نفر امضا کردند. امروز ٧٤ نفر به او رای عدم اعتماد دادند! فرآیند سه ماهه ی اعتدال کار خود را کرد. با جایگاه شهید مدرس، شهید آیت و شهید دیالمه چه کرده اند؟ فریادهای استیضاح کنندگان در صحن مجلس به گوش مردم پشت درب بهارستان رسید ولی به گوش #وکیل_الدوله ها نرسید.

, هادی دادگر فعال فرهنگی تبریز,

درادامه به توئیت ها و کوتاه نوشت های دیگر فعالان رسانه ای اشاره می شود:

,

کاوه صدق روحی(فعال رسانه ای): آه و آه ای امت خیر البشر گلدی طهراندان بوگون بیر بد خبر/ مثنوی ده خوش دییب ملای مست "دم سگ از ریش نادان بهتر است"؛ #استیضاح؛ #آخوندی؛ #وکیل_الدوله

, کاوه صدق روحی(فعال رسانه ای):,

محمدرضا سبزی(فعال فرهنگی تبریز): نمایندگانی که به آخوندی رای اعتماد دادند، به رکود مسکن،  به سردرگمی مردم در مسکن مهر، به رانت های خاص در ناوگان حمل و نقل راضی شدند. مبارک است.

, محمدرضا سبزی(فعال فرهنگی تبریز):,

حمید شیرازی(فعال رسانه ای): با این دولت زیاد فرق نمی کرد که آخوندی برود یا بماند. در استیضاح، دولت هم پیروز نشد. تنها وکیل الدوله ها بودند که همه چیزشان را باختند.

, حمید شیرازی(فعال رسانه ای):,

سجاد حسین زاده(فعال رسانه ای): رای مجدد به آخوندی قابل پیش بینی و فهم بود. این پرده جدید از نمایش خانه دولت است. نوش جانتان امتیازهای موعود.

, سجاد حسین زاده(فعال رسانه ای):,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه