اخبار داغ

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نیمی از افراد بالای ۵۰ سال از سرطان پروستات رنج می‌برند/ سرطان پروستات سوم سرطان شایع در مردان خراسانی

نیمی از افراد بالای ۵۰ سال از سرطان پروستات رنج می‌برند/ سرطان پروستات سوم سرطان شایع در مردان خراسانی
مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از مردان ۵۰-۶۰ ساله ازنظر بافت‌شناسی مبتلابه سرطان پروستات می‌باشند و از هر ۴ مرد در این سنین یک نفر دچار علائم بالینی بزرگی خوش‌خیم پروستات می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حامد قضاوی، در گفت‌وگو با نبض شهر، پیرامون هفته ملی سلامت مردان اظهار کرد: سرطان پروستات جزء چهار سرطان شایع در آقایان و نوعی بیماری غیر واگیر محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: افرادی که در جوانی به بیماری پروستاتت مزمن دچار می‌شوند از دهه 50 به بعد، بزرگی خوش‌خیم پروستات شروع به خودنمایی می‌کند و هر چه سن بالاتر می‌رود شیوع آن بیشتر می‌شود اما این بدان معنی نیست که این بیماری در افراد جوان بروز پیدا نمی‌کند.

,

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نیمی از مردان 50-60 ساله ازنظر بافت‌شناسی مبتلابه این بیماری می‌باشند، گفت: از هر 4 مرد در این سنین یک نفر دچار علائم بالینی بزرگی خوش‌خیم پروستات می‌شود و این آمار در سنین بالای 70 سال به بیشتر از 80% می‌رسد.

,

قضاوی خاطرنشان کرد: سرطان پروستات در اکثر نواحی دنیا پس از سرطان‌های پوستی شایع‌ترین سرطان مردان است و در ایران جزو پنج سرطان شایع مردان  محسوب می‌باشد.

,

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی سرطان پروستات رتبه سوم سرطان شایع مردان است، عنوان کرد: بر اساس گزارش سال 1389 بروز استانداردشده سنی سرطان پروستات در میان جمعیت مردان خراسان رضوی 14.3 بوده است.

,

مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: میزان بروز این بیماری در مردان با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و در خیلی از موارد بیماری هیچ علامتی ندارد و در آزمایش‌ها و معاینات بالینی پزشک به آن مشکوک می‌شود.

,

قضاوی در خصوص علائم بالینی سرطان پروستات بیان داشت: از علائم بالینی آن می‌تواند مشابه بزرگی خوش‌خیم پروستات باشد، مانند مشکلات ادرار کردن و گاهی باعث دیده شدن خون در ادرار یا منی می‌شود.

,

وی در پایان افزود: لازم به ذکر است در مواردی که فرد سن بالای 75 سال دارد یا فردی که بیماری ناتوان‌کننده شدید دارد نیاز به غربالگری برای تشخیص سرطان پروستات نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه