اخبار داغ

چهارم اسفندماه؛

مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس افتتاح می‌شود

مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس افتتاح می‌شود
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از افتتاح اولین مرکز تخصصی علوم این کانون، چهارشنبه چهارم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید سلیمانی احمدی در گفتگو با خبرنگار ندای ساحل؛ اظهار داشت: افتتاح اولین مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان با حضور علیرضا حاجیان زاده مدیر عامل کانون و مسوولان استانی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل, ندای ساحل,

وی افزود: این مرکز شامل بخش‌های زیست بوم‌های جانوری، با گونه‌های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هرمنطقه، اکوسیستم‌های دریایی، آکواریوم ماهیان، بخش فیزیک ، شیمی ، زمین شناسی ، بخش رصد  هوا شناسی  و نجوم می‌باشد.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: بخش زیست بوم‌های گیاهی و جانوری شامل نمونه‌های تاکسیدرمی جانوران می‌باشد که از مناطق مختلف جغرافیایی کشور، جغرافیای سردسیری، جنگل‌های شمالی، تالاب و کوهستان‌ها، کویر، جزایر و مناطق استوایی جمع آوری شده است

,

سلیمانی افزود: در بخش جانداران دریایی ۵ آکواریوم به حجم‌های بین ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ لیتر تعبیه شده است؛ که ۲۰۰ نوع ماهی، سه گونه جاندار دریایی در این آکواریوم قرار می گیرد.

,

وی افزود: همچنین  در بخش سنگ‌ها و صدف‌ نیز بیش از ۵۰۰ گونه سنگ صدف دریایی، مرجان‌، سخت تنان و…  قرار دارد.

,

مدیرکل کانون هرمزگان هدف از راه اندازی این مرکز تخصصی را برداشتن گام‌های مؤثر در جهت غنی‌تر کردن جنبه تحقیقی و پژوهشی برای کودکان و نوجوانان استان برشمرد.

,

سلیمانی با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکزتخصصی بیش از ۸ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: فاز دوم این مرکز شامل بخش‌های فیزیک، شیمی، هواشناسی، در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه