اخبار داغ

در دیدار اعضای شورای شهر با آیت الله عبادی مطرح شد؛

بعضی از نمایشگاه های شهر در خور مردم نیست/ شورای فرهنگ عمومی باید با دغدغه بیشتری به مسائل نگاه کند

بعضی از نمایشگاه های شهر در خور مردم نیست/ شورای فرهنگ عمومی باید با دغدغه بیشتری به مسائل نگاه کند
اعضای شورای شهر پیش از ظهر امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، زنگویی رئیس شورای شهر بیرجند، صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شورا در شهر و روستا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان، ,  , خاورستان, خاورستان, ، , زنگویی رئیس شورای شهر بیرجند، صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شورا در شهر و روستا است.,

 

,

وی افزود: این دوره از شورای اسلامی شهر بیرجند که چهاردهمین شورای بوده است در این مدت انجام وظیفه تعداد 205 جلسه برگزار کرده است که نتیجه این تعداد جلسه 661 مصوبه در حوزه های عمران، توسعه پایدار، بهداشت ، فرهنگی ، ورزشی ، حقوقی و  ... بوده است.

,

 

,

رئیس شورای شهر بیرجند بیان کرد: این دوره از شورا کمیسیون ها خیلی فعال بوده و کمیسیون حقوقی هم در این دوره از شورا شکل گرفته که نقطه قوتی برای در نظر گرفتن و پیگیری مسائل حقوقی شهروندان بوده است.

,

 

,

زنگویی تصریح کرد: در طی دو سال گذشته بودجه ای برای شهرداری در نظر گرفته نشده است و در واقع برای بودجه شهرداری از جیب مردم تامین می‌شود و با توجه به شرایط استان و وضعیت اقتصادی مردم همه همکاری را با مردم داشته ایم و همشهریان را برای دادن عوارض شهرداری  تحت فشار نبوده اند و در این دوسال بودجه شهرداری تغییری نداشته است.

,

 

,

وی اذعان کرد: با توجه به وضعیت فعلی دولت و کمبود بودجه، خیلی خوب می‌شد اگر از سوی وزارت کشور برای شهرداری بیرجند که شرایط ویژه ای دارد بودجه خاصی در نظر گرفته شود و یک ردیف بودجه مشخصی داشته باشد.

,

 

,

رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: مشکلات شهر بیرجند زیاد است اما دو مورد که از همه مهم تر است، بحث آسفالت خیابان های مهر شهر بیرجند است که بخشی از آن بر عهده شهرداری است و بخش دیگر برعهده پیمانکار است و مسئله دیگر اینکه خیلی از زیر ساخت ها در مهرشهر انجام نشده است.

,

 

,

زنگویی گفت: در این زمینه از آیت الله عبادی درخواست دارم که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صحبت و رایزنی کنند برای حل مشکل آسفالت خیابانهای مهرشهر که همکاری بنیاد مسکن را با شهرداری داشته باشیم.

,

 

,

وی ادامه داد: مشکل بعدی که خیلی از شهروندان نسبت به آن اعتراض دارند مربوط به خیابان عدل  و بحث صنوف آلاینده است که برای مردم ایجاد مزاحمت دارد و قرار شده که جابجا شود به حاشیه شهر وشهرداری زمین هم در اختیار این صنف قرار داده است اما  هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

 

,

حجت الاسلام عبد الرزاق عضو شورا و مسئول کمیسیون فرهنگی شورا در این جلسه، اظهار کرد: مسائل فرهنگی همانطور که بارها مقام معظم رهبری بیان کرده اند از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز دارد که دغدغه ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشیم.

,

 

,

وی افزود: در این شرایطی که ما زندگی می کنیم و اغلب جوانهای ما تحت تاثیر تبلیغات سوء ومورد هجمه بیگانگان از داخل و و خارج هستند، مسئولیت ما را دو چندان می‌کند.

,

 

,

مسئول کمیسیون فرهنگی شورا بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی شرایط خاص و ویژه ای دارد ما در این مدت چهار سال سعی کرده ایم هر برنامه فرهنگی که در سطح شهر انجام گرفته است با شرایط حاکم بر استان و شهر ما مطابقت داشته باشد تا خدای نکرده  انحراف و مشکلی پیش نیاید.

,

 

,

عبد الرزاق اذعان کرد: بعضا در مسائل فرهنگی و اجتماعی یکسری برنامه هایی انجام می‌شود که وظیفه شورای فرهنگی شهر را سخت تر می‌کند و انحرافاتی که گاها دیده می‌شود را باید از بین برود و یا کمتر کند.

, عبد الرزاق اذعان کرد: بعضا در مسائل فرهنگی و اجتماعی یکسری برنامه هایی انجام می‌شود که وظیفه شورای فرهنگی شهر را سخت تر می‌کند و انحرافاتی که گاها دیده می‌شود را باید از بین برود و یا کمتر کند.,

 

,

وی خاطر نشان کرد: بعضی از نمایشگاه هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود در خور شأن مردم و منطقه نیست و شورای فرهنگی که با ریاست ائمه جمعه می‌باشد باید فعال تر و با دغدغه بیشتری به مسائل توجه کنند.

,

 

,

مسئول کمیسیون فرهنگی شورا یادآور شد: اخیرا نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه فجر در شهر بیرجند برگزار شد که نشانی از دهه فجر که در این نمایشگاه نبود بماند بلکه برخی کتاب های منحرف در این نمایشگاه مشاهده شد  تذکرات لازم صورت گرفت اما باید مدیریت این مسائل قوی تر باشد.

,

 

,

طاهری عضو شورا در این جلسه گفت: یکی دیگر از کمیسیون های شورا، کمیسیون حقوقی است که سعی کرده ایم مصوبه ای مغایر با قانون نداشته باشیم.

,

 

,

بهترین عضو دیگر شورا در این جلسه گفت: یکی از ابعادی که مطرح است بعد نظارتی مردم بر شورا است و مردم باید بعد از انتخاب شورا بر وکیلی که انتخاب کرده اند نظارت داشته باشند.

,

 

,

سلیم عضو شورای شهر بیرجند بیان کرد: شهرداری یک خانواده پویا است و روز به روز افزایش پیدا می‌کند و مخارج آن هم با افزایش جمعیتش بالا می‌رود.

,

 

,

وی افزود: استان خراسان جنوبی در بحث سرمایه گذار ضعیف است و در بحث جذب سرمایه گذار در این استان باید تلاش شود.

,

 

,

یزدان شناس عضو دیگر شورا در این جلسه گفت: مشکل دیگری که وجود دارد در بحث عدم تمرکز مدیریت شهری است، شهرداری می‌خواهد برخی از کارها و مشکلات را حل کند اما گاها همکاری لازم صورت نمی‌گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/127/ ب/ 5

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه