اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد

اختصاص 600 میلیون تومان به خراسان جنوبی در طرح کاهش ‌آسیب های اجتماعی

اختصاص 600 میلیون تومان به خراسان جنوبی در طرح کاهش ‌آسیب های اجتماعی
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای اجرای طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در فاز نخست ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عصمت محمودی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی  در نشست خبری مدیران کل دستگاه های اصلی در طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری از ابتدای امسال بحث کاهش آسیبهای اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و این طرح از سوی وزارت کشور به استان ابلاغ شده که هدف از اجرای آن کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از تقسیم کار در دستگاه‌های اجرایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: در این سند وظیفه همه دستگاه های مسئول مشخص شده است و باید براساس آن وظایف و تکالیف خود را انجام دهند.

,

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی در جامعه و آموزش مهارت‌ها می توان تا حدودی با آسیب‌ها مقابله کرد، گفت: اعتبارات 9 دستگاه فرهنگی اجتماعی استان به‌ منظور اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شد.

,

محمودی با اشاره به اینکه اختصاص این اعتبارات ویژه اقدامات موثر در حوزه پیشگیری از سه آسیب اجتماعی اولویت‌دار کشور یعنی اعتیاد، طلاق و فساد و فحشا است، بیان داشت: برای اجرای این طرح در فاز نخست 600 میلیون تومان به استان اختصاص یافت که تاکنون در برخی از دستگاه ها با توجه به میزان فعالیت تا 25 درصد اعتبار تخصیص یافته است و تزریق اعتبار بیشتر منوط به ارائه کار می باشد.

,

وی در پایان وظیفه هر دستگاه اجرایی را تفکیک نمود و گفت: در این طرح به هر دستگاه ها موضوعاتی واگذار شده است که سازمان بهزیستی در حوزه مفاسد اخلاقی و اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش در سه زمینه اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی، قوه قضائیه در زمینه اعتیاد و طلاق، سازمان زندان ها در زمینه اعتیاد و طلاق، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه اعتیاد و مفاسد اخلاقی کودکان، وزارت علوم و فناوری در زمینه طلاق، نیروی انتظامی در زمینه طلاق و مفاسد اخلاقی، وزرات ورزش و جوانان در زمینه اعتیاد و مفاسد اخلاقی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مهارت های زندگی و طلاق را بر عهده دارند.

,

وی در پایان گفت: از خبرنگاران می خواهیم که حضور مدیران در امر آسیب های اجتماعی را مطالبه کنند و به جامعه امید و نشاط تزریق کنند.

,

وی تاکید کرد: فرهنگ و اجتماع دستورپذیر و بخش نامه پذیر نیست لذا باید با آموزش و اطلاع رسانی برای کاهش آسیبهای اجتماعی فعالیت و تلاش کرد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه