اخبار داغ

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان:

تقویت مهارت نه گفتن از جمله اقدامات آموزش و پرورش در طرح کاهش آسیب های اجتماعی/ حضور دانش آموزان در اینترنت بیداد می کند

تقویت مهارت نه گفتن از جمله اقدامات آموزش و پرورش در طرح کاهش آسیب های اجتماعی/ حضور دانش آموزان در اینترنت بیداد می کند
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اجرای مهارت های جرأت مندی ویژه کلیه دانش آموزان پایه نهم نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در رابطه با مصرف قلیان، فضای مجازی، راه حل مسئله، شناخت رفتارهای پرخطر و مهارت جرأت ورزی و در نهایت تقویت مهارت نه گفتن می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی گلدانی مقدم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  استان در نشست خبری مدیران کل دستگاه های اصلی در طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: گستره کار در آموزش و پرورش بیشتر از هر جای دیگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  مهدی گلدانی مقدم، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  استان در نشست خبری مدیران کل دستگاه های اصلی در طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: گستره کار در آموزش و پرورش بیشتر از هر جای دیگری است.,

 

,

وی افزود: در حال حاضر 155 هزار دانش آموز داریم که به نوعی همه در معرض خطرند و داشتن 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان نیز بر این خطر می افزاید.

,

 

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بین دو مدرسه شمالی ترین و جنوبی ترین نقطه استان، 810 کیلومتر فاصله وجود دارد و تنها جایی که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر افراشته نگه داشته مدارسی هستند که در مرزی ترین نقاط قرار گرفته اند که امیدواریم ویژه دیده شود.

,

 

,

گلدانی مقدم تصریح کرد: در مقوله فرهنگی تربیتی از جمله اقداماتی چون امور اخلاقی، فرهنگی، ورزشی، هنری، نماز و کتابخوانی از بدو ورود دانش آموز شروع می شود و دوازده سال نیز به طور مرتب عنوان می کنیم اما باز هم آموزش ما به دلایلی که نمی توان گفت کامل نیست.

,

 

,

وی ادامه داد: طرح آموزش مهارت های اجتماعی ویژه کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی را برگزار کرده ایم که شامل سه مقوله مهارت دوست یابی، تصمیم گیری و خودآگاهی می شود.

,

 

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: طرح آموزش مدیریت عواطف و هیجانات دوره بلوغ ویژه دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسر پایه هشتم انجام شده است که آگاهی هایی در خصوص مصرف قلیان، فضای مجازی و هیجانات دوره بلوغ، خود مراقبتی، عفاف و حجاب عنوان گشته است.

,

 

,

گلدانی مقدم عنوان کرد: اجرای مهارت های جرأت مندی ویژه کلیه دانش آموزان پایه نهم نیز از دیگر اقداماتی بوده است که در رابطه با مصرف قلیان، فضای مجازی، راه حل مسئله، شناخت رفتارهای پرخطر و مهارت جرأت ورزی و در نهایت تقویت مهارت نه گفتن می شود.

,

 

,

وی افزود: جامعه هدف ما در این طرح 36 هزار و 572 دانش آموز می باشند.

,

 

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در مقوله اعتیاد دانش آموزان نیز ابتدا شناسایی صورت می گیرد و سپس کلاس هایی جهت توجیه آن ها با حضور خانواده ها برگزار می شود و اگر نیاز به درمان باشد نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام صورت می گیرد که در این دو سال اخیر نسبت به درمان چندین نفر کوشش شده است.

,

 

,

گلدانی مقدم بیان کرد: مشاوران و رابط های پیشگیری از اعیاد در مدارس فعال هستند و افراد انگشت شماری که در سطح استان وجود داشته اند نیز مداخله صورت گرفته و درمانشده اند.

,

 

,

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از دانش آموزان به خودکشی های سوری خود افتخار می کنند، بیان کرد: فضای مجازی برای جوانان به یک معضل تبدیل شده است و حضورشان در اینترنت بیداد می کند.

,

 

,

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: موارد بسیار انگشت شماری که در جهت خودکشی دانش آموزان مطرح است نیز از طریق همین فضای مجازی حاصل شده و در این راستا کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان، کارکنان و والدین دانش آموزان در شرف اقدام است.

,

 

,

انتهای پیام/6

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه