اخبار داغ

سالمندکُشی در جاده‌های مازندران

سالمندکُشی در جاده‌های مازندران
مرگ 182 عابر پیاده در مازندران که 61 درصد آنها سالمند هستند نشان می‌دهد که باید زمینه مناسبی برای تردد عابران پیاده به ویژه سالمندان در سطح استان ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ 182 عابر پیاده در 10 ماهه نخست امسال خبر داد که بیشتر افراد کشته شده در طول مسیر افراد سالمند بودند و به نوعی سالمندکشی در سطح محورهای مازندران راه افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

بخشی از مرگ عابران پیاده در حین عبور از خیابان به وجود می‎آید و دلیل آن هم نامناسب‌سازی خیابان‌ها برای عبور و مرور است.

بانگاهی به پل‌های عابر پیاده در مازندران به خوبی به این نتیجه می‌رسیم که یک فرد سالمند نمی‎تواند از پل عابر پیاده با ارتفاع بلند عبور کند و به ناچار باید از عرض خیابان که بسیار ناامن است طی طریق کند و نیتجه آن کشته شدن 182 فرد عابر پیاده در سطح استان است که 61 درصد آن را سالمندان تشکیل می‎دهند.

در طول مسیر ساری به قائم‌شهر چندین پل عابر پیاده احداث شد اما هیچ یک از این پل‌ها مناسب برای تردد افراد سالمند که هیچ، حتی برای فرد معمولی نیست، انتظار است که متولیان امور، آمارهای پزشکی قانونی استان را مورد واکاوی قرار داده و اگر نواقصی در حوزه کاری آنها وجود دارد را رفع کند.

آمارهای پزشکی قانونی مازندران از کاهش 11 درصدی مرگ عابران پیاده در استان طی 10 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‎دهد اما مرگ 182 نفر هم بسیار زیاد است و باید بستر و شرایط را برای عبور و مرور مناسب در سطح استان فراهم کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه امسال را 551 نفر اعلام کرد و افزود: 33 درصد کل تلفات حوادث رانندگی 10 ماه امسال عابرین پیاده بودند.

علی عباسی گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال با 47 درصد و کمترین سنین 10 سال با 5 درصد هست.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 32، بابل با 31 و قائم‌شهر با 16 مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار و گلوگاه هر کدام با 2 مورد فوتی ثبت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه 55 درصد از محل تصادف عابرین در محور برون‌شهری و روستایی اتفاق افتاد، در خصوص افزایش سن سالمندی، خاطرنشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، به‌خصوص عابرین سالمند داشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه