اخبار داغ

دوست شهید کریمی:

شهید کریمی ذره‌ای به مقام و منصب دنیوی اعتقاد نداشت

شهید کریمی ذره‌ای به مقام و منصب دنیوی اعتقاد نداشت
دوست شهید کریمی گفت: شبی که خبر شهادت حاج داوود از تلویزیون پخش شد، مسئول فنی کارخانه مان به من تلفن زد و در حالی که اشک می ریخت، می گفت که چرا در مورد زندگی و شخصیت حاج داوود به او چیزی نگفته بودم...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ حمید صفت بقا دوست شهید کریمی در گفتگو با کوله بار با اشاره به اینکه حاج داود در طول زندگی اش ساده زیست و در نهایت ساده زیستی به شهادت رسید، گفت:قبل از انقلاب کارگاه تراشکاری داشت و بعد از پایان جنگ، شغلش را ادامه داد. مدتی در روستای قلعه نو حاج موسی،(در جنوب تهران) کار می کرد. گاهی تجهیزات و وسایل نظامی را برای سپاه و نیروی انتظامی می ساخت. او دوست داشت توانمندی های یک ایرانی را به رخ بکشد.

,  شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کوله بار, کوله بار, کوله بار,
وی ادامه داد:بعد از جنگ، مدیر کارخانه سعید آباد شهریار بودم. یکی از قطعه های دستگاه غلات باید عوض می شد. برای همین از حاج داوود خواستیم تا یکی مثل آن برایمان بسازد.حاجی بی آنکه در مورد دستمزدش حرفی بزند، قطعه با کیفیتی برایمان ساخت. او برای این کار، دستمزد کمی از ما گرفت، در حالی که می دانست قیمتش در بازار بیشتر است.
,
 
,
دوست شهید اشاره ای به دوران بیماری حاج داوود کرد و ادامه داد:روزی که به عیادتش رفتم، مسئولان ثبت وقایع جنگ جهاد در حال مصاحبه با او بودند.حاجی  وقتی مرا دید، لبخندی زد و به شوخی گفت:«بیا کنارم بشین. هیچی نباشه من کارگرت بودم.»واقعا شرمنده منش و خلق حاجی بودم، او درد زیادی را تحمل می کرد و پسرش می گفت که حاجی نمی تواند زیاد حرف بزند.
,
صفت بقا اظهار داشت:شبی که خبر شهادت حاج داوود از تلویزیون پخش شد، مسئول فنی کارخانه مان به من تلفن زد و در حالی که اشک می ریخت، می گفت که چرا در مورد زندگی و شخصیت ساده حاج داوود به او چیزی نگفته بودم.
,
وی در پایان گفت:یکی از خلق و خوی های شهید کریمی بهره گیری از احادیث و آیه های قرآن در صحبت هایش بود. به همین دلیل چیزهای زیادی از او یاد گرفتیم.حاجی هیچ وقت دنبال پست و مقام نبود و براساس اعتقاداتش، زندگی می کرد. او برای اسلام و مملکت به جبهه رفت و سرانجام براثر عوارض شیمیایی به شهادت رسید.از خداوند متعال می خواهم که روحش را با شهدای کربلا محشور گرداند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه