اخبار داغ

نماینده کارفرمایان شورای عالی کار:

812 هزارتومان دستمزد کارگری برای حداقل های زندگی هم کفاف نمی کند/کالای چینی کارفرمایان را به زانو درآورده است

812 هزارتومان دستمزد کارگری برای حداقل های زندگی هم کفاف نمی کند/کالای چینی کارفرمایان را به زانو درآورده است
نماینده کارفرمایان شورای عالی کار گفت: 812 هزار تومان حداقل دستمزد یک کارگر است که کفاف ناچیزترین ملزومات یک زندگی را نمی کند و مسئله ناراحت کننده این است که در بسیاری از موارد کارگران همین ناچیز را هم به موقع دریافت نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد عطاردیان، نماینده کارفرمایان شورای عالی کار حقوق کارگران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی "تیتر1" گفت: 812 هزار تومان حداقل دستمزد کارگران است که برای تأمین ناچیزترین ملزومات زندگی معمولی هم کفاف نمی کند و در بسیاری از موارد کارگران همین مبلغ ناچیز را هم به موقع دریافت نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتر1" ,


وی با بیان اینکه کاملأ مشخص است که این مبلغ برای گذران زندگی کافی نیست اظهار داشت: 812 هزار تومان حداقل دستمزد مبلغی است که باید بین کارگر و کارفرما به عنوان توافق نهایی تعیین گردد نه اینکه کل حقوق آنان محسوب شده و ما از این مسئله ناراحت هستیم که همین را هم این قشر زحمتکش به موقع دریافت نمی کنند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ادامه داد: متأسفانه وضعیت اقتصادی کشور بر روی وضعیت معیشت کارگران تأثیرات سوء داشته است و کارفرمایان توانایی پرداخت مبالغی را ندارند که بتواند هزینه های زندگی کارگران را تامین کند.

عطاردیان افزود: امروز راه برای رشد واحد های تولیدی باز نیست و بازار کالاهای ملی رونق ندارد زیرا کالاهای چینی بازار ایران را قبضه کرده اند و تولیدکننده و کارفرما زیر بار این مسئله توان قامت بلند کردن ندارد، از طرفی دستمزد های کارگران نیز بر اساس نرخ تورم افزایش داده نمی شود بلکه تنها قدرت خرید آنان را تقویت می کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان وضعیت اقتصادی این قشر را با مواردی مانند بن کارگری، سبد کالاهای غیر نقدی و افزایشهایی بر اساس نرخ بهره‌وری به بهبود نسبی رساند گفت: فشار سختی​های جامعه به خصوص در این برهه بر دوش جامعه کارگری قرار دارد و باید به همین اندازه به فکر بهتر شدن وضعیت زندگی آنان باشیم.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه