اخبار داغ

معرفی الگوی عملی اقتصاد مقاومتی؛

بانویی که هنر 300 ساله را زنده کرد/با حوله بافی 110 نفر را صاحب شغل کردم

بانویی که هنر 300 ساله را زنده کرد/با حوله بافی 110 نفر را صاحب شغل کردم
یک بانوی کارآفرین سرخه ای در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی توانست با صبر و پشتکار و با هنر حوله بافی برای 110 نفر ایجاد شغل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، کارآفرینی و ایجاد اشتغال یکی از مباحث مهم و اساسی است که برخی افراد این راه را برای درآمد زایی برای خود و دیگر افراد برمی گزینند و در این میان بانو مونسان یکی از هزاران کارآفرینی است که با صعنت هنر وارد میدان کارآفرینی شده است و در این مسیر با دل و جان البته نه برای کسب درآمد فقط برای خود تلاشی خستگی ناپذیر را سالهاست که آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

صفیه مونسان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ندای سرخه می گوید از سال 79 در سرخه تعاونی با عضویت 180 نفر و فراهم سازی شرایط برای آموزش رایگان به  500 نفر از بانوان در رشته های مختلفی همچون قالی بافی، نماسنگ، عروسک دوزی، گلیم بافی، گل چینی و سفالگری کارش را آغاز کرده است.

, ندای سرخه,

وی گفت: حدود چهار سالی بود که کار تعاونی را کنار گذاشتم و به پخت نان سرخه ای مشغول بودم و سپس دوباره و به یکباره تصمیم گرفتم که هنر آبا اجدادی ام را در سرخه که همان صنعت حوله بافی با قدمتی 300 ساله را احیا کنم و هم اکنون حدود7 سال است که مشغول این کار شده ام.

,

بانو مونسان که هم اکنون خانه پدری اش را  تبدیل به کارگاهی کوچک برای آموزش صنعت حوله بافی کرده است، می گوید: این هنری است که پیش از من مادر و مادربزرگم مشغول به آن بوده اند و بنده نیز پای چرخ های نخ ریسی آنها بزرگ شدم و آن را آموختم.

,

‌ این بانوی کارآفرین با اشاره به تبلیغات فراوانی که برای احیای هنر حوله بافی از طرق مختلف در برنامه ها و مراسم های مختلف و رسانه های دیداری و شنیداری انجام داده است، بیان داشت: تمام تلاشم را کرده ام که این صنعت زنده بماند و امیدوارم با استقبال بانوان شهرم این هنر دست به دست به نسل های بعدی برسد.

,

وی اظهار داشت: تا کنون از ارگانی حمایت نشده ام؛ به جز اینکه 10 دستگاه بافت حوله را میراث فرهنگی و گردشگری سرخه به من داده است.

,

بانو مونسان کسب درآمد از طریق هنر حوله بافی را بسته به پشتکار و علاقه و اراده افراد دانست و گفت: به بانوانی که برای آموزش به نزد من می آیند گفته ام که اگر در خانه به دلیل اینکه منازل امروز اکثرا آپارتمانی است مشکل دارند و نمی توانند پس از یادگیری این هنر دستگاه را به خانه ببرند و از این راه کسب درآمد کنند؛ درب این کارگاه به رویشان باز است می توانند در همین جا مشغول به کار شوند.

,

این بانوی کارآفرین با آموزش رایگان هنر حوله بافی به بانوان سرخه، سمنان، ‌مهدیشهر و حتی فراتر از محدوده جغرافیایی استان از جمله مازندران توانسته است برای 110 نفر ایجاد شغل کند و این افراد هم اکنون در منازل خود و با دستگاه خودشان مشغول به کار شده‌اند.

,

مونسان گفت:‌ با فرماندار و شهردار سرخه صحبت کرده ام و امیدوارم که بتوانم با اجاره مغازه ای در پلیس راه سرخه که محل تردد زائران و مسافران بی شماری در طول شبانه روز است؛ این هنر را به مردم دیگر استانها به عنوان سوغات شهرستان سرخه معرفی کنم.

,

این بانوی کارآفرین در سال جاری نیز با معرفی به عنوان یکی از بانوانی که در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشته و با پشتکار و جدیت اقدام و عمل کرده است، در جشنواره ای که در تهران برگزار شد،‌لوح تقدیر کسب کرده است.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه