اخبار داغ

یک اعجوبه ی پرخاصیت در میان خوراکی ها

یک اعجوبه ی پرخاصیت در میان خوراکی ها
یک کارشناس طب سنتی گفت: "زیتون" جز معدود خوراکی هایی است که می توان آن را همراه با غذا میل کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر» ، یکتا حسینی، کارشناس طب سنتی در خصوص خواص زیتون اظهار داشت: زیتون یکی از خوراکی هایی است که از سوی طب سنتی میل آن همراه با غذا منعی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,


وی افزود: طبع زیتون گرم و معتدل است و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده است. حسینی با اشاره به توصیه های طب اسلامی در خصوص گنجاندن زیتون در رژیم غذایی گفت: پیامبر (ص) مصرف زیتون را عامل خوش خلقی و رفع اندوه دانستند و دانشمندان نیز اخیرا به تاثیر این خوراکی (گیاه - میوه)  در تقویت اعصاب دست یافته اند.

,
,


این کارشناس طب سنتی در ادامه سایر خواص اثبات شده زیتون را برشمرد و افزود: کاهش فشار خون، افزایش کلسترول خوب، رفع آب مرواریدچشم، چربی سوزی و رفع کم خونی از جمله تغییر اتی هستند که با مصرف زیتون همراه غذا در بدن ایجاد می شود. یکتا حسینی زیتون کنسرو شده را فاقد ارزش غذایی دانست و گفت: در مرحله فرآوری زیتون ها از انواع مواد نگهدارنده اسیدی استفاده می شود که مانع پایداری خواص زیتون در نوع کنسرو شده آن می شود.

,
,


این کارشناس طب سنتی در پایان تفاوت بین زیتون ها را در میزان روغن آن ها عنوان کرد و گفت: ریزی و درشتی و رنگ ظاهری زیتون ها هیچ تفاوتی در خواص و ویتامینن های آن ایجاد نمی کند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه