اخبار داغ

تحفه ها و سوغات خاص شهر کویری سمنان

تحفه ها و سوغات خاص شهر کویری سمنان
سمنان این خطه کویری نیز همانند دیگر مناطق ایران زمین، دارای سوغاتی های خاص خود می باشد که توشه راه مسافرین این شهر برای همشهریان و عزیزانشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، ایران کشوری سراسر تنوع و جذابیت می باشد و هر گوشه  از آن آکنده از حال و هوای مردمان آن دیار است. در میان شهرهای کشورمان سمنان نیز دارای پیشینه ای قدیمی بوده و از جنبه تاریخی پرباری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

این خطه کویری نیز همانند دیگر مناطق ایران زمین، دارای سوغاتی های خاص خود می باشد که توشه راه مسافرین این شهر برای همشهریان و عزیزانشان است.

,

نان شیرمال

, نان شیرمال,

از مهمترین سوغاتی های معروف این شهر است که سابقه ای بیش از یک قرن تجربه در پخت آن از کیفیت  بالای این خوراکی خوشمزه حکایت دارد و اکثر مسافران آن را تهیه کرده و به همراه خود به عنوان سوغات می برند.

,

, ,

نان بقسمات

, نان بقسمات,

بی تردید نان بقسمات نیز یکی دیگر از سوقات و تحفه های معروف و نادر دیار قومس می باشد،  برای تهیه ی این نان، خمیری با  آرد، مایه نخود و شکر تهیه می کنند و سپس آن را به چونه های کوچک تبدیل می سازند. برای پخت، چونه ها را باز نمی کنند و آنها را در کوره ی مخصوصی به نام داش قرار می دهند. این نان در صبح ها و به هنگام صرف صبحانه، مصرف بیشتری دارد.

,

, ,

نان چای

, نان چای,

بی شک در کنارسوغاتی های بی نظیر شهر سمنان، نان چای و نان کماچ نیز خالی از لطف نبوده و طرفداران خاص خود را دارد.نان چای  که آوازه و شهرتش در «سفرنامه وامبری» نیز به چشم می خورد در واقع تفاوت چندانی با نان بقسمات نداشته و خشک شده آن می باشد.

,

, ,

حلوای سیاه و حلوای کنجدی

, حلوای سیاه و حلوای کنجدی,

 حلوای سیاه و کنجدی از دیگر سوغات شهر سمنان هستند که حلوای سیاه طعمی تند و دلنسین دارد و در کنار آن حلوای کنجدی دارای طعمی  شیرینی است.

,

 آرد سبوس دار، مغز گردو، شکر، شیره انگور، فلفل سیاه، هل، دارچین، زرچوبه، میخک، زنجبیل و زیره مواد تشکیل دهنده ی حلوا سیاه است که حلوای سیاه نام دارد. و مواد تشکیل دهنده حلوای کنجدی  که از آرد سنگک، کنجد، گلاب و پودر هل تهیه می شود و می تواند طعم تازه ای را به سفر شما ببخشد.

,

, ,

 

,

نان فتیر

, نان فتیر,

بی شک همه ی مسافرین شهر قومس حداقل یکبار طعم نان فتیر را امتحان کرده و چشیده اند، نانی که یقینا  بعلت  طعم بسیار مطبوعش برای آنان تنها به یکبار نخواهد بود بلکه چندیدن بار دیگر نیز آن را می چشند.

,

, ,

محصولات کشاورزی

, محصولات کشاورزی,

اگر در فصل گرم  سال مهمان  شهر سمنان باشید، بادمجان سمنان نیز تحفه ای خوشطعم برای شما مسافران عزیز می باشد همچنین انجیر و انار و گل نرگس این منطقه نیز زبانزد تمامی شهرهای کشورمان است.

,

, ,

صنایع دستی

,

علاوه برخوراکی ها و نان های رنگارنگ شهر سمنان، صنایع دستی نیز یکی از سوغاتی های معروف این ناحیه می باشد.صنایع دستی همچون سرامیک و سفال ، قالیچه ها نمدی و وشینه های سمنانی  و گلیم از دیگر تحفه های دیار کویری سمنان است. 

,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه