اخبار داغ

اشتغال جوانان، حلقه گمشده در بودجه 96/نماینده مریوان: در بودجه 96 توجهی به مناطق محروم نشده است

اشتغال جوانان، حلقه گمشده در بودجه 96/نماینده مریوان: در بودجه 96 توجهی به مناطق محروم نشده است
لایحه بودجه 96 در حالی توسط دولت به مجلس تحویل داده شد که هیچ برنامه مدون و مشخصی برای اشتغال جوانان در آن گنجانده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از ویژگی های شاخص و بارز جامعه کنونی ایران به رشد،گسترش فزاینده جوانانی معطوف می شود که از تحصیلات آکادمیک برخوردار هستند و توام شدن آن با بیکاری،بار و میزان فشار روحی و روانی را سنگین تر ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

رییس‌جمهور در خردادماه سال ۹۲ و اندکی قبل از انتخابات دولت یازدهم، گفته بود: «ما برای اشتغال یک برنامه جدی خواهیم داشت و من جدی‌ترین برنامه اقتصادی‌ام در ماه‌های اول حل معضل اشتغال است و مخصوصاً برای آنهایی که تحصیلکرده دانشگاه‌ها هستند و وقتی این مشکل حل شد خود به خود ما می‌توانیم دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور را هم به داخل کشور جذب و استفاده کنیم. کارگران کارخانه‌های ما بیکار بودند اما برای کارخانه‌های چین اشتغال ایجاد کردیم و به دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم.»

,

 

,

با این وجود بودجه 96 در حالی توسط دولت به مجلس تحویل داده شد که هیچ برنامه مدون و مشخصی برای اشتغال جوانان در آن گنجانده نشده است.

,

 

,

کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به بی‌توجهی کمیسیون تلفیق به بخش اشتغال در بودجه ۹۶ انتقاد کرد و گفت: بویی از اشتغال در بودجه ۹۶ به مشام نمی‌رسد.

,

 

,

وی افزود: کمیسیون تلفیق و دولت بگویند آیا بعد از اجرای بودجه 96 چیزی به توسعه اشتغال کمک کرده‌ایم؟ مهمترین دغدغه و اولویت امروز کشور اشتغال است و بنده بویی از اشتغال در بودجه سال 96 به مشامم نمی‌رسد البته شاید شامه بنده ضعیف است.

,

 

,

برداشت کارشناسان بازار کار این است که بیکاری حاصل سال‌ها بی برنامگی و بی توجهی دولت‌ها به اشتغال جوانان و باز کردن درهای دانشگاه‌ها به روی صدها هزار نفر بوده که حالا با دریافت مدارک تحصیلی به دنبال کار هستند.  

,

 

,

امروز چالش بیکاری در کشور تا آنجا اهمیت پیدا کرده که به گواه آمارها بیش از ۱۰۰ هزار فرد دارای مدرک دکترای حرفه‌ای و تخصصی با موضوع بیکاری درگیر بوده و نتوانسته‌اند حتی با تحصیل در بالاترین رده هم شغلی برای خود دست و پا کنند.

,

 

,

بی توجهی و بی برنامگی برای اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان بیکار تنها ایراد وارد بر لایحه بودجه 96 نیست، بلکه توجه ویژه به مناطق محروم که از جمله ارکان توسعه در  چشم انداز 20 ساله است، نیز مغفول مانده است.

,

 

,

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به لایحه بودجه سال 96 گفت: در لایحه بودجه سال 96 توجه شایانی به بودجه مناطق محروم نشده و توازن منطقه ای به فراموشی سپرده شده است.

,

 

,

وی ادامه داد:در بحث توازن منطقه ای قرار بود که مناطق توسعه یافته نگه داشته شوند و آن هایی که محرومند به سطح مناطق توسعه یافته برسند.

,

 

,

مرادی افزود: برخی از نماینده ها در خصوص این که بودجه مناسبی برای اشتغال جوانان اختصاص داده نشده، گلایمند بودند.

,

 

,

این بی توجهی به اشتغال جوانان در حالی است که یکی از کلیدی‌ترین انتقادات مقامات دولت یازدهم درباره عملکرد اشتغالی دولت‌های گذشته، مخدوش بودن آمارها بوده تا جایی‌که اعتقاد بر این بود درباره اشتغالزایی سال‌های گذشته آمارسازی شده و اساساً رشد منفی اقتصاد ایران در سال‌های قبل از ۹۳ نه تنها اشتغالزا نبوده،‌ بلکه باعث نابودی فرصت‌های موجود شغلی نیز شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه