اخبار داغ

تلگرام، محفلی برای تبلیغات زودهنگام و زورآزمایی کاندیداهای احتمالی شورای شهر

تلگرام، محفلی برای تبلیغات زودهنگام و زورآزمایی کاندیداهای احتمالی شورای شهر
هنوز ثبت نام انتخابات شروع نشده، لیست های احتمالی منتشر شده و از ماه ها پیش می توان گفت که شاهد تبلیغات مجازی این کاندیداهای احتمالی و یا طرفداران آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر،کمتر از سه ماه دیگر به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

با اینکه مدت تقریبا زیادی به انتخابات در سال 96 باقی است، اما به روشنی می توان جنب و جوش های انتخاباتی را در شهرها و استان های مختلف کشور لمس کرد، جنب و جوش هایی که در آن کاندیداهای احتمالی در تکاپو برای جلب آرای مردم هستند چه از طریق تبلیغات مجازی و چه حضوری در مراسمات مختلف.

,

از سوی دیگر این جنب و جوش های مجازی و حقیقی در حالی انجام می گیرد که بر اساس قانون، کاندیداها می توانند پس از احراز صلاحیت و تنها در مدت قانونی مشخص شده می توانند اقدام به تبلیغات انتخاباتی کنند ولی انگار شبکه های اجتماعی بستری را فراهم کرده تا به انحای مختلف، کاندیداها خودی نشان دهند و با کمترین هزینه، خودی نشان دهند.

,

این روزها اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنید، قطعا می توانید ستادهای مجازی افراد و کاندیداهای مختلف را که به شکل کانال یا گروه و نام های دهان پرکن و البته خوش رنگ و لعاب شکل گرفته است را مشاهده کنید که در آنها به صراحت و آسانی هرکسی می تواند هر مطلبی را بنویسد و بنگارد  و یکی به مردم شهر امید ببخشد و دیگری شهر را توسعه  دهد.

,

در واقع این شبکه ها فرصتی را برای کاندیداهای احتمالی انتخابات فراهم کرده اند که شاید با ماه ها تلاش نیز به آن دست نمی یافتند و آن تبلیغ به صورت انبوه در شبکه های اجتماعی به انحای مختلف و با کمترین هزینه ممکن است که البته در این میان نظرسنجی هایی نیز شکل گرفته و طرفداران خود را ترغیب به شرکت در آن می کنند تا ضرب شستی به دیگر کاندیداهای احتمالی نشان دهند.

,

نکته جالب این است که هنوز ثبت نام انتخابات شروع نشده، لیست های احتمالی نیز منتشر شده اند که در بین آنها اسامی مختلفی حتی تا 100 نفر نیز برای انتخابات شورای پنجم شهر در میاندوآب دیده می شود و از هفته ها و حتی ماه ها پیش می توان گفت که شاهد تبلیغات مجازی این کاندیداهای احتمالی و یا طرفداران آنها هستیم.

,

باید گفت که  اگرچه شور و نشاط انتخاباتی در کشور لازم و ضروری به نظر می‌رسد که البته نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را به خوبی ایجاد کرده است اما در این راه باید قانون و رعایت حقوق دیگران نیز مورد توجه باشد و از کسانی که امروز قانون را به راحتی زیرپا می گذارند، فردا چگونه می توان انتظار داشت که قانون را اجرا کرده و بر اساس قانون رفتار کند.

,

علاوه بر اینکه فضای مجازی جولانگاه عده ای برای تبلیغات انتخاباتی شده است، عده ای در فضای حقیقی نیز از هر فرصتی برای خودنمایی و در صحنه بودن خود استفاده کنند که این نیز ترفند و روشی است که نه تنها در این دوره بلکه به نوعی در همه دوره ها در میاندوآب شاهد آن بودیم.

,

کوتاه سخن اینکه با نزدیکتر شدن به ایام انتخابات همانطور که فضای سیاسی کشور شرایط ویژه ای به خود می گیرد، فضای رسانه ای و مجازی نیز از این شرایط متاثر شده و رنگ و بوی بیشتری از انتخابات به خود می گیرد و البته با وجود اینکه این رقابت در فضای مجازی با برگزاری نظرسنجی های مختلف شکل گرفته است، اما این فضای مجازی در آینده و در آستانه انتخابات بیشتر انتخاباتی تر می شود که لازم است مردم هوشیاری خود را حفظ کرده و فریب رنگ و لعاب های مجازی و انتخاباتی را نخورند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه