اخبار داغ

مدیر امور شیلات و آبزیان زنجان خبر داد

صادرات غیر رسمی 3500 تن ماهی به سایر استانها/اشتغالزایی برای 22 نفر در زمینه تولید ماهیان زینتی در زنجان

صادرات غیر رسمی 3500 تن ماهی به سایر استانها/اشتغالزایی برای 22 نفر در زمینه تولید ماهیان زینتی در زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از صادرات غیر رسمی 3 هزار و 500 تن ماهی به سایر استان ها خبر داد و گفت: استان زنجان در بین 33 مرکز شیلاتی کشور رتبه هشتم را از نظر تولید آبزیان به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود صیاد بورانی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصرزنجان، با بیان اینکه سد های خاکی استان زنجان از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس برخوردار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر پرورش ماهی در سد خاکی خندق لو ماهنشان، بوئین سلطانیه و توده بین ابهر انجام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با بیان اینکه در سالهای آینده سد حسن ابدال زنجان به سد های پرورش ماهی در قفس اضافه می شود، تصریح کرد: پرورش ماهی در قفس در سد های خاکی استان زنجان زمینه اشتغال شش نفر را فراهم کرده است.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از صادرات غیر رسمی ماهیهای خوراکی در استان زنجان خبر داد و افزود: در حال حاضر 3 هزارو 500 تن ماهی خوراکی استان زنجان به استانهای تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل ، گیلان ، مازندران و قم ارسال شده است.

,

بورانی به تولید ماهیان زینتی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت، ماهیان زینتی در استان زنجان بالای 6 هزار قطعه تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 350 هزار قطعه افزایش تولید داشته است.

,

وی با بیان اینکه همه ماهیان زینتی تولید شده در استان زنجان به استانهای تهران، قزوین و البرز صادر می شود، خاطرنشان کرد: تولید ماهیان زینتی در استان زنجان زمینه اشتغال 22 نفر را فراهم کرده است.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تولید آبزیان در استان زنجان 12 هزار تن است، افزود: استان زنجان در بین 33 مرکز شیلاتی کشور  بر اساس آخرین سال آماری  رتبه هشتم را از نظر تولید آبزیان به خود اختصاص داده است.

,

لازم به ذکر است عمده ماهیان تولیدی استان زنجان مربوط به انواع ماهیان گرم‌آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علفخوار و ماهیان سردآبی شامل آزاد دریای خزر و قزل آلا است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه