اخبار داغ

هنرمندان باید وارد عرصه جنگ فرهنگی بشوند/ آموزش از طریق فیلم و رسانه ماندگارتر است/

هنرمندان باید وارد عرصه جنگ فرهنگی بشوند/ آموزش از طریق فیلم و رسانه ماندگارتر است/
فاروج-راه فاروج-جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از 30 بهمن تا 5 اسفند به‌طور سراسری برگزار می‌شود...معتمدی با تأکید بر تأثیر گزاری و ماندگاری زیاد فیلم در حافظه دانش آموزان افزود: 4 هزار دانش‌آموز فاروجی در سطح شهر و روستا نیز بر اساس همین زمان‌بندی در این ایام از برنامه‌های این جشنواره استفاده خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ امام‌جمعه شهرستان فاروج گفت: پیامبر اسلام فرمودند: «زمانی که آفت‌ها و کثافت‌ها از آسمان بر مردم نازل شود فقط کسانی که با مساجد انس و الفت دارند در امان خواهند بود». شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه اجتماعی که امروزه فعال هستند ابزاری هستند در دست دشمنان ما که بیشترین استفاده برای موارد منفی از این ابزارها را در کشورهای اسلامی و جهان سوم انجام می‌دهند؛ و از ابراز هنر در راستای تعالی و رشد فکری ایمانی و عقیدتی بشر استفاده نمی‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

وی در ادامه افزود: شبکه‌های سینمایی مثل هالیوود، بالیوود و ... بیشتر درراه‌های ابتذال و به انحطاط کشاندن بشر از حیث اخلاقی ادبی دینی و تقوایی استفاده می‌شوند. در این عرصه یک جنگ بسیار مهم و دشواری بین انسان‌هایی که شیطان سفت و کارگران و عمله شیطان هستند و مؤمنین، متدینین، انسان‌های پایبند اصول و عوامل اخلاقی و آن‌هایی که بندگان خوب خدا هستند درافتاده است. یکی از مصداق‌های این تقابل همین جشنواره سینمایی رشد است

,

وی با اشاره به استعدادهای کودکان افزود: دانش آموزان عزیز از همین‌الان باید وارد این عرصه تقابل و کارزار با دشمن بشوید. نگذارید آفت‌ها و کثافت‌هایی که آن‌ها می‌خواهند، به خورد نسل جوان ما بدهند. شما و بلکه تمام هنرمندان ایران باید از استعداد و توانمندی‌هایشان استفاده بکنند و یک خوراک‌های پاک و برنامه‌هایی که شایسته جوانان این ملت و مرزبوم باشد تولیدشده و ارائه شود. خواهشم از همه دانش آموزان این است آن‌هایی که واقعاً استعداد و توانایی دارید در عرصه کارهای هنری و در هر عرصه‌ای که می‌توانید فعالیت کنید.

,

حجت‌الاسلام قلی زاده افزود: آن تأثیری که یک فیلم سینمایی، یا تله‌فیلم و یا فیلم کوتاه می‌تواند بر مخاطبان داشته باشد ممکن است سخنرانی نیم‌ساعته من تأثیر نگزارد. امیدواریم که سال‌های آینده که این جشنواره در شهرستان فاروج اجرا می‌شود شاهد آن باشیم که مجری دیگر نگوید که دو نفر از فاروج شرکت داشته‌اند. بلکه بگوید که ده‌ها نفر شرکت کرده‌اند و ببینیم که دانش آموزان شهرستان فاروج در سطح کشور هم در این عرصه درخشش داشته باشند.

,

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج گفت: جشنواره فیلم رشد با 130 فیلم منتخب امروز در شهرستان آغاز به کارکرد و این فیلم‌ها در تمامی مدارس هوشمند شهرستان در ایام این جشنواره پخش خواهد شد. جشنواره رشد با این هدف آشنایی تمام دانش آموزان با رسانه‌های آموزشی و ایجاد انگیزه بهتر برای یادگیری بهتر و ماندگار برگزار می‌شود.

,

وی در ادامه افزود: در سالی که گذشت دو نفر از دانش آموزان فاروجی در مسابقه بین‌المللی فیلم رشد در مرحله کشوری صاحب‌مقام شده‌اند. این عزیزان امسال هم در جشنواره استانی فیلم رشد شرکت کرده و مقام آورده‌اند.

,

معتمدی گفت: جشنواره فیلم رشد به‌عنوان یک ابزار آموزش محسوب می‌شود و امروزه رسانه‌ها جزو جدایی‌ناپذیر آموزش محسوب می‌شوند. فنّاوری، رسانه‌ها و به‌خصوص فیلم مزایای به خصوصی دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کرد. یادگیری که ما انتظار داریم در سیستم آموزش‌وپرورش اتفاق بی افتد از طریق همین رسانه‌ها به دست می‌آید.

,

وی همچنین بیان کرد: یادگیری از طریق فیلم و رسانه هم عمیق است و هم پایدار خواهد بود. ما باید تمام تلاش و تجربه خود را قرار داده و محتوایی مناسب بارده‌های سنی و موضوعات مختلف تدارک دیده و فیلم‌سازی داشته باشیم. فیلم یکی از ابزارهایی است که بلافاصله وارد حافظه بلندمدت ما می‌شود و ماندگاری بیشتری نسبت به مباحثی که به‌صورت نظری و تئوری مطرح می‌شود دارد.

,

 

,

پایان خبر/.77

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه