اخبار داغ

در گفتگو با تولید کننده داخلی مطرح شد؛

صادرات 95 درصدی یک محصول خاص ساخت قم+عکس

صادرات 95 درصدی یک محصول خاص ساخت قم+عکس
تولید کننده قمی بیان داشت: محصول با کیفیت تولید کردیم و تقاضا در بازار های خارجی بیشتر بوده است زیرا کشورها ی عربی مشکل انرژی دارند و از محصولات کم مصرف انرژی بسیار استقبال می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛در روزهای پایان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل قرار داریم، در این مدت بسیاری از تولید کننده گان با وجود مشکلات مالی و حتی اداری توانستند قدم های خوبی در این مسیر بردارند تا جایی که برخی محصولات اختصاصی تولید شده نیاز بازارهای خارجی را تامین می کند که می توان گفت یگ گام فراتر از اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت خبری ثامن,

ابوالفضل صفایی مدیر عامل یک شرکت تولید کننده صنعتی استان قم در گفتگو با خبرنگار  ثامن اظهار داشت: 20 سال است  در تولید صنعتی در قم  فعال هستیم و تولید آبگرم کن های خورشیدی را 8 سال است اغاز کردیم.

, ثامن,

90 درصد قطعات آبگرم کن های خورشیدی تولید داخل است

, 90 درصد قطعات آبگرم کن های خورشیدی تولید داخل است,

وی بیان داشت: در ابتدا آبگرم کن های برقی صد در صد وارد می شدند، کم کم شروع به تولید آن کردیم ودر حال حاضر  90 درصد قطعات آن در داخل تولید می شود.

,

 صفایی  در خصوص قیمت تولید  ابگرم کن های خورشیدی در کشور و خارج از کشور گفت: با توجه به این مسئله که قیمت تولید از جمله انرژی در داخل کشور پایین تر است،  قیمت تمام شده آبگرم کن های برقی تولید داخل از تولیدات مشابه خارجی بسیار کمتر است.

,

95 درصد محصولات صادر می شوند

, 95 درصد محصولات صادر می شوند,

تولید کننده قمی  تصریح کرد: عمده فعالیت های کارخانه ما از طریق سرمایه شخصی انجام شده است، البته اگر مسئولین حمایت های مالی انجام دهد مطمئنا تولیدات از نظر کیفیت و کمیت افزایش پیدا می کند البته95 درصد تولیدات کارخانه ما صادر می شود و تنها 5 درصد فروش داخلی داریم.

,

صفایی در پاسخ به این سوال که چرا 95درصد آبگرم کن های خورشیدی صادر می شوند و تنها 5 درصد مصرف داخلی داریم؟ گفت: محصول  با کیفیت تولید کردیم و تقاضا در بازار های خارجی بیشتر بوده است زیرا کشورها ی عربی مشکل انرژی دارند و از محصولات این چنینی بسیار استقبال می کنند.

,

کشورهای عربی از ابگرم کن های خورشیدی استقبال کردند

, کشورهای عربی از ابگرم کن های خورشیدی استقبال کردند,

وی تاکید کرد: آبگرم کن های برقی 90درصد صرفه جویی انرژی دارد، و کشورهای عربی از این محصولات استقبال خوب داشتند و به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، لبنان و چند کشور دیگر صادرات انجام میدهیم.

,

تولید کننده قمی در پاسخ به این سوال که با توجه به صرف بودن این محصول آیا برای افزایش فروش در داخل کشور برنامه ای دارید؟ بیان داشت: کم کم برای فروش در داخل هم شروع به فعالیت کردیم و با توجه به این که  قیمت های آب و برق در ایران بسیار پایین تر از کشورهای دیگر بود مردم رغبتی برای خرید ابگرم کن های برقی ندشتند اما این روزها که قیمت ها رو به افزایش است رغبت مردم به طرف خرید محصولات کم  مصرف بیشتر شده است.

,

, ,

 مردم ایران شناختی نسبت  به این محصولات ندارند

, مردم ایران شناختی نسبت  به این محصولات ندارند,

صفایی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود در یکی دو سال آینده تقاضا داخلی برای خرید آب گرمکن های خورشیدی بیشتر شود، البته باید به این نکته هم توجه کرد مردم ایران هنوز شناختی نسبت  به این محصولات ندارند و باید در ابتدا  فرهنگ سازی خرید محصولات باکیفیت کم مصرف داخلی افزایش پیدا کند  که مطمئنا بعد از این فرهنگ سازی، می توان امیدوار بود که مردم نیز برای کاهش مصرف انرژی اقدام به خرید محصولات با صرفه کنند.

,

 تولید کننده قمی افزود: در کشورهای عربی بیش از 80درصد  آب گرم خود را با آبگرم کن های خورشیدی تامین می کنند و با توجه به مشکلات زیست محیطی در سالهای اخیر، آب گرم کن های خورشیدی در حفظ محیط زیست بسیار موثر خواهند بود.

,

حفظ محیط زیست با آبگرم کن های خورشیدی

, حفظ محیط زیست با آبگرم کن های خورشیدی,

وی گفت: نیروگاه برق قم یک نیروگاه گازی است و  برق را با انرژی  گازی تامین می کند که خودش عاملی برای مشکلات زیست محیطی است، اما از آنجا که ابگرم کن های خورشید هیچگونه مصرف برق و گازی ندارند و صرفا از انژری خورشیدی استفاده می کنند هیچ آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد نمی کنند که یک مزیت بسیار عالی برای این محصول است.

,

تولید کننده صنعتی استان قم در پاسخ به این سوال که در ایران تا چه میزان می توان از این آبگرم کن ها استفاده مفید کرد؟ گفت: در کشورهایی مانند ترکیه متوسط روزهای افتابی حدود280 روز است  از این آبگرم کن ها استفاده می شود در ایران متوسط روزهای افتابی 290 روز است و قم هم از جمله شهر های  افتابی کشور است یعنی یک شهری مانند قم اگر فرهنگ استفاده از آبگرم کن های خورشید نهادینه شود تقریبا بیش از 90 درصد مردم می توانند مصرف کننده این آبگرم کن ها باشند.

,

هر خانواده می تواند به صورت اختصاصی این آبگرم کن ها را استفاده کند

, هر خانواده می تواند به صورت اختصاصی این آبگرم کن ها را استفاده کند,

همچنین صفایی در پاسخ به این سوال که نحوه استفاده از این آبگرم کن های خورشیدی چگونه است ؟ بیان داشت: آبگرم کن های خورشیدی خانگی هستند و هر خانواده می تواند به صورت اختصاصی این آبگرم کن ها را که اندازه یک کولر جا می گیرد را  در پشت بام منزل نصب کند و از انرژی ارزان آن استفاده کند.

,

وی بیان داشت: مخازن این آبگرم کن های خورشیدی استیل است و عمری بالای 50 سال دارد، این آبگرم کن ها نیازی به انرژی برق ندارد و تنها  در مناطق سردسیر برای کمک  می توان مقداری از انرژی برق خانگی استفاده کرد.

,

صفایی با اشاره به مزیت بسیار بالای آبگرم کن های خورشید در کاهش مصرف برق بیان داشت: آبگرمکن های برقی را عایق بندی کردیم  که مانند یک فلاکس عمل می کنند، یعنی اگرآب  این آبگرم کن گرم شود تا 48 ساعت آب را گرم نگه می دارد.

,

تولید کننده داخلی در پایان خاطر نشان کرد: اگر برق منزل  قطع شد با توجه به مزیت گرم بود آب به دلیل عایق بندی آب گرم تا ا48  ساعت تامین می شود، که این مسئله باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود علاوه بر آن آبگرم کن هایی برقی در مقایسه با آبگرم کن های معمولی با توجه به این که عایق بندی شده است مصرف برق آن یک سوم است و این محصول از نظر قیمت هم تفاوت چندانی با ابگرم کن های معمولی ندارد.

,

مرضیه مهدیلو

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه