اخبار داغ

احیای سنت‌های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری؛ ضامن شادی و آرامش در جامعه

احیای سنت‌های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری؛ ضامن شادی و آرامش در جامعه
با فرا رسیدن ایام پایانی سال به احترام آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو به کمپین تحریم استفاده از مواد منفجره بپیوندیم و با احیای سنت های اصیل ایرانی در چهارشنبه‌سوری شادی و آرامش را در جامعه شاهد باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،پلاسکو یادآور حادثه تلخی از جانفشانی 20 آتش‌نشان شهیدی است که پیکر بی‌جانشان در نبرد با آتش و آوار حتی نشانی دیگر نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از اروم نیوز،پلاسکو یادآور حادثه تلخی از جانفشانی 20 آتش‌نشان شهیدی است که پیکر بی‌جانشان در نبرد با آتش و آوار حتی نشانی دیگر نداشتند., اروم نیوز,

و امروز به پاس قدردانی از فداکاری آتش‌نشان‌ شهید حادثه پلاسکو و آتش‌نشانانی که ماندند و از دل و جان تلاش کردند؛ برای چهارشنبهسوری امسال کمپینی به راه انداخته‌شده تا از خرید مواد منفجره در روزهای پایانی سال خودداری شود تا این انسان‌های فداکار و شجاع نیز بتوانند حداقل چهارشنبه‌سوری امسال را مسئولیت کمتری داشته باشند‌.

,

بر همین اساس امروز در نشستی که با حضور فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولین و جوانان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ارومیه ترتیب یافت حاضران در حمایت از این رویکرد مثبت اعلام حمایت کردند.

,

سرهنگ رحمانی جانشین فرمانده‌انتظامی ارومیه در این نشست راه‌اندازی این کمپین را حرکت خوبی در راستای کاهش تلفات‌انسانی آن هم در جشن‌های آخر سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برقراری امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی نیروهای‌انتظامی در روزهای پایانی سال است امیدواریم با اینگونه فرهنگسازی‌ها بتوانیم بار سنگینی را از دوش نیروهای‌انتظامی برداریم.

,

شاد قوشچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ارومیه نیز گفت: حادثه پلاسکو درس بزرگی به ما داد که چنین برنامه هایی می توانند جای خالی فرهنگ را پر کنند و همچنین این حادثه زنگ خطری بود برای مسولین که امنیت مردم را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

,

این مسئول طی گزارشی اعلام کرد: سال 93 در چهارشنبه آخر سال در شهر ارومیه 2 مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاد که در سال 94 به یک مورد کاهش یافت و امسال نیز امیدواریم با فرهنگسازی صورت گرفته شاهد هیچ حادثه‌ای نباشیم.

,

اشرفی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز از اعلام آمادگی آموزش و پرورش در راستای آگاهی‌بخشی و توصیه‌های لازم برای دانش‌آموزان در زمینه خطرات مواد منفجره خبر داد و افزود: از نیروی‌انتظامی انتظار داریم نظارت‌های خود را بر مغازه‌های اطراف مدارس که نقش مهمی در فروش مواد محترقه دارند داشته باشد.

,

خزایی رییس خانه جوان ارومیه هم با ارزشمند خواندن این کمپین گفت: ما بایستی در زمینه احیای سنت‌های دیرین چهارشنبه‌سوری در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم با بازگشت به این سنت‌های اصیل ایرانی شادی و آرامش را در روزهای پایانی سال شاهد باشیم.

,

حسن‌خانی فرماندار ارومیه نیز به عنوان آخرین سخنران بر پاسداری از فرهنگ و آداب رسوم اصیل ایرانی در اعیاد و جشن‌های ملی در طول سال، تاکید کرد و گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر موضوعاتی را وارد برنامه‌های ملی ما کرده‌اند که در بطن جشن‌ها و آداب و سنن ما سابقه تاریخی ندارد که لازم است در این زمینه با خلاقیت و ابتکار و نوآوری شاهد احیای دوباره فرهنگ و آیین اصیل ایرانی در کشور باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه