اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

عربستان کانون خیزش جریان های تروریستی است/سعودی ها به دنبال تشکیل ناتوی نظامی علیه ایران در منطقه هستند

عربستان کانون خیزش جریان های تروریستی است/سعودی ها به دنبال تشکیل ناتوی نظامی علیه ایران در منطقه هستند
این کاشناس مسائل بین الملل گفت: عربستان کانون خیزش تمام جریان های تروریستی است و تلاش می کند با پرداخت رشوه به برخی از کشورهای منطقه این کشورها را با خود همراه سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با آرمان کرمان در رابطه با حملات تند وزیر خارجه عربستان علیه ایران در مونیخ مبنی بر معرفی ایران به عنوان بزرگ‌ترین دولت‌ حامی تروریسم در جهان، گفت: در واقع از مدت ها پیش یک ناتوی سیاسی رسانه ای باشرکت عربستان، آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی علیه ایران تشکیل شده است که این ناتوی سیاسی رسانه ای مقدمه ای برای تشکیل یک ناتوی نظامی در منطقه علیه ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

هانی زاده تشریح کرد: عربستان سعوی کانون خیزش گروهک های تکفیری است و تمام گروهک های تروریست وابسته به عربستان هستند و حادثه 11سپتامبر 2001 هم توسط وهابیت عربستان شکل گرفت اما رژیم عربستان با پرداخت 20 میلیارد دلار به حزب جمهوری خواه در آن زمان توانست ابعاد فاجعه 11 سپتامبر را پنهان کند و کمیته حقیقت یاب آمریکا را وادار کند تا 28 صفحه از گزارش 700 صفحه ای را سانسور کند به دلیل اینکه در این 28 صفحه عربستان به صراحت عامل حادثه 11 سپتامبر شناخته شده است.

,

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه تصریح کرد: در بحران های منطقه در طول 6 سال گذشته عربستان سعودی 36 میلیلارد دلار کمک مالی در اختیار گروهک های تروریستی در سوریه قرار داده است و 130 گروهک تروریستی در سوریه اکنون از عربستان کمک مالی دریافت می کنند که مهمترین و بزرگترین آن ها داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و ارتش آزاد سوریه که جزئی از گروهک های تروریستی فعال در سوریه هستند  و مستقیما از عربستان کمک مالی دریافت می کنند.

,

هانی زاده اظهار کرد: عربستان کانون خیزش تمام جریان های تروریستی است و تلاش می کند با پرداخت رشوه به برخی از کشورهای منطقه این کشورها را با خود همراه سازد.

,

وی افزود: کشتار مردم یمن، دخالت عربستان در امور عراق، لبنان و سوریه و اقدامات دیگری که عربستان علیه شیعیان نیجریه در کشتار هزاران نفر از مردم نیجریه انجام داده است جزئی از استراتژی بهره گیری تروریست ها برای پیشبرد اهداف وهابیت در عربستان تلقی می شود.

,

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کزد: اخیرا باتوجه به شکست عربستان و ترکیه در بحران سازی های سوریه این دو کشور به هم نزدیک شدند و در حقیقت تلاش می کنند تا ترکیه را وارد شورای همکاری خلیج فارس کنند.

,

هانی زاده در رابطه با اظهارات وزیر خارجه ترکیه گفت: اظهار کرد: اظهارات او علیه ایران در کنفرانس مونیخ نشان می دهدکه ترکیه سال ها دریوزگی غرب و اتحادیه اروپا را داشته و اکنون نتوانسته است وارد اتحادیه اروپا بشود و در حال حاضر تلاش او بر این است که از سفره پر بار شش کشور حوزه خلیج فارس بهره بگیرد و به نوعی از انرژی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استفاده کند.

,

وی یادآور شد: سفر اردوغان به سه کشور بحرین، عربستان و قطر نشان می دهد که تحرکاتی برای ورود ترکیه به شورای همکاری خلیج فارس وجود دارد، همچنین عربستان تلاش می کند تا پای رژیم صهیونیستی را به خلیج فارس باز کند و سفر اخیر وزیر خارجه کویت به تهران و اظهار نگرانی او از تلاش عربستان برای افتتاح سفارت خانه رژیم صهیونیستی در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس نشان می دهد که حتی در میان شش کشور عشو شورای همکاری خلیج فارس اختلافاتی در مورد سیاست های عربستان وجود دارد

,

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: این اظهارات عادل الجبیر نشان می دهد عربستان سعی می کند با فریب افکارعمومی دشمن اول اعراب و جهان اسلام را ایران تلقی و حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه