اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هشدار داد؛

مشاهده یک کانون مشکوک به آنفولانزای پرندگان در کرمان

مشاهده یک کانون مشکوک به آنفولانزای پرندگان در کرمان
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت : یک کانون مشکوک به آنفولانزای پرندگان در کرمان مشاهده شده است که برای بررسی پلمپ و منتظر نتایج نهایی آن هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار "  کرمان۱۴۰۰ " در رابطه با آنفلونزای پرندگان در استان اظهار داشت : آنفولانزای پرندگان یک بیماری کشنده پرنده های اهلی و غیر اهلی است که از یک عامل ویروسی معمولا توسط پرنده های مهاجر در سطح دنیا و کشورها منتشر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار " ,  کرمان۱۴۰۰ , " در رابطه با آنفلونزای پرندگان در استان اظهار داشت : آنفولانزای پرندگان یک بیماری کشنده پرنده های اهلی و غیر اهلی است که از یک عامل ویروسی معمولا توسط پرنده های مهاجر در سطح دنیا و کشورها منتشر می شود.,

وی گفت : کشور ما هم در فصل زمستان به لحاظ ورود پرنده های مهاجر در معرض این آلودگی قرار گرفته است و تعدادی از استان ها هم آلوده شدند بنابراین جابه جایی طیور و دام های آلوده خود می تواند این آلودگی را بیشتر منتشر دهد .

,

رشیدی افزود : یکی از مخاطراتی که در استان ما وجود دارد بحث کود مرغی است که برای باغات پسته از استان های دیگر وارد می شود که اگر این کود از مراغداری های آلوده وارد استان شود مطمئنا می تواند باعث انتشار بیماری در شهرستان و سطح استان شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در رابطه با مشاهده آنفولانزای پرندگان در جیرفت خاطر نشان کرد : موردی که در جیرفت مشاهده شده است احتمالا در اثر مهاجرت پرندگان یا ورود کود مرغی به شهرستان بوده است لذا اقدامات پاکسازی طیوری در شعاع یک کیلومتری این مورد انجام شده است .

,

مشاهده یک کانون مشکوک به آنفولانزای پرندگان در کرمان

, مشاهده یک کانون مشکوک به آنفولانزای پرندگان در کرمان,

وی با اشاره به مشاهده یک کانون مشکوک آنفولانزای پرندگان در پرنده فروشی های شهر کرمان عنوان کرد : این پرنده فروشی برای بررسی پلمپ شده است و منتظر نتایج نهایی آن هستیم ولی امیدواریم در سطح شهرستان در زمینه آنفلونزای پرندگان مشکلی وجود نداشته باشد.

,

رشیدی در توصیه ای به مرغداران یادآور شد : باید کلیه مسائل بهداشتی برای مرغداری ها رعایت شود و از ورود و خروج افراد غیرمترقبه به مرغداری ها جلوگیری کنند و ماشین هایی را که وارد مرغداری می شوند را حتما ضدعفونی نمایند و همچنین افرادی که در بین مرغداری ها رفت و آمد دارند باید حتما تمامی مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

,

گوشت مرغ و تخم مرغ خود را از مراکز مورد تاییدیه دامپزشکی تهیه نمایند

, گوشت مرغ و تخم مرغ خود را از مراکز مورد تاییدیه دامپزشکی تهیه نمایند,

این مسئول در ادامه تشریح کرد : افرادی که در سطح شهر اقدام به خرید و فروش پرندگانی همچون بوقلمون ، مرغ و خروس می کنند باید تاکید اکید داشته باشیم که مردم از خرید و فروش این ها جلوگیری کنند زیرا احتمال دارد که این پرنده ها از کانون های آلوده و شهرستان ها و استان دیگر وارد شده باشند .

,

وی در پایان اظهار داشت : به مردم توصیه می کنیم که گوشت مرغ و تخم مرغ خود را از مراکزی و محل هایی که دارای تاییدیه دامپزشکی هستند تهیه نمایند و از خرید محصولات در جاهای متفرقه جلوگیری کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه