اخبار داغ

در پی تهدیدات توخالی ترامپ؛

توهمات رسانه‌های غربگرا در جمهوری آذربایجان

توهمات رسانه‌های غربگرا در جمهوری آذربایجان
برخی از کارشناسان مسایل سیاسی معتقدند که جنگ‌های موجود منطقه دیگر کهنه شده و جهان تشنه "خون جدیدی" است که از ایران می‌جوشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، غیر همسو بودن منافع جمهوری اسلامی ایران با منافع ابرقدرت‌ها در منطقه باعث شده تا طی سال‌های گذشته همواره تهدیدهای متعددی از سوی برخی کشورها نظیر آمریکا متوجه ایران باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

روی کارآمدن جمهوری اسلامی ایران به قدری منافع ایالات متحده را در ایران و کل منطقه به خطر انداخته که طی دهه‌های گذشته دولت‌های مختلف آمریکا بر طبل تهدید کشورمان کوبیده‌اند.

,

برخی که قدری سیّاسانه برخورد کرده‌اند با تحریم به ایران فشار آورده‌اند و برخی که شاید هنوز به قدرت واقعی ایران پی نبرده بودند سعی کرده‌اند تا انواع روش‌های نرم و سخت را علیه کشورمان بکار گیرند. البته تحلیل چرایی تهدیدهای آمریکا علیه ایران و نوع این تهدیدها منظور این نوشتار نیست و فقط بخشی از رفتارهای کشورهای منطقه در قبال این تهدیدها را بررسی می‌کنیم.

,

دستپاچگی رسانه‌های غربگرا در جمهوری آذربایجان

, دستپاچگی رسانه‌های غربگرا در جمهوری آذربایجان,

در هفته‌های گذشته که همواره دونالد ترامپ با واژه‌های مختلفی به تهدید ایران پرداخته است، رسانه‌های جمهوری آذربایجان تهدیدهای ترامپ علیه ایران را به شتاب و دستپاچگی مخابره کرده‌اند.

,

روزنامه‌ی غربگرای ینی مساوات در تاریخ 29 بهمن ماه نوشته است: "روند حوادث نشانگر آن است که دولت ترامپ قصد دارد که سیاست نرم دولت باراک اوباما با ایران را بایگانی نموده و در صورت لزوم اقدام نظامی علیه این کشور انجام خواهد داد. حتی احتمال می‌رود که در داخل ایران نیز تحرکات عمومی در راستای موضوع دموکراسی صورت گیرد."

,

این روزنامه در ادامه با ادعایی که مرجع دیگری هم ندارد نوشته است: برخی از کارشناسان مسایل سیاسی معتقدند که جنگ‌های موجود منطقه دیگر کهنه شده و جهان تشنه "خون جدید" است. در این زمینه نیز نام ایران قبل از همه کشورهای دیگر به ذهن می‌رسد.

,

این روزنامه که در اغلب مقالات و مصاحبه‌ها به جنگ ساخته‌ی ذهن خود نام "جنگ بزرگ" را داده است نه تنها به فضا سازی رسانه‌ای ادامه می‌دهد بلکه بعضا پا را از این نیز فراتر گذاشته و در دیگر ادعاهای واهی خود نقش دایه‌ی مهربان‌تر از مادر را برای مردم انقلابی آذربایجان بازی می‌کند و می‌نویسد:" روابط تنش آمیز میان آمریکا و ایران در رسانه‌های ایران و ترکیه آنچنان بازتابی ندارد. اما در کشورمان (جمهوری آذربایجان) این موضوع به صورت ویژه مورد توجه رسانه‌‌ها قرار گرفته است که علت آن نیز وجود 20 میلیون ترک آذربایجانی در ایران است که در صورت جنگ ده‌ها هزار آذری از آن سوی رودخانه ارس به آذربایجان خواهند آمد "

,

تهدیدهای توخالی غرب علیه ایران همواره ادامه داشته و به دلیل تضاد منافع در منطقه و جهان نیز پیش بینی می‌شود همچنان ادامه خواهد داشت در این میان سیاست دولت جمهوری آذربایجان درباره جنگ احتمالی ایران و غرب قبلا بارها اعلام شده که جمهوری آذربایجان در این جنگ احتمالی اعلام بی‌طرفی کرده و در آن شرکت نخواهد کرد و اراضی خود را نیز در اختیار دیگر کشورها قرار نخواهد داد اما بنظر می‌‌رسد این دستپاچگی رسانه‌ای روزنامه‌های غرب گرا نیز نباید بی‌پاسخ گذاشته شود و فقط به این نکته می‌شود بسنده کرد که در درگیری های کشورهای بزرگ نباید کشورهای کوچک دخالتی داشته باشند که در این صورت زیر پای قدرت‌ها، له خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه