اخبار داغ

توسط نخبه کارگری کرمان صورت گرفت ؛

طراحی دستگاه تولید« نخ نا یکنواخت »مخصوص پارچه های عبایی

طراحی دستگاه تولید« نخ نا یکنواخت »مخصوص پارچه های عبایی
حسینی سرگروه تیم فنی کارخانه فاستونی کرمان ، گفت : کارخانه پشم بافی آسیا که به تازه گی گوی پیشرفت در عرصه عمل به اقتصاد مقاومتی را از همتایان خود ربوده است به تولید انبوه پارچه عبایی با طراحی دستگاه« نخ نا یکنواخت » توسطه تیم فنی و مهندسی کارخانه که متشکل از نخبگان کارگری است ، روی آورده و بازار جدیدی برای سفارشات خود ایجاد کرده و توانسته هزینه ۲ میلیاردی را در ۵۰ میلیون تومان خلاصه کند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا ؛به نقل از  کارگران کرمان ؛راه اندازی خط تولید نخ  نا یک نواخت تنها باهزینه کرد ۵۰ میلیون تومانی در کارخانه نساجی کرمان به همت نخبگان  کارگری اش رقم خورد و این در حالی است که از ۳۶ کارخانه نساجی کل کشور تنها ۵ واحد آنها با تولید نخ و پارچه به بقای خود ادامه  می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا ؛, کارگران کرمان ,

 

,

 

,

حسینی سرگروه تیم فنی کارخانه فاستونی کرمان که دستگاه نخ نا یکنواخت را برای پارچه های عبایی طراحی کرده است ، گفت : دستگاه تولید نخ نا یکنواخت که باید تولید نخ  را با میکرون  بالا و  پایین همزمان  به وجود آورد (یعنی در قسمتی نخ نازک و در قسمتی هم از ضخامت بالا ) که بسیار مورد نیاز است تنها با هزینه ۵۰  میلیون تومانی صورت گرفت .

,

 

,

 

,

حسینی تصریح کرد :با توجه به اینکه سفارشات پارچه عبایی توسط یک تاجر بزرگ برای فروش در بازار نجف به فاستونی آسیا داده شد و تولید این نوع پارچه برای کارخانه بسیار مقرون به صرفه بود اما دستگاه تولید این  نخ  در این واحد تولیدی وجود نداشت تصمیم به خرید دستگاه تولید نخ پارچه عبایی توسط مدیریت گرفته شد که با هزینه خرید   ۲ میلیارد و ۴ میلیون تومانی آن هم در عرصه  واردات  روبه رو شدیم زیرا این دستگاه در ایران وجود نداشت و باید آن را از خارج از کشور وارد می کردیم .

,

 

,

 

,

وی افزود : با توجه به نیاز کارخانه در سفارش پارچه عبایی باید سه دستگاه و هرکدام با قیمت  نزدیک به هشتصد میلیون تومان خریداری می شد که با توجه به وضعیت نامساعد مالی کارخانه و وجود تحریم ها در خرید کالا ک،  تیم تحقیقات و توسعه کارخانه آسیا گرد هم جمع شدند تا ضمن تثبیت سفارش پارچه عبایی توسط تاجر بزرگ این عرصه  ، بتوانند خط تولیدجدیدی را برای این نوع پارچه راه اندازی کنند.

,

 

,

 

,

این نخبه کارگری ادامه داد : بعد از هم اندیشی تیم مهندسی تصمیم گرفته شد تا چند دستگاه رینگ تولید را که مستهلک شده بودند و عملا کاربردی در کارخانه نداشتند را تغییر کاربری داده و با قراردادن قطعاتی بر روی آن و نوشتن برنامه های نرم افزاری برای تولید نخ نایکنواخت مخصوص پارچه های عبایی را  راه اندازی کنند.

,

 

,

 

,

سرگروه تیم فنی ادامه داد  :دستگاه رینگ را تغییر کاربری دادیم و با نصب دو عدد  ، ری ورتور ، پی اس دی و تعدادی هم ملوگرام و برنامه های نرم افزاری برنامه ای مرتب را بر ای آن دستگاه نوشتیم که باعث شد به نخ ها افکت هایی ویژه داده شود .

,

 

,

 

,

وی اذعان کرد  : برنامه ریزی برای این دستگاه نزدیک به دو ماه طول کشید زیرا افکت های مختلف را نیاز داشت تا حالت شطرنجی را بر روی پارچه ایجاد کند لذا بعد از روند طولانی مدت تنظیم برنامه بر روی پارچه های عبایی محصول تولیدی این دستگاه را با همتایان وارداتی اش  در دیگر کارخانجات نساجی مقایسه کردیم.

,

 

,

 

,

حسینی  با بیان اینکه در آزمایش  مقایسه دستگاه ساخته شده با همتایان وارداتی اش سربلند،  بیرون آمدیم ، گفت : تغیر کاربری در یک دستگاهی که قابل استفاده نبود و بعد گرفتن نتیجه مثبت از عملکرد دستگاه تازه ساز خستگی تلاش ۴ ماهه متخصصان  نساجی آسیا را از تن آنان زدود .

,

 

,

 

,

سرگروه تیم فنی کارخانه فاستونی کرمان ابراز کرد  : این دستگاه هم از نظر کیفیت و هم از نظر دقت کارکردی مثبت دارد و حتی کارگران متخصص در قسمت نرم کننده لباس هم بر روی محصول تولیدی آن نیز دستگاه کار کردند تا خشنی پارچه گرفته شود و پارچه تولیدی نرم و لطیف باشد .

,

 

,

 

,

وی در پایان  ضمن  خداقوت گویی به همکارانش در عرصه خدمت رسانی به اقتصاد ،خاطر نشان کرد : تیم تحقیق و توسعه این واحد تولیدی متشکل از افراد زیادی است که دو سرگروه دیگر به نام  شفیع زاده و نظری  نیز  این افراد را برای  پیش برد اهداف کارخانه هدایت می  کنند .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه