اخبار داغ

رئیس سازمان نظام مهندسی قم خبر داد:

اقدامات کارشناسی برای مقابله با حوادثی نظیر پلاسکو در قم

اقدامات کارشناسی برای مقابله با حوادثی نظیر پلاسکو در قم
رئیس سازمان نظام قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با حوادث ساختمانی گفت: پس از اینکه حادثه پلاسکو اتفاق افتاد اعلام آمادگی کردیم و تیم های کارشناسی اعزام و مکاتباتی انجام شد تا از حوادثی نظیر پلاسکو در قم جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، مهندس امین مقومی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه رادیویی نظام ساخت که دو روز در هفته بود به سه روز افزایش پیداکرد و از رادیو قم پخش می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در حوزه رفاه عمومی تلاش کردیم موضوعاتی که سبب همدلی می شود توسعه دهیم و سفرهایی که موضوعات گردشگری دارد نیز عملیاتی شد. رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: دبیرخانه نقد پروژه های عمرانی در سازمان تشکیل شده است که مشکلات موجود را به دستگاه های مربوط ارائه می دهد.

,

مقومی بیان کرد: تلاش کردیم زمان تهیه نقشه ها کاهش پیدا کند و موضوعی که پیگیری شده اصلاح حوزه طراحی است و ارباب رجوع و مالکی که مراجعه می کند مشکلی نداشه باشد.

,

وی افزود: در زمینه بازرسی گاز تلاش می کنیم خدمات الکترونیکی باشد ، در زمینه خدمات الکترونیکی تلاش شده فعالیت ها با سهولت بیشتری انجام شود و بخشی از مشکلات شهروندان رفع شود.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: در گذشته در حوزه های فنی و آزمایش بتون آشفتگی وجود داشت که نظام نامه ای تدوین شد و تعداد آزمایشگاه ها افزایش پیدا کرد و آزمایشگاه های دارای پروانه مشغول فعالیت هستند.

,

مقومی بیان کرد: دستورالعملی از وزارت کشور ابلاغ شده است که در زمینه گودبرداری ها است که امیدوار هستیم با عملیاتی شدن آن شاهد اتفاقات ناگوار در زمینه گودبرداری نباشیم.

,

وی افزود: استان قم در زمینه رکود وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها دارد که 12 درصد رشد درزمینه ورود پروانه ساختمان ها داریم ولی در زمینه متراژ کاری رشدی نداشتیم و کاهش هم وجود ندارد اما در برخی استان ها کاهش قابل توجهی وجود دارد.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی قم گفت: حدود 70 درصد کارهای نظام مهندسی مربوط به گروه های الف و ب ساختمانی است که در گذشته ظرفیت اشتغال تکمیل می شد که الان ظرفیت اشتغال اعضای نظام مهندسی 50 درصد است.

,

مقومی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: امسال بودجه مان را20 درصد کاهش دادیم و ساختمان شماره 3 را لغوقرار داد کردیم و ساختمان شماره 2 و 1نیز با یکدیگر ادغام شده است.

,

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با حوادث ساختمانی افزود: پس از اینکه حادثه پلاسکو اتفاق افتاد اعلام آمادگی کردیم و تیم های کارشناسی اعزام و مکاتباتی انجام شد تا از حوادثی نظیر پلاسکو در قم جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه