اخبار داغ

در دیدار مدیر کل ارشاد قم مطرح شد:

نباید اجازه برگزاری کنسرت در قم داده شود / ضرورت توجه به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید

نباید اجازه برگزاری کنسرت در قم داده شود / ضرورت توجه به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید
آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه قم دارای جایگاه ویژه در سطح جهان تشیع است اظهار کرد: وجود مراجع در قم گنجینه ارزشمند محسوب می‌شود و فعالیت‌های مذهبی در این شهر از جایگاه والایی برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ نگار در قم واپسین روزهای مهر ماه امسال علی جنتی وزیر ارشاد در حالی از سمت خود به عنوان وزیر ارشاد استعفا داد که موجی از اعتراض‌های گسترده فضای کشور را در بر گرفته بود، اعتراض‌هایی که این بار از قم و توسط مراجع عظام تقلید و علما مطرح می‌شد.
اعتراض‌هایی که در پی حرمت شکنی در حریم حضرت معصومه (س) و برگزاری کنسرتی با ناهنجارهای گسترده اخلاقی شدت گرفت و در نهایت منجر به کناره گیری وزیر ارشاد و مدیر کل ارشاد قم شد.
در این میان 25 بهمن ماه امسال در حالی سید موسی حسینی‌کاشانی به عنوان مدیر کل ارشاد قم جای حجت‌الاسلام عباس دانشی را گرفت که با توجه به سابقه مدیریت وی انتظارات و خواسته‌های مراجع عظام تقلید، علما و آحاد مردم از وی در شهر مذهبی قم بسیار بالاست، موضوعی که در دیدارهای وی با آیت الله علوی گرگانی و آیت الله سعیدی نیز مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار, فرهنگ نگار,
,
,


آیت الله علوی گرگانی: نباید اجازه برگزاری کنسرت در قم داده شود

,
, آیت الله علوی گرگانی: نباید اجازه برگزاری کنسرت در قم داده شود,


 آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه قم دارای جایگاه ویژه در سطح جهان تشیع است اظهار کرد: وجود مراجع در قم گنجینه ارزشمند محسوب می‌شود و فعالیت‌های مذهبی در این شهر از جایگاه والایی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: جهان به قم نگاه ویژه‌ای دارد نباید اجازه داد امور مغایر با دین در این شهر انجام شود زیرا با توجه به جایگاه قم به عنوان ام القرای جهان تشیع مسؤولیت سنگینی درباره این شهر وجود دارد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فعالیت در شهر قم گفت:‌ دیدار با علما و مراجع باید در دستور کار برنامه مسؤولان قرار گیرد و برای قم مفید واقع شوید.

,
,
,
,


وی با بیان اینکه به دلیل جایگاه ویژه قم باید در زمینه مسائل دینی برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد گفت: برای پیشبرد بهتر کارها باید از مراجع و علما کمک بخواهید و به تقویت بعد دینی و تقوا در خود بپردازید.
استاد حوزه علمیه قم برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها همراه اختلاط را از مشکلات جامعه ذکر کرد و افزود: باید فعالیتی انجام شود تا از مسائل و برنامه‌هایی که در این زمینه روی داده، جلوگیری شود.

,
,
,


وی خاطرنشان کرد:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسؤولیت سنگینی در این زمینه برخوردار است به دلیل ارتباط با دین مردم باید با ظرفیت بیشتری فعالیت‌ها را هدایت کند باید در نظر داشت در کشور نظام اسلامی حکفرما است.

,
,


آیت الله سعیدی: دغدغه‌های مراجع تقلید در برنامه‌های فرهنگی لحاظ شود

,
, آیت الله سعیدی: دغدغه‌های مراجع تقلید در برنامه‌های فرهنگی لحاظ شود,


تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: باید حرمت مراجع و علما که باعث افتخار شهر قم و نظام اسلامی هستند حفظ شود و دغدغه‌های آنان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود.
 آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قم حرم اهل‌بیت (ع) است و وجود حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید همگی گواه بر این است که این شهر موردعنایت خود اهل‌بیت (ع) است.
امام‌جمعه قم افزود: این شهر اقتضائات و ظرفیت‌هایی دارد که باید به‌خوبی از آن‌ها استفاده شود.

,
,
,
,


تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مباحث و طرح‌های فرهنگی در این شهر فراتر از آنچه که است پیگیری و اجرایی شود.

,
,


وی اظهار داشت: رعایت مقتضیات شهر قم توسط یک مسئول باعث توفیقات بیشتر آن مسئول خواهد شد و انتظار می‌رود فعالیت‌های جدید انجام و گام‌های بیشتری توسط اداره فرهنگ و ارشاد استان قم برداشته شود.
آیت‌الله سعیدی در پایان با تأکید بر حفظ حرمت و رعایت دغدغه‌های فرهنگی مراجع و علما گفت: باید حرمت مراجع و علما که باعث افتخار این شهر و نظام اسلامی هستند حفظ شود و دغدغه‌های آنان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه