اخبار داغ

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان:

عدم ساماندهی مشاغل شهری ریشه عمده مشکلات شهری/ ۱۷۰ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان فعالیت می کنند

عدم ساماندهی مشاغل شهری ریشه عمده مشکلات شهری/ ۱۷۰ هزار واحد صنفی در شهر اصفهان فعالیت می کنند
کشاورز بابیان اینکه بر اساس قانون شهرداری مکلف به ساماندهی مشاغل شهری است، گفت: بسیاری از مشکلات شهر ریشه در عدم ساماندهی مشاغل شهری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات این سازمان اظهار کرد: این مجموعه از 30 سال پیش زیرمجموعه شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

اصغر کشاورز بابیان اینکه میادین میوه و تره‌بار، بازارهای روز کوثر، بازار گیاهان دارویی و بازار گل و گیاه این سارمان فعالیت می‌کنند، گفت: ساماندهی مشاغل شهری اصفهان را به‌صورت جدی جز وظایف اصلی خود می‌دانیم.

,

وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس قانون موظف به ساماندهی مشاغل شهری است، اظهار کرد: ساماندهی مشاغل شهری اصفهان در وضعیت زندگی شهری شهروندان بسیار مؤثر است.

,

* ساماندهی مشاغل شهری کار سختی است

, * ساماندهی مشاغل شهری کار سختی است,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان اذعان کرد: ساماندهی مشاغل شهری به دلیل اینکه باید ارتباط با اصناف و کسبه برقرار بشود کار بسیار سختی است.

,

کشاورز با اشاره به فعالیت 170 هزار واحد صنفی در شهر اصفهان که به ازای هر 12 نفر یک واحد صنفی می‌شود، گفت: بر اساس تحقیقات در کشور به ازای هر 25 تا 30 نفر یک واحد صنفی و در کشورهای پیشرفته به ازای هر 500 نفر یک واحد صنفی فعالیت می‌کند.

,

وی این وضعیت را نشان از آشفتگی در وضعیت شهری بیان و تصریح کرد: شهرداری اصفهان هر ساله هزینه‌های زیادی را برای توسعه حمل و نقل شهری و بهبود وضعیت ترافیک شهری می‌کند که البته برای دو یا چند سال حالت مُسکّن را دارد ولی دومرتبه شاهد ترددهای زیادی در شهر اصفهان هستیم.

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز شهر را در این حوزه‌ها ریشه در ساماندهی مشاغل شهری می دانیم.

,

کشاورز بابیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری سود زاد نیست، اظهار کرد: مشوق‌هایی را برای این مسئله با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم.

,

وی آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه، آلودگی روحی و روانی، سد معبر را به‌عنوان بخشی از تهدیدات زیست‌محیطی بیان کرد و افزود: مشاغل شهری چشم‌وچراغ شهر هستند ولی ساماندهی آن‌ها امری ضروری است

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان بابیان اینکه این سازمان و شهرداری اصفهان به‌تنهایی نمی‌تواند در زمینه ساماندهی مشاغل شهری ورود داشته باشد، تأکید کرد: حضور دیگر ارگان‌ها و فرهنگ‌سازی می‌تواند در این زمینه کمک شایانی داشته باشد.

,

* کمبود قانون برای ساماندهی مشاغل شهری در اصفهان

, * کمبود قانون برای ساماندهی مشاغل شهری در اصفهان,

کشاورز همچنین از کمبود قانون برای ساماندهی مشاغل شهری در اصفهان خبر داد و گفت: برای رفع این مشکل سه آیین‌نامه تدارک دیده‌شده است که دو مورد آن به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسیده است.

,

وی با اشاره به فعالیت های بازارهای روز کوثر در شهر اصفهان، اظهار کرد: این بازارها برای فراهم آوردن مایحتاج عموم مردم تدارک دیده شده‌اند تا کالای باکیفیت را باقیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار دهند.

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان بابیان اینکه در دو سال اخیر حدود 1.5 میلیارد تومان برای زیباسازی این بازارها هزینه شده است.

,

کشاورز بابیان اینکه زمین این بازارها توسط شهرداری مناطق به این سازمان برای احداث ارائه‌شده است، تصریح کرد: گاهی با مشکلات کمبود پارکینگ و جا در آن‌ها مواجه هستیم که برای رفع این مشکل گام‌هایی در حال برداشتن است.

,

* سال آینده چند بازار کوثر در شهر اصفهان به بهره برداری می‌رسد

, * سال آینده چند بازار کوثر در شهر اصفهان به بهره برداری می‌رسد,

وی از راه‌اندازی چند بازار کوثر در مناطق مختلف شهری در سال آینده خبر داد و افزود: در بازارهای کوثر به دلیل حذف واسطه و هزینه‌های اضافی قیمت اجناس به‌صورت نازل ارائه می‌شود و کالاها با صورت مستقیم از کارخانه تولیدکننده خرید و به مصرف‌کننده ارائه می‌شود.

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان با اشاره به هماهنگی‌هایی که شبکه بهداشت و دامپزشکی استان و شهرستان انجام‌گرفته است، اظهار کرد: با حضور یک نفر نیرو از این شبکه در بازارها بر ورود اجناس پروتئینی و سایر موارد که نظارت نیاز دارند توسط آنها نظارت انجام می‌شود.

,

* نظارت جدی بر بازارهای روز کوثر

, * نظارت جدی بر بازارهای روز کوثر,

کشاورز از حضور ناظران ثابت و سیار سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان در بازارهای روز خبر داد و گفت: این افراد بر وضعیت بازارها نظارت می‌کنند، همچنین «همیار مشتری» هم در بازارها راه خواهد افتاد که برای خرید به مشتریان کمک می‌کنند.

,

وی در مورد چگونگی واگذاری غرفه‌های بازارهای روز کوثر اظهار کرد: به دو طریق مزایده و ماده‌واحده موجود در کتاب قانون شهرداری این واگذاری‌ها انجام می‌شود البته طبق قانون واگذاری‌ها فقط باید برای مدت 10 ماه انجام گیرد.

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان با اشاره به لزوم حمایت از صاحبان غرفه‌ها، گفت: آیین‌نامه‌ای تهیه‌شده که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید که بر اساس آن غرفه‌های بازارهای کوثر ارزیابی می‌شوند.

,

به گفته وی، اگر تا نمره 80 را کسب کنند تا مدت حداکثر سه سال با آن‌ها تمدید قرارداد می‌شود، نمره بین 40 تا 80 غرفه به مزایده گذاشته می‌شود و امتیاز زیر 40 فرد در لیست سیاه قرار می‌گیرد و دیگر به آن شخص در بازارهای کوثر غرفه ارائه نمی‌شود.

,

کشاورز خاطرنشان کرد: در حال تهیه نرم‌افزاری برای ارزیابی بازارهای روز شهرداری هستیم و امیدواریم تا اردیبهشت‌ماه این سامانه به بهر برداری برسد.

,

* توزیع میوه نوروزی توسط شهرداری اصفهان

, * توزیع میوه نوروزی توسط شهرداری اصفهان,

وی در خصوص توزیع میوه نوروزی دولتی، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با ارگان‌های مربوطه، میوه از طریق دولت خریداری و برای توزیع در تمام بازارهای کوثر و محل‌هایی که شهرداری اعلام کند ارائه خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اصفهان با اشاره به اجرای جشنواره کالای ایرانی در تابستان سال جاری در شهر اصفهان، گفت: یا کار که با مشارکت 40 شرکت تولیدکننده مطرح کشور برگزار شد به‌منظور حمایت کالای ایرانی و گامی کوچک برای تحقق شعار سال انجام گرفت که مورد استقبال شهروندان اصفهان نیز قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه