اخبار داغ

شهید بن شهید/

اسلحه ای که روی زمین نماند

اسلحه ای که روی زمین نماند
شهید آزاد خودسوز، سربازی شجاع و دلیر بود و چون پدرش سال ها قبل در سردشت و به دست نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیده بود، با انگیزه ای وصف ناشدنی اسلحه پدرش را به کف گرفت و در برابر نیروهای ضدانقلاب قد علم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، سرباز شهید آزاد خودسوز در روز هشتم مردادماه سال 1349 در روستای دله ‌مرز از توابع شهرستان مریوان در خانواده‌ای مذهب متولد شد. پدرش غنی نام داشت و به کار کشاورزی مشغول بود و مادرش بانو خاور به امور خانه رسیدگی می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

به دلیل مشکلاتی که سد راه آزاد و خانواده اش بود، هیچ گاه نتوانست وارد مدرسه شود و به همین خاطر خیلی زود به کمک به پدرش شتافت. آزاد علاوه بر کار کشاورزی برای دیگران هم کار می کرد تا کمک خرج خانواده اش باشد.

,

 

,

آزاد برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی و مقابله با گروهک های ضد انقلاب، همکاری خود را با پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد. ایشان همواره در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کوشا بود. خوش خلقی و برخورد مناسب با مردم و اطرافیان باعث شده بود، آزاد از جایگاه مناسب اجتماعی در میان مردم برخوردار باشد.

,

 

,

سرباز شهید آزاد خودسوز پس از جان فشانی های بسیار سرانجام در روز بیست و نهم مردادد ماه سال 1368 در روستای دوسینه شهرستان بانه در درگیری با گروهک های ضدانقلاب و بر اثر اصابت گلوله به سر و سینه اش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

,

 

,

آزاد فردی متدین، صادق و نیکوکار بود و با مردم به مهربانی برخورد می ‌کرد و بعد از شهادت پدرش در سال 1365 مسئولیت خانواده را بر عهده گرفت. همواره در تلاش بود تا بتوانند مخارج زندگی خانواده‌اش را تأمین کند. آزاد پس از مدتی به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد و خدمات شایسته‌ای را از خود به یادگار گذاشت. آزاد سربازی شجاع و دلیر بود و در عملیات‌های متعدد علیه عوامل ضدانقلاب شرکت می کرد و چون پدرش سال ها قبل در سردشت و به دست نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیده بود، با انگیزه بیشتری در برابر نیروهای ضدانقلاب قد علم می کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه