اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد

۵۹ کشور دنیا مقصد صادراتی کالای استان مرکزی/صادرات ۵۳ درصد شمش آلومینیوم

۵۹ کشور دنیا مقصد صادراتی کالای استان مرکزی/صادرات ۵۳ درصد شمش آلومینیوم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: امسال کالاهای تولیدی استان به ۵۹ کشور دنیا صادر شده است در حالی که سال گذشته کالاهای استان به ۴۶ کشور صادر شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی به میزان صادرات و واردات استان در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام گمرک در این مدت ۵۵۲ میلیون دلار، انواع کالا سالانه به وزن ۷۰۰ هزار تن از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

حاجی پور اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۹ درصد و از نظر وزن ۲۸ درصد رشد داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه ارزش صادرات استان بیش از این میزان ثبت شده در گمرکات استان است، افزود: در ارزیابی های صورت گرفت از واحدهای صادراتی استان در این مدت ۶۵۳ میلیون تُن کالا به وزن هزار ۲۱۴ تن کالا از استان صادر شده است که بخشی از این صادرات از گمرک استان های دیگر صادر شده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی به افزایش کشورهای مقصد صادراتی استان اشاره کرد و گفت: امسال کالاهای تولیدی استان به ۵۹ کشور دنیا صادر شده است در حالیکه سال گذشته کالاهای استان به ۴۶ کشور صادر شده بود.

,

وی، قیر، الیاف پلی استر، سیمان، پلی اتیلن، انواع رنگ و گاز مایع را از جمله کالاهای صادراتی این استان عنوان کرد.

,

حاجی‌پور به واردات استان مرکزی هم اشاره کرد و گفت: به دلیل صنعتی بودن استان ۹۰ درصد واردات استان را تامین مواد اولیه و تجهیزات صنعتی شامل می شود.

,

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۲۵ میلیون تُن کالا به وزن ۱۰۹ هزار تن به کشور وارد شده است که از نظر ارزش ریالی ۳۳ درصد و از نظر وزن ۵۹ درصد افزایش داشته است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: از کل صادرات استان مرکزی ۵۸ درصد در حوزه صنعت، ۵ درصد در حوزه معدن، ۳۱ درصد فراوردهای پتروشیمی و ۴ درصد کشاورزی و مابقی را سایر موارد تشکیل می دهد.

,

حاجی‌پور به جایگاه استان در صادرات در کشور اشاره کرد و گفت: ۵۳ درصد شمش آلومینیوم، دو درصد فرآوردهای پتروشیمی، ۱۴ درصد شیشه، ۴ درصد کاشی و سرامیک، ۱۵ درصد عایق رطوبتی کشور ۱۹ درصد گل و گیاه و ۶ درصد گوشت کشور از استان مرکزی صادر می‌شود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه