اخبار داغ

مدیر کمیته امداد بیجار خبر داد:

پرداخت 5 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای تاسیس کمیته امداد تا کنون در بیجار/جمع آوری 400 میلیون تومان از محل صندوق صدقات

پرداخت 5 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای تاسیس کمیته امداد تا کنون در بیجار/جمع آوری 400 میلیون تومان از محل صندوق صدقات
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار در طی یک نشست خبری اقدامات این نهاد حمایتی را در شهرستان بیجار تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران،عطالله افخمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیجار با بیان اینکه کمیته امداد بیت امام (ره) و رهبری است ،اظهار داشت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) دومین نهاد در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی دستور تشکیل آن را داد.

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار گفت: تایید عملکرد این نهاد در سال 94 توسط رهبر معظم انقلاب افتخاری مهم در راستای پیشبرد اهداف نظام در راستای خدمت به محرومین است.

,

این مسئول با بیان اینکه بزرگ اندیشی رهبر معظم انقلاب با هیچ نهاد و ارگانی تعارف ندارد ،بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) اهداف نورانی و تشکیلاتی الهی است که از ارزش والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به محرومان و مستمندان بر می دارد.

,

3 هزار خانوار بیجار تحت پوشش کمیته امداد هستند

,

افخمی به سیاست های جدید کمیته امداد بیجار در سال 95 اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 3 هزار خانوار بیجار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار هستند که 2 هزار و 451 خانوار آنها به صورت ماهانه کمک معیشتی دریافت می نمایند.

,

وی از پرداخت یک میلیارد و 613 میلیون تومان مستمری در طول 11 ماه گذشته به افراد تحت پوشش خبر داد.

,

پرداخت تسهیلات ازدواج به 122 زوج جوان تحت پوشش این نهاد

,

مدیر کمیته امداد بیجاراز پرداخت تسهیلات جهت تسهیل در امر ازدواج جوانان تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون به 122 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد تسهیلات یک میلیون تومانی بلاعوض و سه میلیونی تومانی قرض الحسنه به زوجین به ارزش 201 میلیون تومان پرداخت شده است.

,

افخمی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال 95 تا کنون به 300 نفر متقاضی تسهیلات ،وام های از مبلغ یک میلیون تا 5 میلیون به ارزش 646 میلیون اعطا شده است.

,

پرداخت تسهیلات به 141 متقاضی ایجاد اشتغال در بیجار

,

این مسئول با تاکید بر اینکه توانمند سازی و اشتغال افراد تحت پوشش یکی از اقدامات مهم این نهاد حمایتی است ، گفت: در طول 11 ماه گذشته به 141 مورد متقاضی تسهیلات جهت اشتغال به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار پرداخت شده است.

,

وی تصریح کرد: 114 مورد از این تسهیلات از منابع بانکی و 27 مورد آن توسط صندوق قرض الحسنه کمیته امداد بیجار تامین شده است.

,

برگزاری کلاس های آموزشی برای 546 نفر از مددجویان تحت پوشش

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار در ادامه با تاکید برراینکه مهارت آموزی به مددجویان تحت پوشش جهت ایجاد اشتغال یکی دیگر از اقدامات این نهاد حمایتی است ،از برگزاری کلاس هاهی آموزشی ،ترویجی و مهارت آموزی فنی و حرفه ای در بین 546 نفر از مددجویان در طول 11 ماه گذشته سال 95 خبر داد.

,

این مسئول اعلام کرد: برای برگزاری کلاسهای آموزشی در سال 95 تا کنون 54 میلیون 700 هزار تومان هزینه شده است.

,

گسترش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به سمت روستاها و شهرهی تازه تاسیس

,

 افخمی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ،گفت: توانمند سازی مددجویان و اشتغال از مولفه های مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

,

وی با بیان اینکه در سال 95 دامنه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نهاد را به سوی روستاها و شهرهای تازه تاسیس نیز گسترش داده ایم ،از برگزاری آموزش خانواده برای دو هزار و 59 خانوار تحت پوشش در طول 11 ماه گذشته خبر داد.

,

مدیر کمیته امداد بیجار بیان داشت: یک هزار و 17 نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بیجار از خدمات مشاوره ای این نهاد در طول 11 ماه گذشت استفاده کرده اند.

,

250 دانش آموز شهرستان بیجار تحت پوشش کمیته امداد هستند

,

این مسئول به دیگر خدمات ارائه شده در طول 11 ماه گذشته توسط کمیته امداد بیجار اشاره کرد و اعلام کرد: برگزاری کلاس های آموزشی تربیتی و ارائه خدمات تحصیلی آموزشی برای 250 دانش آموز و پرداخت هزینه تحصیلی 21 دانشجو تحت پوشش از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در شهرستان بیجار است.

,

وی از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی بیش از 500 نفر از مددجویان تحت پوشش به ارزش 440 میلیون تومان در طی 11 ماه گذشته خبر داد.

,

احداث و تعمیر 97 واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش

,

وی از احداث 94 واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش خبر داد و بیان داشت: 24 واحد از این مسکن ها خریداری و احداث شده است و 70 واحد مابقی تعمیرات به ارزش 570 میلیون تومان صورت گرفته است.

,

مدیر کمیته امدا امام خمینی بیجار خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 85 تا کنون 715 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش احداث و مقاوم سازی شده است.

,

افخمی بیان داشت: در طول سه سال گذشته یک هزار و 183 واحد از اشتراک رایگان آب ،برق و گاز بهره مند شده اند.

,

وی همچنین گفت: در حوزه اشتغالزایی از ابتدای تاسیس کمیته امداد در این شهرستان تا کنون 5 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

,

توزیع سبد کالا در بین کودکان زیر شش سال که دچار سوء تغذیه هستند

,

این مسئول به همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کمیته امداد جهت اختصاص سبد کالا برای کودکان تحت پوشش این نهاد که دچار سوء تغذیه هستند اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون سبد کالا به ارزش 11 میلیون و 250 هزار تومان در بین نیازمندان توزیع شده است.

,

افخمی تصریح کرد: 241 مورد ارتقاء شاخص های بهداشتی با هزینه 21 میلیون تومان ، بررسی سلامت مددجویان 3 تا 50 ساله با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ،پرداخت ماهیانه 300 هزار تومان به خانواده های که بیماران صعب العلاج و ناعلاج دارند از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در سال 95 است.

,

وی با تاکید بر اینکه تکیه اصلی توسعه مشارکت های مردمی در کمیته امداد بر مردم و کمک های مردمی است ،گفت: در حال حاضر 13 هزار و 500 عدد صندوق قرض الحسنه بزرگ و کوچک در شهرستان بیجار وجود دارد که تا پایان 11 ماه گذشته 400 میلیون عایدات برای کمیته امداد داشته است.

,

جمع آوری 677 میلیون تومان زکات واجب در سال 95

,

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار با بیان اینکه 100 درصد کمک های جمع آوری شده در خود شهرستان هزینه می شود از جمع آوری 677 میلیون تومان زکات واجب در طی سال جاری خبر داد.

,

افخمی افزود: میزان زکات فطره جمع آوری شده در مدت مشابه 269 میلیون و 700 هزار تومان است.

,

این مسئول در پایان با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری و دعوت از مردم نوع دوست جهت مشارکت در این امر خیر ،یادآور شد: در جشن نیکوکاری سال گذشته 90 میلیون تومان جهت کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد جمع آوری شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه