اخبار داغ

استاندار مرکزی تاکید کرد

تهیه بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی/پیش‌بینی صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری از استان مرکزی

تهیه بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی/پیش‌بینی صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری از استان مرکزی
استاندار مرکزی در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی گفت: به منظور معرفی تولیدات استان در دنیا بانک اطلاعتی واحدهای تولیدی استان تهیه شود تا بتوانیم از این طریق میزان صادرات استان را ارتقا بخشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمودزمانی قمی استاندار مرکزی در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی با تاکید بر لزوم معرفی تولیدات استان در دنیا افزود: در این راستا لازم است بانک اطلاعتی واحدهای تولیدی استان تهیه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

زمانی قمی اظهار کرد: لازم است برای استفاده همه فعالین اقتصادی در اقصی نقاط جهان، از این اطلاعات آن هم در کوتاه ترین زمان اطلاعات واحدهای تولیدی استان در سایتی بارگذاری شود تا علاقمندان در کوتاه ترین زمان به آن دسترسی پیدا کنند.

,

وی ادامه داد: باید از هر روشی که به افزایش صادرات استان مرکزی کمک می کند بهره گرفت تا روز به روز شاهد افزایش صادرات استان مرکزی باشیم.

,

 پیش‌بینی صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری از استان مرکزی برای سال آینده 

,

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در این کارگروه با اشاره به اینکه اقتصاد ایران وابسطه به خارج است، گفت: به دلیل اینکه اکثر واحدهای تولیدی مواد اولیه خود را از خارج وارد می کردند در دوران تحریم بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شدند.

,

افشون اظهار کرد: البته تحریم ها بر روی صادرات کالاهای کشور و استان مرکزی هم تاثیری منفی گذاشته بود و امروز هم بعد از گذشت یکسال از اجرای برجام تاکنون موفق به حضور در بازار های بین المللی نشده ایم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی به صادرات ۱۰ ماهه استان اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی در مقابل ظرفیت ها و پتاسیل های که وجود دارد ناچیز است.

,

افشون ادامه داد: استان مرکزی با این همه ظرفیت‌های که در بخش های تولیدی دارد باید صادرات دو برابر میزان فعلی را داشته باشد.

,

 وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم برای افزایش صادرات استان مرکزی آماده است، افزود: باید با برنامه ریزی های که صورت می گیرد صادرات استان مرکزی را در سال آینده افزایش دهیم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: با توجه به زیر ساخت های که در استان وجود دارد باید برای سال آینده صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری پیش بینی شود.

,

افشون افزود: بایستی از ظرفیت برجام در جهت افزایش صادرات بهره گرفت؛ هر چند برخی از کشور در اجرای برجام دست اندازی داشته اند ولی همچنان مورد قبول کشورهای طرف مقابل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه