اخبار داغ

در پی لغو سخنرانی دکتر عباسی

آزمون مدعیان آزادی بیان در دزفول

آزمون مدعیان آزادی بیان در دزفول
جای تاسف دارد برای کسانی که در این شهرستان، مدام دم از آزادی بیان میزنند ولی خودشان اولین شخص در نفی و خفقان آزادی اندیشه، بیان و قلم می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از “دزفول امروز”: در پی لغو برنامه نشست دانشجویان شهرستان دزفول دفتر بسیج دانشجویی این شهر بیانیه ای صادر نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

متن بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان دزفول که در اختیار ما قرار گرفته به شرح زیر است:

,

بسمه تعالی

,

نشست دانشجویان شهرستان دزفول با دکتر حسن عباسی در گام سوم نیز با درهای بسته رو به رو شد.

,

آزادی بیان و امکان فعالیت آزادانه جزء اصلی و لازمه کار تشکل های دانشجویی است که متاسفانه یا خوشبختانه بعضی از افراد و ساختارها در حالی که به ظاهر خود را دغدغه مند این اصل اصیل نشان می دهند ولی در شرایط و بزنگاه های خاص روی واقعی خود را نشان می دهند.

,

بعد از تلاش طولانی مدت جنبش دانشجویی انقلابی در پی دعوت از استاد حسن عباسی با وجود همه مشکلات و عدم موافقت برگزاری این نشست بصیرتی در دانشگاه، تلاش شد این برنامه در سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس با موضوع «جریان لیبرال داخلی، شیفته غرب» امروز ۱ اسفند برگزار شود، اما کمتر از ۱۲ساعت قبل از برنامه با فشار و کارشکنی از طرف نهاد های صاحب قدرت و در اختیار نگذاشتن سالن اجتماعات موزه دفاع مقدس برای این نشست مطلع شدیم.

,

جای تاسف دارد برای کسانی که در این شهرستان، مدام دم از آزادی بیان میزنند ولی خودشان اولین شخص در نفی و خفقان آزادی اندیشه، بیان و قلم می باشند.

,

به وضوح مشخص است، کسانی که با ارزش ها و مبانی مخالفت می کنند، در واقع با اغراض سیاسی و حزبی دست به این اقدام می زنند و نفوذ جریان های لیبرال در دستگاه های تصمیم ساز در سطح شهرستان که منجر به لغو نشست دانشجویی با محتوایی ارزشی و انقلابی شد، این مسئله را برای ما به طور کامل روشن نمود که تبیین ارزش ها و عدالت اجتماعی برخلاف خط مشی فکری دولت تدبیر و امید می باشد، در غیر این صورت چرا باید این گونه عمل کنند؟

,

به راستی که آزادی فکر و بیان یکی از ارزش های انقلاب است، در حالی که آزادی فکر و اندیشه امروز یک شعار پذیرفته شده ی جهانی است، در تعجب آن هستیم که هنوز برخی ها در این دوره، این گونه در مقابل جریان انقلاب سنگ اندازی می کنند.

,

اما آنچه ما را دلگیر می کند عدم پایبندی به وعده ها از طرف کسانی است که خود و جناحشان را داعیه دار آزادی بیان می پندارند و خود را همیشه مظلوم نشان داده و می دهند و به ظاهر از «بستن دهان منتقدان» به خدا پناه می برند اما همین که قدرتی به دست می آورند، وعده هایشان در دریای فراموشی غرق می شوند و به جای «پایداری بر وعده های گذشته» راه «باقی ماندن در قدرت به هر قیمتی در آینده» را پیش می گیرند و سخنرانی های منتقدین را لغو و حق مشروع و قانونی دانشجو که آگاهی است را زیر پا می گذارند تا شاید چند صباحی بیشتر از منبع قدرتشان ارتزاق کرده و بهره مند باشند.

,

در آخر بسیج دانشجویی اعلام می دارد که با توجه به عدم آزادی بیان توسط مسئولین شهری و استانی در نشست دانشجویی و کنسلی برنامه، دانشجویان طالب حقیقت جهت بهره مندی از سخنان این استاد دانشگاه امشب در برنامه ساعت۲۰ مسجد شهید توتونچی به صورت گسترده شرکت خواهند کرد.

,

والعاقبه للمتقین……

,

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دزفول

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه