اخبار داغ

سخنگوی شورای نگهبان:

دولت و مجلس برای قانونی شدن سیاستهای کلی انتخابات اقدامی نکرده اند/اعمال تغییرات در قانون انتخابات سال ۹۶ بعید است

دولت و مجلس برای قانونی شدن سیاستهای کلی انتخابات اقدامی نکرده اند/اعمال تغییرات در قانون انتخابات سال ۹۶ بعید است
سخنگوی شورای نگهبان گفت:هرچند سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است اما باید با روال قانونی و از طریق مجلس تصویب شود تا به قانون عادی تبدیل شود ،اما هنوز مجلس و دولت در این زمینه اقدامی نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به فرصت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در اردیبهشت سال ۹۶ گفت:تاکنون مجلس و دولت برای آغاز روند قانونی کردن سیاست های کلی انتخابات که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است اقدامی نکرده اند؛باتوجه به مشغله مجلس برای تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه و اینکه قانون انتخابات جامع و زمانبر است بعید می دانم برای انتخابات آینده این موارد تصویب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،, نارخبر،,

وی افزود: هرچند سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است اما باید با روال قانونی و از طریق مجلس تصویب شود تا به قانون عادی تبدیل شود ،اما هنوز مجلس و دولت در این زمینه اقدامی نکرده اند و وزیر محترم کشور هم در اظهار نظری این امر را بعید دانستند، بنابر این به نظر می رسد تغییرات زیادی در قانون و روند انتخابات آتی مشاهده نکنیم.

,

کدخدایی در خصوص فرصت قانونی کردن این سیاست ها بیان کرد: فرصت داریم ولی قانون انتخابات جامع بوده و نیاز به بررسی دقیق کارشناسی دارد که فرصت زیادی را از نمایندگان می طلبد و از سوی دیگر نمایندگان مشغول بررسی و تصویب قوانین مهمی هستند که بعید به نظر می رسد این فرصت کافی را در چند ماه باقی مانده داشته باشند.

,

وی افزود: سیاست های کلی انتخابات می تواند به عنوان راهنمای نظام انتخابات، بسیاری از اشکالات موجود را حل کند و به قانون جامع و شایسته ای برسیم.

,

کدخدایی شورای نگهبان ساوه, سیاست های کلی انتخابات 96

, کدخدایی شورای نگهبان ساوه, سیاست های کلی انتخابات 96,

این عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: انقلاب اسلامی نیازمند پاسداری است و باید با آمادگی، تهدیدات دشمن و آسیب ها به حداقل برسد و مردم نشان دادند با وجود مشکلاتی که در نظام اداری کشور داریم همیشه از انقلاب دفاع می کنند.

,

وی ادامه داد: مدیران با قدردانی از مردم باید برای پیشرفت کشور برنامه ریزی و اقدام کنند و مردم هم همانطور که در سال ۸۸ دیدیم بصیرت و آگاهی لازم را دارند.

,

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص نظارت بر نمایندگان مجلس نیز گفت: شورای نگهبان مدعی  محوریت نظارت در زمان خدمت نماینده مجلس نیست و در سیاست های کلی انتخابات این موضوع مطرح شده است که باید مکانیزمی برای نظارت بر نمایندگان در طول خدمت ۴ ساله نیز پیش بینی شود.

,

وی ادامه داد: امیدواریم که خود نمایندگان در مجلس سازوکار مناسبی را مشخص کنند.

,

گفتنی است در جلسه روز چهارشنبه چهارم اسفند مقرر است طرح پیشنهادی در مورد بندهای سیاست‌های کلی انتخابات بررسی شود.

,

انتهای پیام/

,

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه