اخبار داغ

تپه ی شنی که اجنه از آن نگهبانی می کنند

تپه ی شنی که اجنه از آن نگهبانی می کنند
آپاتان روستایی در فاصله 6 کیلومتری شهر سوران به سمت سراوان که دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردی می باشد. سلام پاراگراف نهم هست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیب و سوران، آپاتان روستایی در فاصله ۶ کیلومتری سوران _ سراوان که دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فردی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیب و سوران,

کلمه آپاتان از ” آپ + پاتان ” به معنی مکانی با آب فراوان است و مردمان قدیم ساکن آن وسایلی مانند: چیلِّک ، کَپات ، سُند را با برگ داز می بافتند و در آب قرار می دادند.

,

کوه ها و نخلستان های منطقه جلوه ای خاص دارند و زیبایی منحصربفردی به وجود آورده است.

,

در این روستا تپه شنی در جوار کوهی سنگی نمایان است که ریگ زرگران نام دارد.

,

علت نامگذاری این تپه ی شنی به نام زرگران آن است که در زمان های قدیم  طلاسازان با کمک همین ریگ ها گوشواره های بلوچی بادی درست می کردند، به این صورت که طلا را باد کرده و به شکل توپ کوچک در می آوردند و داخل آن را از همین ریگ پر می کردند.

,

ریگ زرگران مختصات زمین شناختی خاصی دارد و با باد و باران هیچ وقت شن ها از حدودی معین به آن طرف تر تجاوز نمی کنند.

,

گفته می شود حتی اگر مقداری از شن ها به منطقه ای دورتر برده شود، پس از مدتی ناپدید شده و توسط جن ها به جای اولش بر میگردد.

,

همین مسئله بهانه ای برای افسانه سازی مردم منطقه شده که اجنه شن ها را جمع می کنند و به جای اولشان باز می گردانند.

,

بند خاکی منطقه، جاذبه ی گردشگری دیگر آپاتان است که آب پشت آن  تالابی زیبا پدید آورده و درختان آن در آب فرو می روند که مناظر زیبا و جذابی را به وجود آورده اند.

,

طبیعت بکر منطقه ی آپاتان مکان مناسبی برای کوه نوردی و تپه نوردی، استراحت در کنار آب، بازی کودکان و فعالیت می باشد که با کمی توجه مسئولین شهرستان میتواند از مکان های جذاب برای گردشگران در استان و خارج از استان قرار گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه