اخبار داغ

همزمان با روز جهانی زبان مادری:

جشن اختتامیه کلاس های آموزش زبان مادری در روستای رزاب برگزار شد+تصاویر

جشن اختتامیه کلاس های آموزش زبان مادری در روستای رزاب برگزار شد+تصاویر
همزمان با روز جهانی زبان مادری پنجمین جشن اختتامیه کلاس آموزش زبان مادری در شهرستان سروآباد و روستای رزاب برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اورامانات، همزمان با روز جهانی زبان مادری اختتامیه کلاس های آموزش زبان مادری هورامی در روستای رزاب با همت انجمن فرهنگی ادبی بیسارانی و همکاری دهیاری و شورای روستای رزاب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور مردم فرهنگ دوست و اهل قلم دیار کهن رزاب و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول دفتر نماینده مجلس، سرپرست کمبته امداد امام خمینی سروآباد و برخی از فعالین ادبی و فرهنگی این شهرستان در مسجد روستای رزاب از توابع شهرستان سروآباد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اورامانات,

 

,

در این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد با اشاره به سیاست های کلی وزارتخانه در راستای اعتلای فرهنگ عمومی و حفظ آن در جامعه تصریح کرد: سیاست وزارت ارشاد این نیست که فرهنگ را دولتی کند بلکه ما به دنبال آن هستیم که یک دولت فرهنگی داشته باشیم پس فرهنگ را باید به مردم واگذار کرد و در این بین دولت نیز از آن حمایت کند.

,

 

,

سردار خالدی توسعه فرهنگی را حاصل توسعه عمومی دانست و گفت: توسعه‌ی فرهنگی، در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی، به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه‌ی خود پاسخ دهد تا از این طریق، ایده‌ها، افکار و آداب و رسوم ملی و بومی جامعه‌ی خود را، در قالب ارتباطات نمادین فرهنگی و نشانه‌های ملی و بومی در عصر حاضر، همپای سایر فرهنگ‌های جوامع مؤثر در جهان اشاعه دهد.

,

 

,

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه های فرهنگی باعث یک جهش در اقتصاد فرهنگ می شود از مردم خواست تا با همراهی و حضور همیشگی در برنامه های فرهنگی در جهت توسعه آن گام موثری بردارند.

,

 

,

در ادامه این مراسم هر کدام از اعضای هیئت مدیر انجمن فرهنگی ادبی بیسارانی هورامان به ارائه مطالب و یادداشت های خود پرداختند.

,

 

,

گفتنی است که این پنجمین دوره آموزش زبان هورامی است که توسط این انجمن در روستاهای شهرستان سروآباد از جمله ژیوار، اورامان، سلین ، بیساران و رزاب برگزار شده است.

,

 

,

سرودن شعر توسط دانش آموختگان کلاس هورامی، ماموستا حسن خیاط و اهدای هدیه و گواهینامه پایان دوره مقدماتی کلاس آموزش زبان هورامی به دانش آموختگان حسن ختام این مراسم بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه