اخبار داغ

وقتی هزینه های زندگی فرد بازنشسته را به پشت رول می کشاند/ کار و فعالیت دوباره در دوران استراحت

وقتی هزینه های زندگی فرد بازنشسته را به پشت رول می کشاند/ کار و فعالیت دوباره در دوران استراحت
هزینه های زندگی افراد موجب شده است که برخی از بازنشستگان به دلیل کافی نبودن درآمد به شغل دوم مثل تاکسی رانی روی بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب کنگاور، یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است که فرد باید در تمام فصول سال از صبح تا شب در خیابان‌ها رانندگی کند و اگر چند روزی قصد سفر کردن، استراحت کردن در منزل را داشته باشد، یا بیمار باشد و نتواند کار کند، از مزد آن روز بی‌بهره می‌ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب کنگاور,

 

,

فشار اقتصادی و کافی نبودن حقوق مستمری بگیران موجب شده است که افرادی که باید در پس از سال ها فعالیت، به استراحت بپردازند، به شغل های دوم مثل رانندگی تاکسی روی بیاورند.

,

 

,

آقای اسفندی یکی از راننده تاکسی های بازنشسته شهر است که پس از سالها خدمت در ارگان های دولتی در نهایت، اوقات استراحت خود را با رانندگی در سطح شهر عوض کرده است.

,

 

,

اسفندی به خبرنگار آفتاب کنگاور گفت: مدت 34 سال به عنوان یکی از پرسنل شهرداری در جهت رفاه حال عموم خدمت کرده ام که علاوه بر 30 سال مصوب، حدود چهار سال به علت نیاز در شهرداری کنگاور مشغول به کار شدم.

,

 

,

وی در توضیح چرایی افزایش خدمت خود گفت: با توجه به کار کلیدی که در شهرداری بر عهده داشتم به اجبار مدت 4 سال دیگر در شهرداری خدمت کردم.

,

 

,

وی گفت: پس از بازنشستگی یک دستگاه پیکان به عنوان تاکسی به من تعلق گرفت و حدود 13 سال بود که با آن مشغول بکار شدم و در حال حاضر پس از قانون نوسازی، با یک دستگاه پژو تعویض شد.

,

 

,

اسفندی گفت: بنده 5 فرزند دارم که همه آنها در حال حاضر مستقل شده اند اما تامین هزینه تحصیل آنها بسیار مشکل بود و حقوق شهرداری کفایت نمیکرد.

,

 

,

, ,

 

,

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه براینکه همه فرزندانم مستقل شده اند، به مراتب باید هزینه ها کمتر میشد اما هزینه زندگی به قدری سنگین شده که این حقوق خرج زندگی دو نفر راهم تامین نمیکند و مشغول به تاکسی رانی هستم.

,

 

,

صحبت های آقای اسفندی که یک نمونه از شرایط زندگی قشر بازنشسته محسوب می شود، نشان می دهد که میزان حقوق این قشر با هزینه های زندگی همخوانی ندارد.

,

 

,

در حال حاضر به افراد بازنشست، دوشغله و یا چند شغله مجوز تاکسی داده نمی شود

,

 

,

صحبتعلی قیطاسی سرپرست اداره تاکسی رانی در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور گفت: تعداد کل تاکسی های شهری کنگاور جمعا 297 عدد است اما هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد بازنشسته و دوشغله تاکسی رانی دردست نیست.

,

 

,

, ,

وی ادامه داد: در حال حاضر به افراد بازنشست، دوشغله و یا چند شغله مجوز تاکسی داده نمی شود و شرایط و ضوابت جدید لازم است که رعایت شود.

,

 

,

قیطاسی در توضیح راننده تاکسی های چند شغله و یا بازنشسته گفت: این تعداد از قبل و زمانی که قانون اجازه داده صاحب امتیاز شده اند و در حال حاضر چنین اجازه ای داده نمی شود.

,

 

,

به گزارش آفتاب کنگاور، افزایش قیمت ها و مخارج سنگین زندگی موجب شده تا درآمد ثابت و یا معمول کفایت چرخاندن زندگی برخی ها را نکند و این افراد برای گذراندن زندگی خود به شغل هایی مثل تاکسی رانی و یا در برخی از موارد مسافر کشی روی بیاورند.

,
,
,
,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه