اخبار داغ

۴ عنوان کتاب در مهدیشهر رونمایی شد

۴ عنوان کتاب در مهدیشهر رونمایی شد
طی آیینی از ۴ عنوان کتاب از دو نویسنده در مهدیشهر رونمایی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، این 4 عنوان کتاب به نام های"تاریخ، جغرافیا و فرهنگ سنگسر سال 1348"،"های و هوی" "کیلا"و "خورشی" از مولفین مهدیشهری است که با حضور مسئولین و مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر در حاشیه همایش تخصصی زبان سنگسری رونمایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

کتاب "تاریخ، جغرافیا و فرهنگ سنگسر سال 1348"به بررسی تاریخ و جغرافیای سنگسر (نام سابق مهدیشهر) در سال 1348 پرداخته که به قلم سید حسن کسائیان به رشته تالیف درآمده است.

,

مولف 3 کتاب دیگر "های و هوی"، "کیلا"و "خورشی"نیز حسن پاکزادیان می باشد که پیش از این کتاب های دیگری نیز از وی به چاپ رسیده است.

,

کتاب "های و هوی"با موضوع افسانه آفرینش خلقت آدم و حوا است که به زبان سنگسری نوشته شده و ترجمه فارسی آن نیز آورده شده است.

,

کتاب "کیلا"نیز به معرفی انواع نان ایل سنگسری و کتاب  "خورشی"نیز لبنیات ایل سنگسری را معرفی کرده است.

,

سعید دهقانلو رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر در آیین این رونمایی، کتاب را در پیشرفت افراد مهم دانست و گفت: رونمایی از کتاب را باید به یک جشن عمومی تبدیل کنیم.

,

وی با اشاره به درخواست مردم مهدیشهر به ثبت زبان سنگسری، اظهار کرد: اگر می خواهیم زبان سنگسری ثبت شود باید آثار مکتوب بیشتری در این زمینه تالیف شود چرا که چاپ کتاب با موضوع زبان سنگسری به ویژه در بخش کودک و نوجوان بسیار کم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه