اخبار داغ

در حاشیه برگزاری همایش زبان سنگسری مطرح شد؛

زبان سنگسری ثبت ملی شود/ امضای مهدیشهری ها پای تقاضانامه ثبت ملی زبان سنگسری+ تصاویر

زبان سنگسری ثبت ملی شود/ امضای مهدیشهری ها پای تقاضانامه ثبت ملی زبان سنگسری+ تصاویر
مردم و مسئولین مهدیشهر در حاشیه برگزاری همایش تخصصی زبان سنگسری با امضای خود پای تقاضانامه «ثبت ملی زبان سنگسری» از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تسریع در روند این امر را خواستار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، همزمانی حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در استان سمنان و برگزاری همایش تخصصی زبان سنگسری در مهدیشهر در روز جهانی زبان مادری، باعث شد سنگسری زبانان بار دیگر ثبت ملی زبان سنگسری را با نوشتن تقاضانامه از این مسئول کشوری خواستار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

در بخشی از این تقاضانامه خطاب به  خانم احمد پور رئیس سازمان میراث فرهنگی آمده است:

,

شهرستان مهدیشهر که اقامتگاه ایل عشایر سنگسری است از دیرباز مورد توجه فرهنگ دوستان و علاقمندان به میراث فرهنگی و طبیعی کشور و جهان بوده و یکی از پتانسیل های گردشگری استان، کشور و منطقه است. و پیشینه تاریخی، جغرافیا،  آداب و رسوم، صنایع دستی و سایر داشته های غنی آن از جمله زبان منحصر بفرد سنگسری آن را در میان گردشگران و علاقمندان به جاذبه ای این آب و خاک به جایگاه رفیع و بلندی رسانده است.

,

زبان سنگسری که در نوع خود دارای غنای فرهنگی و ادبی خاصی است و در بین زبان های بومی و محلی و مادری از بسیاری از زبان ها حتی زبان فارسی هم در بعضی زمینه ها غنی تر است، در سال های گذشته به صورت مکرر درخواست ثبت ملی شده است و تاکنون این امر محقق نشده است.

,

لذا در روز جهانی زبان مادری و در حاشیه برگزاری همایش تخصصی زبان سنگسری از جنابعالی درخواست داریم، نسبت به تسریع ثبت این اثر فرهنگی ملی، دستورات لازم صادر فرمایید.

,

این تقاضانامه به امضای صدها نفر از شرکت کنندگان در این همایش رسید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه