اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک خبر داد:

مهار 11 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری بستک

مهار 11 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری بستک
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از مهار 11 میلیون مترمکعب آب در 38 سازه آبخیزداری احداثی این شهرستان در پی بارندگی های اخیر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه علی معلمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک در مصاحبه با جهانگیریه از آبگیری سازه های آبخیزداری شهرستان در پی بارندگی های اخیر خبر داد و افزود: بارندگی بی سابقه 232 میلی متری در بستک، موجب شد تا 38 سازه آبخیزداری شهرستان از 30 تا 100 درصد آبگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانگیریه,

 

,

وی میزان مهار سیلاب توسط انواع سازه های آبخیزداری شهرستان از جمله سیستم های پخش سیلاب، سد و بندهای خاکی و ملاتی را 11 میلیون متر مکعب برآورد کرد و افزود: آبگیری سازه ها موجب تقویت و بالا آمدن سطح آب سفره‌های زیر زمینی منطقه می شود.

,

 

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک با اشاره به پر آب و سرریز شدن بسیاری از سازه‌های آبخیزداری افزود: بی شک وجود این سازه ها تاثیر مثبتی بر زیبایی طبیعت و همچنین شکوفایی و رونق کشاورزی شهرستان می گذارد.

,

 

,

معلمی عنوان کرد: جلوگیری از تخریب اماکن و تاسیسات، احیاء عرصه‌های منابع طبیعی و رشد پوشش گیاهی، کاهش حجم و شدت سیلاب‌ها، ذخیره منابع آب دائمی اعم از آبهای سطحی و زیر زمینی در هنگام کم آبی و وقوع خشکسالی‌ها از مهمترین تاثیرات پروژه‌های آبخیزداری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه