اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت و درمان بستک خبر داد:

4 اسفند، آخرین روز شرکت در طرح واکسیناسیون فلج اطفال

4 اسفند، آخرین روز شرکت در طرح واکسیناسیون فلج اطفال
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک، 4 اسفند را آخرین روز اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال در بستک اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانگیریه ؛محمدرسول رحمن شناس، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک 4 اسفند را آخرین روز اجرای مرحله دوم طرح ایمن سازی کودکان زیر 5 سال در برابر بیماری فلج اطفال اعلام کرد و از ساکنان شهرستان بستک به خصوص خانواده های دارای فرزند زیر پنج سال خواست تا با عوامل اجرایی طرح همکاری لازم را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانگیریه,

 

,

وی افزود: فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می کند و باعث ایجاد فلج و معلولیت های دائمی می شود، این بیماری ناشی از عفونت با ویروس پولیو (poliovirus) است لذا ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن زنده خوراکی، با هدف متوقف کردن گردش ویروس وحشی فلج اطفال و اطمینان از بالا بودن ایمنی کودکان نسبت به ورود احتمالی این ویروس صورت می گیرد.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بستک اظهار کرد: با آنکه بیماری فلج اطفال 16 سال است که در کشور وجود ندارد ولی هنوز نمی توان ادعا کرد که این بیماری ریشه کن شده است و واکسیناسیون نیز با هدف رسیدن به این مهم انجام می گیرد زیرا به دلیل همسایگی ایران با دو کشور افغانستان و پاکستان که موارد فلج اطفال در آنها وجود دارد و با توجه به تردد مهاجران خارجی و کارگران فصلی این کشورها به ایران، طرح واکسیناسیون فلج اطفال با جدیت در کشور اجرا می شود.

,

 

,

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح 85 تیم عملیاتی و 161 نفر با مراجعه به درب منازل 18 هزار و 557 خانوار شهرستان، واکسیناسیون 8 هزار و 845 کودک زیر 5 سال را بر عهده دارند که در مرحله اول واکسیناسیون به پوشش بالای 100 درصد رسیدیم که علت آن نیز کودکان تازه متولد شده و همچنین حضور مهمانان از سایر شهرستان ها بوده است که آنان نیز واکسینه شدند.

,

 

,

گفتنی است؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در نوبت اول از 25 تا 29 دی ماه سال جاری انجام گرفت و مرحله دوم نیز از 30 بهمن تا 4 اسفند در سطح شهرستان همزمان با سایر شهرستان های استان هرمزگان در حال انجام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه