اخبار داغ

از کشف شهر زیرزمینی؛ درست زیر مدرسه تا نشست حیاط

تحصیل در مدرسه ۵۷ ساله که فرسودگی مشق می‌کند/ بهبود اوضاع در گروی تامین اعتبار

تحصیل در مدرسه ۵۷ ساله که فرسودگی مشق می‌کند/ بهبود اوضاع در گروی تامین اعتبار
مدرسه پردل جلالی تفرش که در لیست مدارس قابل تخریب قرار دارد، حدود ۵۷ سال پیش ساخته شد؛ اما کشف شهر زیرزمینی درست زیر این مدرسه، مشکلاتی را علاوه بر فرسودگی ساختمان ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، فرسودگی ساختمان مدارس یکی از تهدیداتی است که جان دانش آموزان را مورد هدف قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

یکی از مدارس قدیمی و فرسوده تفرش که نیاز به بازسازی دارد، مدرسه پردل جلالی است. مدرسه ای که در سال ۱۳۳۸ توسط یک خیر ساخته شده و امروز در گذران سالها، در لیست مدارس فرسوده شهر تفرش قرار گرفته است.

,

بنابر گفته رئیس انجمن اولیا و مربیان این مدرسه، دیوارها و سقف ترک دارد و شدیدا فضای مدرسه نمور است. سال گذشته و در حین بارندگیها آب باران به داخل برخی از کلاسها نفوذ می کرد و از سقف آب می چکید. کارشناس نظام مهندسی هم به لحاظ بنا و استحکام این مدرسه را تایید نکرده است.

,

به گفته وی، در سال تحصیلی گذشته، در حین ورزش صبحگاهی، قسمتی از حیاط فروکش کرد و دانش آموزی در این چاله ۷۰ سانتی متری گرفتار شد. البته امسال به دلیل این نشست ها از حیاط مدرسه استفاده نمی شود و دانش آموزان از سرویس بهداشتی داخل سالن مدرسه استفاده می کنند.

,

مسئله از آنجا مهمتر می شود که یکی از راههای شهر زیر زمینی تفرش از زیر مدرسه عبور می کند و در سالهای گذشته در داخل حیاط این مدرسه نشست هایی اتفاق افتاده است. این امر می تواند از امنیت و استحکام این بنا بکاهد.

,

, ,

این دبستان در سال تحصیلی جدید تعداد بیشتری از دانش آموزان را پذیرفته است اما به دلیل غیرقابل استفاده بودن حیاط، دانش آموزان باید زنگ تفریح خود را در سالن کوچک مدرسه بگذرانند. از این سالن برای زنگ ورزش دانش آموزان نیز استفاده می شود به طوریکه در این سالن فرش پهن می شود و دانش آموزان به عنوان زنگ ورزش بازی های ساده و بدون تحرک انجام می دهند.

,

روزانه ۱۴۵ دانش آموز دختر مقطع ابتدایی، ساعاتی از عمر خود را در مدرسه ای فرسوده و غیرمستحکم می گذرانند. مدرسه ای که محروم از نمازخانه، کتابخانه، سالن جلسات، دفتر مجزا برای مدیر و معلمان و... است.

,

هرچند که مسئولین امر، تکمیل و افتتاح دبستان بازسازی شده اسماعیل بهرامی را راه حل مشکلات این دانش آموزان می دانند ولی کار بازسازی دبستان اسماعیل بهرامی به دلیل نبود اعتبارات از مهرماه ۹۵ تعطیل شده است. نوسازی این دبستان ۷۰ درصد پیشرفت داشته و مسئولین امر پیش بینی می کنند که در صورت وجود اعتبارات این طرح می تواند ظرف مدت ۲ ماه به اتمام و به بهره برداری برسد.

,

هرچند اخباری مبنی بر پیگیریهایی برای دریافت اعتبارات از منابع استانی شنیده می شود، ولی آخرین اخبار حکایت از آن دارد که در حال حاضر تامین اعتبار لازم برای تکمیل دبستان اسماعیل بهرامی در توان دولت نیست.

,

قاسم بهزاد نژاد رئیس آموزش و پرورش تفرش در گفتگو با ندای تفرش با بیان این مطلب که در حال حاضر تامین اعتبار لازم برای تکمیل دبستان اسماعیل بهرامی در توان دولت نیست، گفت: به همین دلیل بحث جابجایی دانش آموزان دبستان فرسوده پردل جلالی به یکی از ساختمانهای دبیرستان زینب کبری(س) مطرح شده است که برای انجام این کار لازم است تمهیدات لازم انجام شود.

,

بهزاد نژاد اظهار کرد: انتقال و تحصیل دانش آموزان ابتدایی به دبیرستان زینب کبری(س) برای مدتی کوتاه است که با نظر انجمن اولیا و مربیان و موافقت آنها انجام می شود تا دانش آموزان در روزهای باقی مانده سال تحصیلی در دبیرستان زینب کبری(س) و در شیفت صبح به تحصیل بپردازند.

,

وی افزود: با تخصیص اعتبارات در سال ۹۶، دبستان اسماعیل بهرامی تکمیل می شود و دانش آموزان می توانند سال تحصیلی سال ۹۷-۹۶ را در مدرسه ای نوساز به تحصیل مشغول شوند.

,

رئیس آموزش و پرورش تفرش بیان کرد: دبستان پردل جلالی از جمله مدارسی است که از سالهای گذشته در لیست مدارس فرسوده و قابل تخریب و نوسازی قرار گرفته است و در صورت تخصیص اعتبارات، تخریب و بازسازی این مدرسه انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه