اخبار داغ

معلمان نهضت و آرزویی به نام "استخدام"!

معلمان نهضت و آرزویی به نام "استخدام"!
معلمان نهضت از حقوق اندک در برابر قبولی دانش آموختگان تحت تعلیم خود می گویند و آرزو دارند با این تلاش خود عنوان معلمی را با پایه استخدام رسمی در آموزش و پرورش کسب کنند؛ اما این خواسته آنها همچنان در حد یک آرزو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، سازمان نهضت سواد آموزی با بکارگیری نیروهای کارآمد در حوزه علم و دانش و با شعار نهضت ادامه دارد توانسته است پس از انقلاب سطح سواد را در روستاها و شهرها نیز افزایش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

چند درصد از معلمان نهضت هستند که با تلاش روز افزون خود بالاخره به عوان یک معلم رسمی در آموزش و پرورش به استخدام در آمده اند؛ اما هم اکنون به دنبال میسر بودن عملکرد این سازمان در سوادآموزی، مشکلات آموزش دهندگان همچنان، تیتر یک روزنامه‌ها و سایت‌های خبری است. 

,

یکی از معلمان نهضت در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر گفت: تنها با امید استخدام برای سواد آموزی مادران و دختران به روستاهای صعب العبور و دور دست می رویم؛ این درحالی است که حقوق ثابتی در این حوزه نداریم و تنها در صورت قبولی دانش آموختگان و به ازای  هر قبولی مبلغی از طرف آموزش و پرورش به حساب ما واریز می شود که این مبلغ کرایه یک ماه من به روستا هم نیست.

, کوثرخبر ,

وی با بیان اینکه آموزش دهندگان مانند معلم و یا حتی بیشتر از آنها برای سواد آموزان زحمت می‌کشند، افزود: سواد آموزان اغلب بخاطر تاهل، دغدغه اقتصادی، مسن بودن و همچنین دیگر مشکلات اجتماعی که را دارند به سختی می‌توان به آنها آموزش داد؛ حقوق به ازای قبولی هر فرد ظلم بزرگی در حق آموزش دهندگان است.

,

این معلم نهضت خاطر نشان کرد: هیچ خدمات رفاهی و اجتماعی برای آموزش دهندگان نهضت از سوی آموزش و پرورش مهیا نیست؛ آموزش دهنده‌ها علاوه بر اینکه باید خودشان دانش آموختگان را در سطح روستاها و یا شهر شناسایی کنند، مشکل مکان نیز دارند.

,

وی در مورد عدم حضور برخی از سوادآموزان در کلاس‌ها گلایه کرد و گفت: سواد آموزان را با خواهش و تمنا بر سر کلاس حاضر می کنیم و برخی از آنها چون رودروایسی دارند ناچاراً بدون هیچ یادگیری در سر کلاس حاضر می شوند.

,

این معلم نهضت شناسایی و جذب سواد آموزان را از دیگر مشکلات این حیطه کاری عنوان کرد و افزود: شده است در برخی از مواقع اجازه سوادآموزان برای حضور در کلاس را از خانواده‌های آنها بگیریم تا ناراحتی در این مورد صورت نگیرد.

,

این آموزش دهنده از نحوه استخدام معلمان نهضت گلایه کرد و گفت: بعد از این همه تلاش و سابقه هنوز اقدامی برای استخدامی این معلمان انجام نگرفته است.

,

وی ادامه داد: چند سالی است که من آموزش دهنده هستم و در مسیر شهر تا روستا رفت و آمد می‌کنم؛ اما هنوز قولی بابت استخدامی از سمت آموزش و پرورش به من داده نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه