اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

ترکیه دچار نوعی سرگشتگی است/ ایران در برابر مواضع ترکیه ضعیف برخورد کرده است

ترکیه دچار نوعی سرگشتگی است/ ایران در برابر مواضع ترکیه ضعیف برخورد کرده است
این کارشناس مسائل بین الملل گفت: یران در برابر مواضع ترکیه بسیار ضعیف برخورد کرده است و فکر میکند زبان دیپلماسی یعنی زبان نرم اما هرچه نرم تر صحبت کنیم آن ها فکر می کنند که ماضعیف هستیم و از ضعف با زبان نرم صحبت می کنیم باید بدانیم که دیپلماسی خنده پاسخ آن ها را نمی دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بخشایش اردستانی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با آرمان کرمان در رابطه با اتهام زنی وزیر خارجه ترکیه علیه ایران در نشست امنیتی مونیخ گفت: در واقع ترکیه بخاطر مسئله سوریه دچار نوعی سرگشتگی و حیرانی است زیرا در سوریه قصد داشتند دولت بشار اسد را عوض کنندو الباب را بگیرند و چند شهر را در سلطه خود در بیارند و در نهایت داعش را موفق کنند که به نتیجه نرسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان ,

بخشایش اردستانی در ادامه تشریح کرد: این عدم موفقیت سبب شد تا ترکیه، ایران را مقصر بدانند چون سوریه و عراق به موفقیت نزدیک شده اند  و داعش در حال از بین رفتن است و این دولت ترکیه را بسیار عصبانی می کند لذا چنین اظهاراتی نشان دهنده این است که ظرفیت آن ها کم است.

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: هماهنگی بین مواضع دولت اسرائیل و دولت عربستان موجب شده است تا ترکیه سعی کند از این قافله عقب نماند و با آمریکایی ها همراهی و ترامپ را تشویق و تهییج به موضع گیری علیه ایران کنند.

,

بخشایش اردستانی تصریح کرد: ترکیه باید بداند که اولین بار ایران کودتا را محکوم کرد ولی این ها را فراموش کرده است زیرا دچار نوعی حیرانی است و نمی داند چه کند چون نتیجه ای نگرفته است و دچار نابسامانی شده است.

,

این استاد دانشگاه یادآور شد: ایران در برابر مواضع ترکیه بسیار ضعیف برخورد کرده است  و فکر میکند زبان دیپلماسی یعنی زبان نرم اما هرچه نرم تر صحبت کنیم آن ها فکر می کنند که ماضعیف هستیم  و از ضعف با زبان نرم صحبت می کنیم باید بدانیم که دیپلماسی خنده پاسخ آن ها را نمی دهد.

,

این کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: البته سخنگوی وزارت خارجه گفت که صبر ایران حدی دارد اما ایران باید کار مسئولیت خود را در عراق و سوریه تمام کند تا داعش از منطقه رخت بر بندد و اگر مشکل یمن هم حل شود دست ایران به عنوان پیروز صحنه بالا خواهد بود و ابر قدرت منطقه یعنی  ایران مورد شناسایی جهانیان و آمریکا و بقیه کشورهای حوزه خلیج فارس به رسمیت شناخته  و مشکلاتش حل خواهد شد.

,

وی تشریح کرد: ایران پس از انقلاب اثبات کرده است که می خواهد به عنوان ابر قدرت منطقه کار خود را پیش ببرد اما آمریکایی ها در دهه اول انقلاب قصد براندازی ایران و در دهه دوم قصد منزوی کردن ایران را داشتند و در دهه سوم می خواهند ایران را منفعل کنند. 

,

بخشایش اردستانی در پایان خاطر نشان کرد: ایران می خواهد ابر قدرتی خود ر به رخ بکشد برای اینکه این کار را کند وارد جبهه مقاومت شده است و امنیت آن ها را فراهم کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه