اخبار داغ

برای چهارمین روز متوالی؛

هوای اراک در وضعیت نارنجی قرار گرفت

هوای اراک در وضعیت نارنجی قرار گرفت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هم هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت گفت: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر شرایط ناسالم و وضعیت نارنجی بر اساس جدول شاخص کیفیت هوا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛ گفت: غلظت آلاینده ها در هوای اراک از ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه چهارم اسفندماه افزایش یافته و بنا به اعلام مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق در هوای این کلانشهر به ۵۳ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

, ,

محمودی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هم هوای کلانشهر اراک در وضعیت ناسالم قرار داشت اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته به  ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم است.

,

وی ادامه داد: استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۹۷ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده گفت: تعداد روزهای ناسالم اراک امسال نسبت به سال قبل ۶۰ روز افزایش داشته است.

,

محمودی بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی مبنی بر پایداری جو در روزهای آینده احتمال تداوم روزهای آینده در اراک دور از انتظار نیست.

,

وی ادامه داد: گروه های جمعیتی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند و در این روزها به توصیه های پزشکی توجه ویژه داشته باشند.

,

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه